اخــــــــبار


آیا سال ۱۴۰۰ تعرفه مصرف آب افزایش می‌یابد؟

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تا امروز هیچ تصمیمی یا مصوبه‌ای برای افزایش آب‌بها در سال ۱۴۰۰ ابلاغ نشده است.
 مسعود خشایی، اظهار داشت: براساس مصوبه هیأت وزیران بهای آب مشترکان خانگی در ابتدای سال‌جاری هفت درصد افزایش یافت و برای مشترکان پرمصرف و بدمصرف، علاوه بر افزایش 7 درصدی، 16 درصد نیز به موجب مصارف بالاتر از الگوی مصرف آنها به بهای آب افزوده شد.
خشایی با بیان اینکه درآمد کسب شده از افزایش 16 درصدی بهای آب پرمصرف‌ها در پروژه‌های هدررفت آب هزینه می‌شود، گفت: آنچه برای ما مهم است نگاه درآمدی نیست بلکه بحث بازدارندگی است و تاکنون نیز توانسته‌ایم نتیجه مثبتی دریافت کنیم به طوری که حدود 4 الی 5 درصد از تعداد مشترکان بدمصرف کاهش پیدا کرده است.
 معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: 6 درصد مشترکان آب در کشور بدمصرف، 34 درصد پرمصرف و 60 درصد خوش مصرف هستند.
وی در خصوص حذف قبوض کاغذی گفت: نزدیک به 100 درصد زیرساخت‌ها برای این مسأله آماده شده و 95 درصد قبوض کاغذی را حذف کرده‌ایم و برای سال آینده براساس دستورالعمل‌ها هیچ قبض کاغذی صادر نخواهد شد./تسنیم

تحقق ۹۱ درصدی پیش‌بینی تولید سبزی، صیفی و میوه‌های گلخانه‌ای

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی خبر داد: ۹۱درصد پیش‌بینی تولید سبزی و صیفی و سایر محصولات گلخانه‌ای با‌وجود شیوع کرونا تاکنون محقق شده است.
غلامرضا تقوی ضمن بیان این مطلب افزود: پیش‌بینی تولید سبزی و صیفی و میوه‌ها و کشت‌های غیر متداول همچون فیسالیس، پشن فروت و دراگون فروت در سال‌جاری به میزان ۳ میلیون و ۴۸۳ هزار تن بوده که از این میزان تاکنون ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن برآورد تولید داشته‌ایم.
وی اظهار داشت: انتظار داریم تا پایان زمان برداشت در سال‌جاری در گلخانه‌ها میزان تولید این محصولات به حدود ۳ میلیون و ۱۶۳ هزار تن برسد. تقوی درباره کشت محصولات جدید در واحدهای گلخانه‌ای کشور گفت: تولید انواع محصولات باغی از جمله آناناس، موز، زردچوبه و زنجبیل در گلخانه‌ها برنامه‌ریزی شده است./ وزارت جهاد کشاورزی


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7590/7/572315/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها