دیگه چه خبر


ایران در هیچ حمله‌ای علیه امریکا در عراق دخالت نداشته است

   خبر اول اینکه، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با رد هرگونه دخالت ایران در حملات اخیر به پایگاه‌های امریکایی در عراق، حمله هوایی امریکا به نیروهای عراقی را نقض حقوق بین‌الملل دانست. به گزارش ایرنا، مجید تخت روانچی در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، به ادعای نمایندگی امریکا که حمله به پایگاه‌های این کشور در عراق را به نیروهای مورد حمایت ایران منصوب کرده بود، پاسخ داد و گفت: نماینده دائم امریکا در سازمان ملل متحد تلاش کرده است، جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از به اصطلاح «گروه‌های شبه نظامی غیر دولتی» در عراق متهم کند، که به این وسیله همچون گذشته، قاطعانه رد می‌شود. به نوشته وی، ایران به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم، در هیچ حمله مسلحانه توسط هر نهاد یا فردی علیه ایالات متحده در عراق دخالت نداشته است. به این ترتیب، هرگونه ادعا مبنی بر مشارکت صریح یا ضمنی ایران در حمله به نیروهای امریکایی در عراق را رد می‌کنیم. چنین انتسابی کاملاً بی‌پایه و اساس، فاقد اعتبار قانونی و باطل است.
تخت‌روانچی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران حمله نظامی غیرقانونی نیروهای ایالات متحده علیه نیروهای عراقی در مرز سوریه و عراق در ۲۵ فوریه ۲۰۲۱ را محکوم می‌کند. چنین اقدامات خطرناکی که به‌طور کاملاً اشتباه بر‌اساس تفسیر خودخوانده ماده ۵۱ منشور سازمان ملل توجیه می‌شود، نقض حاکمیت کشورهای منطقه و نماد آشکاری از نقض فاحش حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد است. نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اظهار کرد: این مسأله، اوضاع متشنج در منطقه را تشدید می‌کند و درعمل، فقط در خدمت منافع سوء گروه‌های تروریستی در این کشورها است که باید متوقف شود. روانچی خواستار ثبت این نامه به عنوان سند شورای امنیت سازمان ملل متحد شده است.

 سعید محمد: در قرارگاه خاتم تخلف نداشتم

  خبر دیگر اینکه، سعید محمد، فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا ادعای مطرح شده علیه وی مبنی بر برکناری از قرارگاه به خاطر تخلفات را رد کرد.  او در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین، سخنان حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه را مبنی براینکه سعید محمد به‌دلیل تخلفات متعدد برکنارشده است، کذب خواند و گفت: همانگونه که قبلاً اعلام شده به‌دلیل حضور در انتخابات ریاست جمهوری و پرهیز از هرگونه شائبه‌ای از فرماندهی قرارگاه خاتم استعفا کردم و این استعفا مورد پذیرش فرمانده کل سپاه قرار گرفت. محمد افزود: هیچ تخلفی هم از سوی من صورت نگرفته است.  حمیدرضا ترقی گفته بود:«سعید محمد اصلاً در فضای اصولگرایان مطرح نیست، فقط در فضای مجازی مطرح است و روی ایشان کار شده و کنار رفتن ایشان از فرماندهی قرارگاه خاتم هم به‌دلیل انتخابات نبوده و خود ایشان هم تخلفاتی داشته که قطعاً این مسأله امتیازی منفی در بررسی صلاحیت ایشان خواهد بود.»  ترقی البته دیروز با عذرخواهی از سعید محمد، گفت که من براساس تحلیلی که از برخی رخدادهای خبری مشاهده کردم ، چنین برداشتی را مطرح کردم.

اولین نامزد زن 1400 فردا می آید

  دست آخر اینکه،  فردا اولین نامزد خانم انتخابات ریاست جمهوری در یک نشست خبری اعلام کاندیداتوری خواهد کرد. به‌گزارش «ایران» خانم ملیحه بنانی، حقوقدان و پژوهشگر علوم اسلامی قرار است چهارشنبه به‌صورت رسمی اعلام نامزدی کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7590/3/572289/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها