واکنش سخنگوی وزارت خارجه به حمله علیه کشتی ایرانی در آب های مدیترانه:

از تمامی گزینه‌ها برای دفاع از حقوق خود استفاده می‌کنیم


سخنگوی وزارت امور خارجه هشدار داد که اگر مشخص شود هر‌طرفی در عملیات خرابکارانه علیه کشتی کانتینربر ایرانی دست داشته است از تمامی گزینه‌ها برای دفاع از حقوق حقه خود استفاده خواهیم کرد.
سعید خطیب‌زاده در نشست هفتگی با خبرنگاران در ارتباط  با موضوع حمله به کشتی ایرانی در آب های مدیترانه گفت:«جایی که این اقدام رخ داده اولین انگشت اتهام را متوجه رژیم اشغالگر قدس می‌کند و رفتارهای تجاوزکارانه این رژیم این فرض را قوت می‌بخشد. این رژیم تمام حیات و ممات خود را در بحران و ناامنی جست‌و‌جو کرده است.» سخنگوی وزارت خارجه در همین باره افزود: «ایران ندای مقابله با همین خوی ترور، وحشیگری و خونریزی این رژیم است و با قدرت و صلابت در مقابل این رژیم هستیم. موضوع اصلی جهان اسلام همواره فلسطین بوده، هست و خواهد بود و ایران تمامی گزینه‌ها را برای دفاع و صیانت از منافع خود در منطقه و داخل ایران همواره لحاظ کرده و در مورد امنیت ملی خود نه تردید داشته و نه با کسی مصالحه کرده است».
به گزارش ایرنا، خطیب‌زاده همچنین درباره برگزاری نشستی در دوحه با حضور روسیه، ترکیه و قطر درباره آینده سیاسی سوریه بدون حضور ایران، بیان کرد: «سیاست ایران در قبال سوریه کاملاً روشن است». وی افزود: «ما همواره صدای خود مردم و دولت سوریه بودیم و از هر ابتکار منطقه‌ای که به کاهش آلام مردم سوریه بینجامد، استقبال می‌کنیم؛ از هر ابتکاری که به روند باسازی سوریه کمک کرده و به صلح دائمی در سوریه بینجامد، استقبال می‌کنیم». خطیب‌زاده خاطرنشان کرد: «روند آستانه موفق‌ترین روندی بوده که در موضوع سوریه شکل گرفته است. این هم یک واقعیت است و آنچه وزیر خارجه روسیه گفته است این یک ابتکار برای کمک به فرایند آستانه است و نه جایگزین آن. هر ابتکاری که به کاهش آلام مردم سوریه کمک کند ایران با دقت از آن استقبال می‌کند».
سخنگوی وزارت خارجه درباره اظهارات جک استراو وزیر خارجه پیشین انگلیس که گفته به سه مقام ایرانی برای گفت‌وگو درباره تانک‌های چیفتن ویزا داده شده ولی به محض ورود به انگلیس به اداره مهاجرت رفته و دیپورت شده‌اند، گفت: «دولت انگلیس چندین بار در موضوع های این چنینی به تعهدات خودش عمل نکرده و ایجاد مشکلاتی را به همراه داشته است از جمله آنکه جک استراو بیان کرده است؛ دولت انگلیس به افرادی که ویزا داده در بدو ورود دیپورت کرده است و این یک بار دیگر نشان می‌دهد دولت انگلیس نهایت تلاش خود را در سال‌هایی کرده است که آرامش به روابط دو کشور برنگردد».


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7590/3/572287/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها