ایران در ایران




کرونا دو سوم کارکنان هتل‌ها را بیکار کرد

ایران زمین - رئیس جامعه هتلداران ایران اعلام کرد: بسیاری از هتل‌ها در شهرهای مختلف به تعطیلی کشانده شده‌اند. از ابتدای کرونا تا بهمن‌ماه امسال، هتل‌ها 14 هزار میلیارد و 800 میلیون تومان ضرر داده‌اند.
به‌گزارش ایلنا، جمشید حمزه‌ زاده در مورد وضعیت هتل‌ها اظهار داشت: درصد رزرو هتل‌ها بسیار کم است، می‌توان گفت میانگین کشوری درخواست رزرو هتل برای ایام نوروز کمتر از 15 درصد است. عموماً این موقع سال میزان تقاضا برای رزرو بین 50 تا 60 درصد بود و علت این وضعیت نیز کرونا و تبلیغات شدید صداوسیما و مسئولان در مورد سفر نکردن است.
وی در پاسخ به سؤالی در مورد پراکندگی تقاضا برای خدمات هتل در شهرهای مختلف گفت: در بعضی شهرها مانند کیش درخواست رزرو هتل نسبت به دیگر شهرها بیشتر است اما مابقی شهرها تقریباً در یک سطح هستند.
رئیس جامعه هتلداران ایران تصریح کرد: بسیاری از هتل‌ها در شهرهای مختلف به تعطیلی کشانده شده‌اند. از ابتدای کرونا تا بهمن‌ماه، هتل‌ها 14 هزار میلیارد و 800 میلیون تومان ضرر داده‌اند. هتل‌ها به زحمت خود را نگه داشته‌اند چراکه ضریب میانگین اشغال کشوری الان کمتر از 15 درصد است.
وی در مورد وضعیت کارگران و کارکنان هتل‌ها بیان کرد: هتل‌ها کارگر اخراجی نداشتند اما بسیاری از کارگران پایان کار خورده‌ و به خاطر کرونا تعطیل شده‌اند. می‌توان گفت دو سوم کارکنان هتل‌ها در ایام کرونا تعطیل شدند تا بتوانند از بیمه بیکاری استفاده کنند اما متأسفانه بسیاری از آنها هنوز بیمه بیکاری نگرفته‌اند.

بزرگترین موزه معاصر کشور در تبریز افتتاح شد

تبریز- بزرگترین موزه معاصر انفرادی مجسمه ایران با نام نگارخانه حیدربابا در جوار آرامگاه استاد شهریار و مجموعه مقبرة‌الشعرای تبریز افتتاح شد.
به گزارش ایرنا، این نگارخانه به مساحت یکهزار و ۲۰۰ مترمربع توسط شهرداری تبریز با هزینه هشت میلیارد تومانی و در دو طبقه ساخته شده است که در آن تعداد ۲۵ اثر مدرن، ۱۴ اثر ترکیبی و تعدادی آثار حجمی مربوط به تاریخ و فرهنگ فولکلور آذربایجان از آثار هنرمند شهیر تبریزی «احد حسینی» نگهداری خواهد شد.
این موزه بزرگترین موزه انفرادی مجسمه در کشور به شمار می‌رود که با توجه به مفاهیم به کار رفته در آثار موجود، می‌توان از آن به عنوان یک موزه آموزشی نیز یاد کرد.
شهردار تبریز در مراسم افتتاح این نگارخانه از ورود همه‌جانبه شهرداری تبریز به عرصه فرهنگ و هنر سخن گفت و از این پروژه و پارک باغشمال به عنوان نمونه بارزی از این رویکرد جدید شهرداری یاد کرد.
ایرج شهین باهر اظهار داشت: راه‌اندازی نگارخانه حیدربابا یکی از اقدامات فرهنگی هنری شهرداری تبریز است و موزه کاریکاتور و آثار استاد بهتونی هم بزودی در مجاورت آن به بهره‌برداری می‌رسد.
وی اضافه کرد: شهرداری تبریز در حال حاضر خانه کلکته‌چی را مرمت می‌کند و پیگیر راه‌اندازی موزه صدا و موزه صنعت هستیم تا به نتیجه برسد.

رئیس شورای شهر قزوین بازداشت شد

قزوین - رئیس شورای شهر قزوین روز گذشته بازداشت شده و همچنان در بازداشتگاه به سر می‌برد.
به گزارش فارس، رئیس شورای شهر قزوین به‌دلیل برخی اتهامات بازداشت شده و هنوز هم در بازداشتگاه به سر می‌برد.
گرچه هنوز مقامات قضایی استان اظهار نظر رسمی پیرامون بازداشت رئیس شورای شهر قزوین نداشتند، اما این خبر در فضای مجازی و میان کاربران استان دست به دست می‌شود.
 فرج‌الله فصیحی رامندی، عضو شورای شهر قزوین اظهار کرد: ما نیز از طریق فضای مجازی خبر بازداشت رئیس شورای شهر را دریافت کردیم و آن‌گونه که از پیش زمینه‌های این ماجرا نیز اطلاع دارم، بازداشت وی به موضوعات داخل شورا و ایفای وظایف نمایندگی شورا بر نمی‌گردد و به فعالیت او در خارج از شورای شهر مربوط می‌شود.
سیده منیره قوامی، سخنگوی شورای شهر قزوین نیز از بازداشت حکمت‌الله داوودی اظهار بی‌اطلاعی کرد و افزود: به محض شنیدن خبر در تلاش بودم که با رئیس شورا صحبت کنم، اما تلفن او و اعضای خانواده اش از دسترس خارج شده و امکان صحبت تلفنی با ایشان را نداشتم و اطلاع دیگری در این خصوص ندارم.

آب خلیج فارس تا ۴ سال دیگر به خراسان‌ جنوبی می‌رسد

بیرجند - استاندار خراسان‌ جنوبی با اشاره به بازه زمانی پنج ساله تعریف‌ شده برای انتقال آب خلیج فارس به خراسان‌ جنوبی گفت: بر اساس این برنامه در سال چهارم اجرای طرح، آب به خراسان‌ جنوبی می‌رسد.
حمید ملانوری در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های ملی وزارت صمت اظهار داشت: با توجه به اینکه خراسان‌ جنوبی، استانی کم‌بارش و کم‌آب است، اگر قرار باشد برنامه‌ریزی‌های ما بر پایه سفره‌های زیرزمینی و منابع آبی موجود صورت گیرد، قطعاً با مشکلاتی مواجه خواهیم بود.ملانوری با بیان اینکه بهترین راه جایگزین برای این موضوع، استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های جدید برای تأمین آب است، اضافه کرد: اجرای موفق طرح انتقال آب از خلیج فارس به کرمان که چندی پیش افتتاح شد، این امید را زنده کرد که می‌توان از چنین ظرفیتی برای حل مشکل آب واحدهای تولیدی صنعتی استان استفاده کرد.
وی با اشاره به در دستور کار دولت بودنِ ادامه این طرح عنوان داشت: ما طی این مدت، با پیگیری‌ها و مکاتبات مکرر با رئیس جمهوری، این تقاضا را داشتیم که به جهت همجواری با یزد و کرمان، از این طرح منتفع شویم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7590/16/572343/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها