سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد

آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرها


آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرها اعلام شد. براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۱۳ شهرستان استان خوزستان و شهر گچساران (در استان کهگیلویه و بویراحمد) در وضعیت قرمز، ۲۷ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۵۲ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان در وضعیت آبی هستند و سفر به شهرهای قرمز و نارنجی و خروج از این شهرها ممنوع است. با نزدیک شدن به پایان سال و تعطیلات نوروزی وزارت بهداشت سفر به شهرهای قرمز و نارنجی را ممنوع اعلام کرده اگرچه هنوز به طور رسمی اسامی این شهرها اعلام نشده اما بنا به اعلام مسئولان این وزارتخانه در اپلیکیشن ماسک و برای اعلام وضعیت رنگ‌بندی شهرها می‌توان وضعیت هر شهر را پیدا کرد.
بر اساس آخرین اطلاعات مندرج در اپلیکیشن ماسک اکنون ۱۳ شهر استان خوزستان شامل شهرهای آبادان، امیدیه، اندیمشک، اهواز، ایذه، بندر ماهشهر، بهبهان، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون و مسجد سلیمان و نیز شهر گچساران در وضعیت قرمز قرار دارند.همچنین ۲۷ شهر شامل ارومیه، اشنویه، خوی، ماکو و نقده در استان آذربایجان غربی، شهرضا در استان اصفهان، باغ ملک، حمیدیه، هفتگل، هندیجان در استان خوزستان، دهلران در استان ایلام، دامغان و شاهرود در استان سمنان، پاسارگاد، گراش، لامرد، خنج و مهر در استان فارس، سیرجان در استان کرمان، کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد، گرگان در استان گلستان، رودبار و رودسر در استان گیلان، آمل، رامسر و ساری در استان مازندران و خمین در استان مرکزی شهرهای در وضعیت نارنجی کرونا هستند.سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه در مجموع ۳۱ شهر نارنجی و حدود ۸ تا ۹ شهر قرمز در خوزستان داریم، گفت: به جز ارومیه(نارنجی) اهواز (قرمز)، تمام مراکز استان‌ها در وضعیت زرد هستند اما تأکید می‌کنیم با توجه به گردش ویروس جهش‌یافته انگلیسی در ۲۹ استان کشور، مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند چرا که سفرها می‌تواند بشدت جامعه را درگیر کند.
به‌گزارش «ایران»، علیرضا رئیسی در مراسم جشنواره «کرونا روایت» که از سوی سازمان نظام پزشکی و به پاس یک سال همدلی و ایثار جامعه پزشکی برگزار شد، گفت: در مجموع ۳۱ شهر نارنجی در کشور داریم و تنها مرکز استانی که نارنجی است، ارومیه است. اهواز در خوزستان قرمز است. بنابراین سایرمراکز استان‌ها زرد هستند و این به معنای آن است که مردم برای سفر همه جا می‌توانند بروند اما خواهش‌مان این است که نروند و سفر نکنند.
وی تأکید کرد: باز هم می‌گویم که وضعیت کشور فعلاً خوب است اما مؤلفه مهم ویروس جهش‌یافته انگلیسی است که در ۲۹ استان کشور در حال گردش است. رئیسی ادامه داد: ۶۲ درصد سوش غالب در خوزستان مربوط به ویروس جهش‌یافته انگلیسی است. بنابراین درهم آمیختگی جمعیت در جریان سفرهای نوروزی می‌تواند شرایط را غیرقابل کنترل کند.
او  افزود: ۳۲ پرواز از ۳۲ کشور به داخل کشور را ممنوع کردیم. پروازها از عراق را تعلیق کردیم چرا که کشور عراق درگیر سوش جهش‌یافته انگلیسی است و مرزهای غربی کشور رصد می‌شوند.وی ادامه داد: خیلی از شهرهای ما رنگشان زرد است و این به معنای آن است که مردم اگر بخواهند می‌توانند به آنها سفر کنند و کسی نمی‌تواند جلوی آنها را بگیرد اما از ابتدای شیوع کرونا بارها گفته‌ایم که ترددها باعث انتشار ویروس می‌شود.رئیسی اضافه کرد: راه طولانی در پیش داریم. پیش‌بینی ما این است که میزان واکسیناسیون از تیرماه به بعد با حجم بیشتری از واکسن که به دستمان برسد، بالاتر خواهد رفت و تا آذر ۱۴۰۰ گروه هدف را واکسینه خواهیم کرد. برای جامعه پزشکی هم بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا نیمه فروردین ۳۵۰ هزار نفر واکسینه می‌شوند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7590/6/572309/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها