وزیر دفاع در دیدار همتای تاجیکستانی:

در صادرات تجهیزات دفاعی هیچ مشکلی نداریم



وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار با وزیر دفاع تاجیکستان در تهران گفت: جمهوری اسلامی با رویکرد حل‌ و فصل مشکلات و مسائل منطقه با حضور و مشارکت خود کشورهای منطقه، هزینه زیادی برای بازگشت صلح و ثبات در منطقه متحمل شده است که مهم‌ترین و البته جبران‌ناپذیرترین آنها شهادت سردار سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم و افراط‌ گرایی بوده است.به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ حاتمی در این دیدار، حضور سپهبد«شیرعلی میرزا» وزیر دفاع تاجیکستان و هیأت همراه در فصل زیبای بهار و ایام «عید باستانی نوروز» در جمهوری اسلامی را مبارک دانست و گفت: امیدواریم که همچون شروع فصل زیبای بهار، شاهد شروع فصل جدیدی در روابط و همکاری‌های دوجانبه با دوستان و برادران تاجیک باشیم.
وی افزود: اگرچه ایران و تاجیکستان مرز مشترک زمینی ندارند، اما فراتر از مرزهای تعریف‌شده روابط خوبی بین دو کشورحاکم بوده است. زبان مشترک، فرهنگ مشترک، تاریخ مشترک، دین مشترک و تمدن مشترک ازجمله اشتراکات دو کشور هستند.امیر حاتمی با بیان اینکه «طی سال‌های اخیر جمهوری اسلامی ایران به‌رغم تحریم‌های ظالمانه و فشارهای سنگین در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌های چشمگیر و فراوان داشته است»، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در اکتبر 2020 تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران به ‌موجب قطعنامه شورای امنیت به پایان رسید و ما در امر صادرات اقلام و تجهیزات دفاعی هیچ مشکلی نداریم. وی تأکید کرد: توسعه حضور داعش و گروه‌های افراط‌ گرا در برخی کشورهای منطقه موضوع مهم و حساسی است. ما همواره مخالفت خود را با حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در جنگ‌ها و درگیری‌های مختلف اعلام کرده‌ایم؛ تفاوتی نمی‌کند این حضور در سوریه، عراق و افغانستان باشد یا در جای دیگر.
 سپهبد«شیرعلی میرزا» وزیر دفاع تاجیکستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران، اراده کشور تاجیکستان را به توسعه همکاری‌های سیاسی، نظامی، دفاعی و همکاری‌های همه جانبه با ایران اسلامی برشمرد و تصریح کرد: در طول سابقه روابط تاریخی دو کشور توانسته‌ایم با توجه به اشتراکات فراوان فرهنگی و اجتماعی به نتایج خوب و ارزنده راهبردی دست یابیم.
وزیر دفاع تاجیکستان همکاری‌های دو کشور را در برقراری صلح، ثبات و امنیت منطقه بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان ساخت: مناقشات و ناامنی‌های موجود در منطقه ضرورت همکاری‌های دو کشور را در مقابله با تروریسم، مبارزه با قاچاق، مواد مخدر و همچنین توسعه و تحکیم امنیت منطقه‌ای دو چندان می‌کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7597/2/573611/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها