خبرخوان




پرداخت ۱۳۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید

مطابق آمارهای منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه بیش از ۱۳۲ هزار و ۶۳۲ میلیارد ریال تسهیلات در قالب پروژه رونق تولید پرداخت شد.
آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد، این میزان تسهیلات که بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در راستای اقتصاد مقاومتی می‌توانند از آن استفاده کنند، به چهار هزار و ۷۷ واحد تولیدی پرداخت شده است.
برای دریافت این تسهیلات تعداد ۱۴ هزار و ۵۰۶ نفر ثبت‌نام کرده بودند که ۹ هزار و ۸۳ نفر از آنان به بانک معرفی شدند.
در همین راستا، در قالب تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) در ۱۱ ماهه امسال بیش از ۷۰ هزار و ۷۱۳ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.
برای دریافت این تسهیلات ۲ هزار و ۸۳۲ نفر ثبت‌نام انجام شد و یک‌هزار و ۲۷۳ نفر به بانک‌ها معرفی شدند، اما در نهایت تسهیلات
یاد شده به یک‌هزار و ۱۴۲ نفر پرداخت شد.
برپایه این گزارش، از ابتدای اسفند ۹۷ تا پایان بهمن‌ماه امسال نیز مبلغ ۸۵ هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال تسهیلات به یک‌هزار و ۴۱۷ واحد در قالب تبصره ۱۸ پرداخت شده است./ ایرنا

 موافقت هیأت دولت با بررسی عضویت ناظر ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: موضوع بررسی عضویت ناظر ایران در اوراسیا در نشست هیأت دولت به تصویب رسید.
 حمید زادبوم گفت: اتحادیه اقتصادی اوراسیا که از سال 2015 تشکیل شده در حال حاضر شامل فدراسیون روسیه، قزاقستان، بلاروس، ارمنستان و قرقیزستان است و علاوه بر این، کشورهای مولداوی، ازبکستان و کوبا نیز به‌عنوان عضو ناظر دراین اتحادیه حضور دارند.
زادبوم تأکید کرد: اعضای ناظر تعهدی در قبال این اتحادیه ندارند اما از امکان حضور در بخش عمده‌ای از نشست‌های اتحادیه برخوردارند. هرچند اعضای ناظر درفرایند تصمیم گیری‌های داخلی اتحادیه اوراسیا وارد نمی‌شوند اما از نزدیک می‌توانند در جریان امور اتحادیه قرار گرفته و دسترسی به اسناد و مستندات این اتحادیه داشته باشند./ سازمان توسعه تجارت ایران

قیمت موز کاهش یافت

عضو هیأت مدیره اتحادیه بارفروشان از کاهش قیمت موز در بازار خبر داد.
اکبری یاوری در پاسخ به این سؤال که آیا واردات موز باعث کاهش قیمت‌ها در بازار شده است، گفت: در ابتدا یک کشتی ۶۰۰۰ تنی موز وارد کشور شد ولی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، اداره گمرکات و قرنطینه همکاری نکردند و این کشتی ۹ روز در کنار اسکله ایستاد و تخلیه نشد.
وی ادامه داد: این موزها سه روز به‌دلیل باز نشدن ثبت سفارش‌های تجار، سه روز به‌دلیل مسائل گمرکی و سه روز نیز به‌دلیل قرنطینه وزارت جهاد کشاورزی معطل شد تا در نهایت تخلیه صورت گرفت.
عضو هیأت مدیره اتحادیه بارفروشان اضافه کرد: با تخلیه این بارها موز کیلویی ۵۵ هزارتومان در میدان مرکز میوه وتره بار به کیلویی ۳۰ هزار تومان رسیده است.
وی در ادامه گفت: البته ۶۰۰ کانتینر موز هم از هند وارد شده است و قطعاً قیمت موز روز به روز کاهش می‌یابد و به کمتر از ۳۰ هزارتومان هم خواهد رسید./ایسنا‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7590/7/572316/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها