رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا):

اقتصاددانان در امور وکالت دخالت نکنند


گروه حوادث / رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران از دخالت اقتصاددانان در امور وکالت ابراز نارضایتی کرد و گفت: از اقتصاددانان انتظار داریم به امور تخصصی خود بپردازند.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، جعفر کوشا روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: کانون‌های وکلا تعامل بسیار خوبی با قوه قضائیه در سال 99 داشتند. در مورد تدوین و تنظیم آیین نامه وکالت، این پیشنهاد به معاونت حقوقی قوه قضائیه ارسال که پس از بررسی به اتحادیه وکلا عودت داده شد و طبق قانون در حال رفع ابهامات هستیم تا دوباره به معاونت حقوقی قوه قضائیه ارجاع دهیم. اما در مجلس شورای اسلامی طرح‌هایی مطرح می‌شود که از آن گلایه‌مند هستیم. رئیس اتحادیه اسکودا تصریح کرد: انتظار ما از مجلس شورای اسلامی این است که آینده نگری و آینده پژوهی در طرح‌های مجلس رامورد توجه قرار دهند و از اقتصاددانان انتظار داریم به امور تخصصی خود بپردازند و ابتدا وضعیت اقتصاد و معیشت مردم را ببینند و سپس وارد حوزه وکالت شوند. اکنون خروجی کار اقتصاددانان مشخص است آنها به کار خود باید بپردازند، اگر در کار خود توانستند موفق عمل کنند آنگاه می‌توانند به نهاد وکالت توصیه داشته باشند. فلسفه اصل ۴۴ رونق اقتصادی و جلب سرمایه‌گذاری است اما به معنای این نیست که قوانین موضوعه را مورد هجمه قرار دهند. بهتر است با شعارهایی درباره حذف ظرفیت به بهانه رونق اقتصادی آرامش نهاد وکالت را برهم نزنند.
کوشا در ادامه افزود: کانون‌های وکلا براساس قوانین موضوعه بخصوص قوانینی که در نظام جمهوری اسلامی مصوب شده و طبق قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب ١٣٧۶، مکلف هستند هر سال یک بار از طریق آزمون جذب کارآموز وکالت داشته باشند. ولی برای ما این سؤال مطرح است که آیا ایجاد شغل برای تعداد زیاد فارغ‌التحصیل حقوق برعهده این نهاد است؟ رئیس اسکودا درباره چشم‌انداز نهاد وکالت نیز گفت: نهاد وکالت با بی‌مهری هوایی مواجه شده و ما همواره در حال رفع این مشکلات هستیم. برخی فکر می‌کنند وکیل و وکالت افکاری مخالف آنها دارند و صحبت‌های سیاسی مطرح می‌کنند و وقتی در آزمون وکالت قبول نمی‌شدند کمپین‌های مختلف می‌زنند.
کوشا ادامه داد: معتقدیم که سقف آزمون باید حفظ شود ضمن اینکه کیفیت باید بالا برود سقف هم باید وجود داشته باشد، زیرا در این صورت رقابت علمی است. اصل آزمون وکالت هیچ گاه زیر سؤال نمی‌رود و باید قوه قضائیه اعلام کند که چه تعداد ظرفیت را می‌پذیرد.
آزمون وکالت حذف نمی‌شود
ابراهیم کیانی سخنگوی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران نیز در این نشست گفت: داوطلبان فکر می‌کنند که آزمون قرار است، حذف شود اما در هیچ قانون و طرحی گفته نشده که آزمون وکالت حذف می‌شود حتی اگر وکالت کسب و کار هم شود باز هم آزمون حذف نمی‌شود. سخنگوی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران تصریح کرد: در هیچ کجای قانون گفته نشده که آزمون وکالت حذف می‌شود تا زمانی که قانون اخذ کیفیت پروانه پابرجاست باید مطابق با آن عمل کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7590/12/572336/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها