پاتوق اراذل و اوباش پایتخت در محاصره پلیس


گروه حوادث/ 162 نفر از اراذل و اوباش، قاچاقچیان و مردان خشنی که امنیت پایتخت را برهم زده بودند در طرح «اقتدار» و «ظفر» پلیس پیشگیری و امنیت تهران دستگیر شدند. به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در حاشیه اجرای نهمین مرحله از طرح «اقتدار» و دهمین مرحله از طرح «ظفر» در ستاد فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره جزئیات اجرای این طرح‌ها گفت: طرح اقتدار با رویکرد برخورد با اوباش توسط پلیس امنیت و طرح ظفر با رویکرد برخورد با خرده فروشان مواد مخدر، قاچاقچیان، معتادان متجاهر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران به اجرا درآمد. در طرح اقتدار ضمن شناسایی 103 مرکز که پاتوق اوباش بود، 162 نفر از اوباش سطح‌دار، عاملان تخریب، شرارت، نزاع، درگیری، مزاحمان نوامیس، توزیع کنندگان مشروبات الکلی، توزیع کنندگان مواد محترقه و گردانندگان چندین قمارخانه بازداشت شدند.
به‌گفته این مقام انتظامی 56 نفر از اوباش بازداشت شده سطح‌دار، 75 نفر از آنها مزاحم نوامیس، 7 نفر از آنها حاملان سلاح، 13 نفر در زمینه فروش مشروبات الکلی فعالیت داشتند و 29 نفر از آنها نیز علاوه بر شرارت در امر فروش مواد مخدر فعال بوده و هم گرداننده مراکز قمار و فساد بودند.
وی افزود: در طرح مذکور علاوه بر کشف 12 قبضه انواع سلاح جنگی، 26 قبضه سلاح سرد و 2 هزار و 824 نوع مهمات و فشنگ، 2 تن و 355 کیلو اکلیل و سرنج کشف شد؛ متهمان قصد داشتند اکلیل و سرنج‌های مکشوفه را برای شب چهارشنبه آخر سال استفاده کرده و با ترکیب آنها موارد محترقه و منفجره درست کنند که در اقدامی پیش‌دستانه ناکام ماندند.
وضعیت پرونده سرباز راهور
رحیمی مطالب منتشرشده درباره سرباز راهوری که از نماینده مجلس سیلی خورده بود و گفته شده که به خشکشویی پلیس منتقل شده را شایعه دانست و گفت: این سرباز نیروی عملیات پلیس راهور تهران بزرگ است و در همان قسمت عملیات فعالیت دارد. ما از همان نخست گفتیم که مسیرمان در این پرونده مسیر قانونی است و شکایت‌مان را به‌صورت رسمی به قوه قضائیه و مجلس اعلام کردیم و از مبادی قانونی نیز در حال پیگیری پرونده هستیم.
حمله به مردم در خیابان
در این طرح چند متهم که با قمه به‌ جان مردم افتاده و 11 نفر را زخمی کرده بودند دستگیر شده‌اند.
چرا این کار را انجام دادید؟
مست بودیم و نمی‌دانستیم چه می‌کنیم، می‌خواستیم قدرت نمایی کنیم.
چرا مردم عادی را مورد ضرب و جرح قرار دادید؟
برای مان فرقی نمی‌کرد. آنقدر حال بدی داشتیم که به جان مردم افتاده بودیم.
چند نفر مجروح شدند؟
ساعت 8 شب از شهرزیبا به سمت جنت آباد رفتیم و تا ساعت 11 شب حدود 11 یا 12 نفری را زدیم.
چطور دستگیر شدید؟
سه ساعت بعد از این قدرت نمایی توسط مأموران کلانتری 138 جنت آباد بازداشت شدیم.
سابقه دارید؟
دو نفر ما سابقه درگیری و شرارت دارند.
درگیری با شیشه نوشابه
 دوربین مداربسته مغازه‌ای تصویر درگیری را گرفته و این فیلم در فضای مجازی منتشر شد. فیلمی که نشان می‌داد دو مرد در کنار خودروی پرایدی ایستاده و باهم درگیر می‌شوند. با ورود نفر سوم که با شیشه نوشابه به یکی از طرفین درگیری حمله می‌کند کار به نزاعی خونین کشیده می‌شود.
با انتشار این تصویر و اعلام درگیری و ضرب و جرح، بلافاصله مأموران پلیس وارد عمل شده و دو متهم اصلی این پرونده را دستگیر کردند.
انگیزه درگیری چه بود؟
من و پسر دایی‌ام کنار خودروی مان ایستاده بودیم که یک نفر می‌خواست خودرواش را در جای پارک ما بگذارد. سر همین موضوع درگیر شدیم و با شیشه نوشابه شکسته به او حمله کردیم.
اگر کشته می‌شد چی؟
عصبانی بودیم و نمی‌دانستیم چه می‌کنیم. اشتباه کردیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7590/12/572338/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها