ناصر سراج دادستان نظامی تهران شد


گروه سیاسی/ مراسم تکریم و معارفه دادستان نظامی جدید استان تهران صبح دیروز سه‌شنبه برگزار شد. در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات غلامعباس ترکی دادستان سابق نظامی تهران، ناصر سراج به‌عنوان دادستان جدید نظامی تهران معرفی شد.
به گزارش میزان، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظرى دادستان کل کشور در این مراسم با اشاره به نقش نیروهای مسلح در اقتدار کشور و اهمیت حفظ سلامت و توانمندی این بخش، گفت: سازمان قضایى نیروهاى مسلح رویکرد اصلى خود را در درون دستگاه نظامى و انتظامى باید بر پیشگیرى متمرکز کند. منتظرى با بیان اینکه دشمن در سه جبهه عمدتاً تلاش کرده و مى‌کند، گفت: اول جبهه نظامى بود؛ از ترور‌ها تا کودتا‌ها و جنگ تحمیلى ٨ ساله، تمام توان خود را به کار برد تا بتواند نظام را زمین گیر کند و از بین ببرد. دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: دشمن گزینه نظامى خود را مفتضحانه به‌خاطر اقتدار نیروهاى مسلح و توانمندى فرماندهى معظم کل قوا زیر میز گذاشت و حرف اول اقتدار کشور را نیروهاى مسلح مى زند. وی جبهه جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی را هم دو جبهه دیگر مورد توجه دشمن خواند. دادستان کل کشورهمچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالى در مورد رفع فیلترینگ برخى از سایت‌ها براى برخى از مشاغل و اقشار گفت: مدت هاست که بحث فیلترینگ و رفع آن براى دستگاه‌ها تصویب شده و اعلام کردیم و دستگاه‌ها باید نیاز‌ها خود را اعلام کنند و این آمادگى را داشتیم. مقدمات این موضوع فراهم شده، اما دستگاه‌ها با تأخیر انجام دادند. وى در خصوص احتمال فیلترینگ کلاب هاوس گفت: در این خصوص تصمیمى گرفته نشده است.
عملیاتی شدن چهار برنامه پیشگیری در سازمان قضایی نیروهای مسلح
حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامى رئیس سازمان قضایى نیروهاى مسلح نیز در این مراسم گفت: در امر پیشگیرى چهار برنامه ٥ ساله را اجرا کردیم، آسیب‌ها را شناسایى کردیم، آسیب زدایى کردیم و نیروهاى مسلح بخصوص ستاد کل نیروهاى مسلح همکارى بسیار جدى در این جهت داشتند. وى ادامه داد: در حال حاضر هم و غم خود را روى موضوع پیشگیرى گذاشته‌ایم و آخرین دوا برخورد قضایى است؛ بنابراین آن چیزى که امروز به آن بسیار اهمیت مى دهیم موضوع پیشگیرى از وقوع جرم است. بهرامى در پایان این مراسم در جمع خبرنگاران در خصوص پرونده شکایت عنابستانى از سرباز راهور گفت: هنوز دلیل و مدرکى مبنى بر اینکه آن سرباز مشکلى در این جهت داشته به ما ارائه نکرده‌اند و اگر دلیلى ارائه کنند ما در خصوص این موضوع رسیدگى خواهیم کرد. وى گفت: حرف هیچ کس نمى‌تواند دلیلى برای خود فرد باشد یا باید شاهد باشد یا طرف اقرار کند یا قاضى نسبت به موضوع علم پیدا کند.
آموزش 4 هزار نفر از ضابطان
غلامعباس ترکى، دادستان سابق نظامى تهران در این آیین با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه دادستانى نظامى تهران اظهار کرد: در حوزه آموزش و نظارت بر ضابطان بیش از چهار هزار نفر آموزش داشته‌ایم. دادستان سابق نظامى تهران خاطرنشان کرد: به منظور افزایش نظارت و استانداردسازى رفتار، طرح همراه با حافظان امنیت را در نوروز داشته‌ایم و بیش از ٧٠٠ مورد بازید از اماکن نظامى و انتظامى داشته‌ایم.
دادستان نظامی تهران: باید ترک فعل‌ها بررسى شود
ناصر سراج، دادستان نظامى جدید تهران هم در این مراسم عنوان کرد: نیروهاى مسلح ما رکن رکینى از نظام هستند که نقش بسزایى در پیروزى و حفظ انقلاب داشته‌اند. وى گفت: به‌دنبال این هستیم که اجازه ندهیم ویروس وارد نیروهاى مسلح شود و پیشگیرى را انجام دهیم و اگر ویروس وارد شد قطعاً با شدت برخورد خواهیم کرد و اجازه نمى دهیم براى یک نفر از نیروى مسلح ما مشکلى ایجاد شود. سراج در پایان گفت: همه هم و غم ما این است که ترک فعل را جدى بگیریم و باید ترک فعل‌ها بررسى شود. ناصر سراج معروف به قاضی سراج که دیروز به‌عنوان دادستان نظامی تهران کار خود را آغاز کرد، از قضات شناخته شده قوه قضائیه و رئیس سابق سازمان بازرسی کل کشور است. قاضی سراج علاوه بر این ریاست دادگاه‌های کیفری استان تهران، عضویت معاونت دیوان عالی و معاونت سیاسی - امنیتی دادستان کل کشور و سمت مشاور رئیس قوه قضائیه را در کارنامه خود دارد. وی سابقه قضاوت پرونده‌های جنجالی متعددی را از جمله حادثه پارک شهر تهران، اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی در ایران و تخلفات مهدی هاشمی رفسنجانی را در کارنامه خود دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7597/3/573613/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها