دیگه چه خبر؟


واشنگتن تمایلی به جنگ با ایران ندارد

   خبر اول اینکه، فرمانده سنتکام با بیان اینکه امریکا تمایلی به جنگ با ایران ندارد تأکید کرد: دولت جو بایدن درصدد ارزیابی سیاست دو سال اخیر علیه ایران است. به گزارش ایسنا، کنت مک کنزی، فرمانده سنتکام در گفت‌و‌گو با شبکه ال بی‌سی لبنان گفت: امریکا در دو سال گذشته سیاست فشارحداکثری علیه ایران را در پیش گرفت و دولت جو بایدن اکنون درصدد ارزیابی این سیاست است. وی تأکید کرد که امریکا تمایلی به جنگ با ایران ندارد و دولت بایدن به دنبال این است که کارها با ایران را به پیش ببرد. فرمانده سنتکام در ادامه خاطرنشان کرد: حملات حوثی‌ها علیه عربستان یک اقدام خصمانه است و حمله علیه نیروهای ما در عراق که به احتمال زیاد از سوی نمایندگان ایران انجام می‌شود نیز اقدامی خصمانه است و در نهایت این امر به کسی که رویکردش آرامش بیشتر است، کمک نخواهد کرد. این در حالی است که نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با رد هرگونه دخالت ایران در حملات اخیر به پایگاه‌های امریکایی در عراق، حمله هوایی امریکا به نیروهای عراقی را نقض حقوق بین‌الملل دانست. مجید تخت روانچی اخیراً در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت، به ادعای نمایندگی امریکا که حمله به پایگاه‌های این کشور در عراق را به نیروهای مورد حمایت ایران منصوب کرده بود، این پاسخ را مطرح کرد.

نمایندگان مجلس چقدر حقوق می‌گیرند؟

  خبر دیگر اینکه، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت که حقوق نمایندگان حدود ۱۰الی۱۲ میلیون تومان است. به‌ گزارش مهر، محمدحسین فرهنگی افزود: « یکی از همکاران هزینه‌های نمایندگان و همچنین مسائل مربوط به حقوق آنها را در نامه‌ای منتشر کرده است. بخشی از این گزارش درست است زیرا دفاتری که نمایندگان در سراسر کشور دارند بعضاً برای بررسی چند حوزه انتخابیه است و مانند همه دستگاه‌های اجرایی این هزینه‌ها جهت مصارف دفاتر هزینه می‌شود اما حقوق نمایندگان حدود ۱۰الی۱۲ میلیون تومان است. به‌ گفته وی، هیچ کدام از نمایندگان از هزینه دفاتر برای مصارف شخصی استفاده نمی‌کنند، موضوعاتی مانند مسکن و خودروی نمایندگان نیز در این نامه عنوان شده که قبلاً در ارتباط با آنها توضیح داده شده است. همه نمایندگان هزینه مسکن را دریافت نکرده‌اند، همه نمایندگان نیز خودرو را تحویل نگرفته‌اند و نمایندگانی که نیاز داشتند برای اسکان در یک مسکن، هزینه‌ای در اختیارشان قرار داده شد.»

رایزنی برجامی روسیه و رژیم صهیونیستی

  دست آخر اینکه، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که برجام یکی از موضوعات گفت‌وگوی معاون وزیر امور خارجه روسیه و معاون مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی بوده است. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه راشا تودی، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه با یوشع زرکو، معاون مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی دیداری داشته است و درباره موضوعات مختلف گفت‌وگو کرده‌اند. در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: مذاکرات مفصلی درباره موضوع کنترل تسلیحاتی و عدم اشاعه تسلیحات کشتار جمعی انجام شد. در ادامه این بیانیه آمده است: در این گفت‌وگوها توجه ویژه‌ای به وضعیت پیرامون برجام (توافق هسته‌ای) معطوف بود. به برخی جنبه‌های کنترل صادرات هم پرداخته شد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7591/3/572440/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها