اخبــــار


دستور روحانی برای تسریع در تأمین واکسن
روند واکسیناسیون شفاف اطلاع رسانی شود

رئیس جمهوری ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات انجام شده از سوی دستگاه‌های مختلف در زمینه تأمین واکسن خارجی و همچنین تولید واکسن کرونا در داخل کشور، بر ضرورت تسریع در تأمین واکسن مورد نیاز مردم و همچنین حمایت از شرکت‌های تولید کننده داخلی برای تولید واکسن تأکید کرد.
به گزارش ایرنا، حسن روحانی در پی گزارش ارائه شده از سوی دستگاه‌های ذیربط درخصوص مراحل تهیه واکسن خارجی و تأمین اولین سهمیه از سبد کوواکس و همچنین تلاش‌های وزارت امور خارجه و بانک مرکزی در تداوم برنامه‌ریزی‌ها برای تأمین واکسن به مقدار مورد نیاز و موفقیت‌های به دست آمده در زمینه ساخت واکسن داخلی توسط شرکت‌های مختلف، از تلاش‌ها و اقدمات انجام شده در این زمینه تشکر و قدردانی کرد. روحانی در پی نوشت این گزارش همچنین بر ضرورت تسریع در تأمین واکسن مورد نیاز و همچنین حمایت از شرکت‌های داخلی برای ساخت واکسن کرونا با وجود همه فشارها و تحریم‌ها در این حوزه تأکید کرد. رئیس جمهوری در پی‌نوشت خود، بار دیگر با تأکید دوباره بر ضرورت اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف درمورد تأمین واکسن و روند واکسیناسیون گروه‌های هدف براساس اولویت‌های تعیین شده در سند ملی واکسیناسیون، نوشت: تمامی اقدامات در زمینه واکسن کرونا از لحظه ورود تا تزریق به افراد، به صورت آنلاین و کاملاً شفاف باید اطلاع‌رسانی شود تا هیچ گونه تردید و ابهامی در افکار عمومی باقی نماند.


ذوالفقاری خبر داد
جریمه در انتظار ناقضان دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد کرونا

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: اسامی افرادی که قوانین را نقض کرده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکردند، به ما داده شده و علیه آن‌ها جریمه اعمال می‌شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین ذوالفقاری در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار کرد: در این جلسه تصمیم گرفته شد در هر منطقه‌ای  که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکردند، به ما اطلاع داده شود و مقرر شد اسامی افرادی که قوانین را نقض کردند به ما داده شود، علیه آن‌ها جریمه اعمال شود. معاون امنیتی وزیر کشور درباره سفر‌های خارجی در زمان اوج‌گیری کرونا، گفت: برای سفر به کشور‌های خارجی به جز موارد ضروری و تجاری، تردد منع می‌شود. همچنین مقرر شد با پشتیبانی وزارت بهداشت، تردد در مرز‌های هوایی کنترل شود. ذوالفقاری همچنین تأکید کرد: طرح شهید سلیمانی با جدیت ادامه پیدا می‌کند.
ذوالفقاری همچنین در جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با تشریح اینکه امروز کشور با موج جدیدی  از بیماری جهش یافته کرونا مواجه شده است، افزود: طبق گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، سرعت انتقال این بیماری به درجه بالایی بیشتر از ویروس ووهانی است و برای همین ضرورت توجه جدی‌تر به دستورالعمل‌های بهداشتی از قبیل غربالگری، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و اجتناب از دورهمی‌ها برای کنترل و مهار بیماری اجتناب‌ناپذیر است. وی تأکید کرد: امروز باید به تجربه مقابله با بیماری کرونا طی یک سال و اندی اخیر به مثابه  یک فرصت نگاه کنیم.
معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه رسالت کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا تصمیم‌سازی برای ستاد ملی  مقابله با کروناست؛ گفت: باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که انباشت مقررات و تصمیم‌گیری جدید چه بسا باعث اختلال در روند کار مقابله با بیماری می‌شود و برای همین نباید نگاهمان به ایجاد طرح‌های جدید باشد و باید از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را ببریم و در صورت نیاز طرح موجود اصلاح شود.

 خیز دوباره سپاه و بسیج برای اجرای دور جدید طرح شهید سلیمانی

سخنگوی سپاه با تأکید بر بالا رفتن سطح آمادگی سپاه و بسیج در اجرای طرح شهید سلیمانی، از تقویت نقش‌ها و ظرفیت‌های موجود برای مقابله با موج چهارم کرونا در کشور خبر داد.
به گزارش سپاه نیوز، در پی نامه سعید نمکی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به فرمانده کل سپاه و رئیس سازمان بسیج مستضعفین در‌خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی در سراسر کشور؛ سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به دستور سرلشکر حسین سلامی به رئیس سازمان بسیج مستضعفین و فرماندهان سپاه‌های استانی، دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) و معاونت بهداشت، سلامت و دفاع زیستی سپاه در اجابت درخواست وزیر بهداشت گفت: با توجه به موج جدید بیماری و گستردگی شیوع و ابتلا به ویروس جهش‌یافته کرونا در کشور و اجتناب‌ناپذیری تمهیدات مناسب و جدی برای مقابله و مدیریت مؤثر اقدامات، با ابلاغ فرمانده کل سپاه مقرر گردید مرحله جدید طرح شهید سلیمانی پس از سکون جمعیت سیال و فراهم شدن شرایط، اجرای سناریوهای بازنگری شده برنامه‌ریزی و عملیاتی شود. وی افزود: بر این اساس شناسایی خانه‌به‌خانه و محله‌محور موارد ابتلا به کرونا توسط تیم‌های تخصصی پزشکی بسیج در چارچوب تعیین‌شده وزارت بهداشت درمان و علوم پزشکی با مشارکت مردم در اقصی نقاط میهن اسلامی آغاز خواهد شد و امیدواریم با الطاف الهی و همکاری‌های مردم در حداقل زمان ممکن، کنترل موج چهارم بیماری کووید ۱۹ ، قطع زنجیره انتقال، کاهش مرگ‌و‌میر ناشی از کرونا و پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر و آسیب مجدداً حاصل شود. سردار شریف همچنین فعال شدن مجدد تیم‌های حمایتی سپاه و بسیج برای تأمین و توزیع کمک‌های مؤمنانه به جمعیت آسیب‌پذیر را از دیگر دستورات اخیر فرمانده کل سپاه به فرماندهان و مسئولان رده‌های سپاه برشمرد و تصریح کرد: با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان و همزمانی آن با موج چهارم شیوع ویروس کرونا در کشور، ظرفیت‌ها و تیم‌های حمایتی مربوط کمک‌های مؤمنانه با حضور پاسداران، بسیجیان و داوطلبان مردمی مجدداً در سراسر کشور فعال و در کنار سایر نهادها و دستگاه‌ها به حمایت از آسیب‌دیدگان و نیازمندان می‌پردازند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7597/2/573612/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها