دیگه چه خبر؟





توصیه نیوزویک به بایدن درباره ایران

 خبر اول اینکه، هفته نامه نیوزویک امریکا در تحلیلی با اشاره به این که طبق نتایج نظرسنجی‌های مختلف، مردم امریکا مخالف سیاست‌های دولت دونالد ترامپ در قبال ایران بوده‌اند، جو بایدن باید در راستای احیای قدرت رهبری جهانی امریکا، رویکرد دیپلماسی با ایران را در پیش گرفته و به توافق هسته‌ای بازگردد. به گزارش ایسنا، در بخشی از این گزارش آمده: در مورد سیاست خارجی ایالات متحده، عموم مردم امریکا موضع خود را روشن کردند. نظرسنجی‌های پس از انتخابات حاکی از آن است که اکثریت امریکایی‌ها مایلند به جنگ‌های ابدی، پایان دهند و امنیت ملی و جهانی را از طریق دیپلماسی تأمین کنند. خبر موافقت امریکا و ایران برای گفت‌وگوهای غیرمستقیم برای بحث در مورد بازگشت به توافق هسته‌ای گامی در این راستا است و نشان دهنده پیشرفت خوشایند به سمت صلح است. نظرسنجی اخیر اکونومیست نشان داد که اکثریت امریکایی‌ها برنامه هسته‌ای ایران را تهدید می‌دانند، ۶۳ درصد از مذاکرات مستقیم با ایران حمایت می‌کنند. با نگاهی دقیق تر، ۸۴ درصد از رأی دهندگان بایدن که در نظرسنجی شرکت کردند، به همراه ۵۴ درصد از رأی دهندگان ترامپ از مذاکرات مستقیم حمایت کردند. به نوشته نیوزویک، در داخل امریکا، فشارها در میان طرفداران بایدن برای پیوستن مجدد به توافق هسته‌ای در حال افزایش است. بسیاری از این طرفداران انتظار اقدام سریعتر از سوی دولت جدید را داشتند و از این ترس دارند که با برگزاری انتخابات ایران در ماه ژوئن، فرصت برای دیپلماسی محدود شود.

درخواست ندای ایرانیان برای تصویب لوایح FATF

 خبر دیگر اینکه، حزب ندای ایرانیان با صدور نامه‌ای خطاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام از این نهاد درخواست کرد تا لوایح FATF را بنا به مصلحت کشور تصویب کنند. به گزارش ایسنا، در بخشی از این نامه آمده: متأسفانه رویکرد برخی از تصمیم گیران یک بحث فنی را به مقوله‌ای جناحی و سیاسی بدل کرده تا از آن خوراکی ژورنالیستی برای توپخانه نزاع‌های سیاسی بسازد و منافع ملی را خرج کوبیدن حریفان جناحی کند. از همین رو، حزب ندای ایرانیان، با توجه به مطالعات کارشناسی و نظریات نخبگان و تجارب بین‌المللی و بر اساس دو اصل مقدسی که همیشه آن را نصب‌العین قرار داده است – یعنی تأمین منافع ملی و حقوق شهروندی – اعلام می‌دارد خواهان تصویب پیوستن به «اف‌ای‌تی‌اف» توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام است و تأخیر در این مهم را موجب تضییع منافع ملی و خلاف مصالح عالیه مردم و نظام می‌داند.

بازداشت جاسوس اسرائیلی در آذربایجان شرقی

 دست آخر اینکه، مدیرکل اطلاعات استان آذربایجان شرقی گفت: جاسوس اسرائیلی و چند جاسوس در ارتباط با سرویس‌های امنیتی کشورهای مختلف در این استان دستگیر شده‌اند.به گزارش فارس، وی حضور نیروهای تکفیری در استان را تکذیب کرد ودر بخش دیگری از سخنان خود گفت: 19 نفر از اعضای اصلی باند کلاهبرداری سازمان یافته تهیه چک‌های بانکی و جعل اسناد در استان آذربایجان شرقی شناسایی و با همکاری دستگاه قضایی دستگیر شدند.مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی افزود: این باند با خرید معتادان و افراد بی‌بضاعت به‌نام آنان از بانک‌ها چک گرفته و چک‌ها را در بازار خرید و فروش می‌کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7597/3/573615/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها