حوادث جهان




آرزو کیهان

افزایش قربانیان سیل در اندونزی

شمار قربانیان وقوع سیلاب مرگبار در اندونزی و تیمور شرقی به ۱۵۷ نفر رسیده است.
به‌گزارش روزنامه گاردین، بنابر اعلام مقامات، دست‌کم ۱۵۷ نفر بر اثر وقوع سیلاب و رانش زمین در اندونزی و تیمور شرقی جان خود را از دست داده و تعدادی دیگر  ناپدید هستند.
آژانس مدیریت بلایا در اندونزی اعلام کرد در تعدادی از جزایر دوردست در نزدیکی تیمور شرقی ۱۳۰ مورد مرگ را ثبت کرده است.
امدادگران اندونزی در تلاش برای یافتن بیش از ۷۰ نفر هستند که وضعیت آنان مشخص نیست و این درحالی است که قطعی برق، مسدود بودن جاده‌ها، صعب العبور بودن مناطق حادثه دیده و همچنین وضعیت جوی نامساعد، عملیات امدادرسانی را با مشکل روبه‌رو کرده است؛بارش باران‌های سیل آسا موجب وقوع سیلاب و رانش زمین شد که حجم بالایی از گل و لای را به جا گذاشت، سیلاب و رانش زمین موجب شکسته شدن و سقوط درختان شد و هزاران نفر را مجبور کرد تا در پناهگاه اسکان یابند.  بنابر اعلام مقامات اندونزی در این حادثه هزاران خانه و همچنین بیمارستان و پل‌ها خسارت دیده یا تخریب شده و بیش از ۱۰ هزار نفر  مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند‌.

قـــــتل با شمشیر سامورایی

پسر 20 ساله‌ای که یکی از اقوام خود را با 35 ضربه شمشیر سامورایی به قتل رسانده بود دستگیر شد. به‌ گزارش فاکس نیوز، متهم که «ایسایا جونز» نام دارد قربانی 76 ساله خود را که از اقوام دور پدری‌اش است با 35 ضربه شمشیر سامورایی درخانه‌ای در شیکاگو به قتل رسانده است. اطلاعات پلیس شیکاگو نشان می‌دهد قاتل که پسری تنها و یتیم بوده از کودکی در خانه قربانی زندگی می‌کرده و پس از این جنایت گریخته ،اما یکی دیگر از اعضای خانواده جسد خونین قربانی را در خانه‌اش یافته و از پلیس درخواست کمک کرده است. سخنگوی پلیس شیکاگو بیان کرد که قاتل فراری را چند ساعت پس از جنایت دستگیر کرده ودر حالی که لباس‌هایش غرق درخون بوده به قتل وحشیانه قربانی با شمشیرسامورایی اعتراف کرده ،اما انگیزه خود را بیان نکرده است.‌

قتل عام خانوادگی در دالاس

پلیس با کشف 6 جسد در خانه‌ای واقع در دالاس امریکا فرضیه قتل و خودکشی را مطرح کرد.
به گزارش کرایم، پلیس ایالتی احتمال می‌دهد یکی از اعضای خانواده 5 نفر دیگر را کشته سپس به زندگی خود پایان داده است.
این در حالی است که یکی از دوستان این خانواده به پلیس گفته دوستش که جوانی 20 ساله بوده چند روز قبل از مرگ به او گفته بود که با برادر دیگرش تصمیم به خودکشی گرفته است و به نظر می‌رسد پس از قتل‌عام خانوادگی دست به این کار زده است.
از سوی دیگر یکی از دو برادر قربانی در این قتل عام در پست فیس‌بوک خود نوشته بود که با برادر دیگرش تصمیم به خودکشی گرفته است.
اطلاعات پلیس نشان می‌دهد قربانیان شامل پدر، مادر، مادربزرگ، خواهر و دو برادر بوده است که مرگشان فرضیه قتل و خودکشی را تأیید می‌کند.

دو مرگ مقابل چشمان دختر 5 ساله

مرد امریکایی که همسر خود را مقابل چشمان دختر کوچکش به قتل رسانده بود به او گفت همه این اتفاقات یک کابوس بوده که باید فراموشش کند. به گزارش کرایم، «جیمز تی کاکس» 43 ساله اهل نیوجرسی امریکا پس از درگیری با همسر34 ساله‌اش او را به قتل رساند سپس با دختر 5 ساله‌اش کمی صحبت کرد و بعد از آن با شلیک گلوله به زندگی خودش نیز پایان داد. براساس گزارش‌های پلیس نیوجرسی، همسایگان این زوج با شنیدن صدای گلوله با اداره پلیس تماس گرفته‌اند و مأموران پلیس وقتی به محل حادثه رفتند دختر 5 ساله این زوج را درحالی پیدا کردند که شوکه بود. او به مأموران گفت: بابا، مامان را کشت و به من گفت همه اینها یک کابوس است.
در حال حاضر تحقیقات برای یافتن انگیزه این جنایت از سوی پلیس ادامه دارد.

6 سال زندان به خاطر سنگ پرانی


مرد جوان که به سمت خودروی یک زن آسیایی و فرزند 6 ساله‌اش سنگ پرتاب کرده بود به 6 سال زندان محکوم شد. به گزارش سان، متهم «راجر جانکه» 28 ساله اهل کالیفرنیای امریکا هنگام رانندگی این زن به طرفشان سنگ پرت کرده و باعث شکستن شیشه و آسیب به خودروی وی شده است. گزارش‌های پلیس نشان می دهد که متهم پس از دستگیری ادعا کرده که همسایه‌های کره‌ای وی قصد کنترلش را دارند و از حضورشان به ستوه آمده است این در حالی است که پلیس بر این باور است که با توجه به شیوع کرونا رفتار شهروندان امریکایی با مهاجران آسیایی بخصوص چینی‌ها و کره ای‌ها بشدت خشونت بار شده است. سخنگوی پلیس بیان کرد که این مرد با اتهاماتی چون رفتار‌نژادپرستانه، به‌خطر انداختن جان این زن و کودکش و نقض حقوق شهروندی روبه‌رو است و علاوه بر 6 سال زندان موظف به پرداخت جریمه 51 هزار و 500 دلاری نیز شده است.

سوزاندن جسد پرستار مصری

افراد ناشناس در مصر با نبش قبر یک پرستار زن  که براثر کرونا فوت کرده بود، جسدش را بیرون کشیده و در قبرستان‌های حلوان واقع در جنوب قاهره سوزاندند.
به گزارش رسانه‌های مصری، خانواده این پرستار زن وقتی بر سر مزار او رفته بودند با  پلیس تماس گرفتند و گفتند که جسد وی را که براثر کرونا فوت شده بود، در خارج از قبرستان درحالی پیدا کردند که سوزانده شده بود.
نیروهای تحقیقات جنایی مصر پس از حضور در محل حادثه به این نتیجه رسیدند که جسد این پرستار پس از نبش قبر سوزانده شده است.
هنوز انگیزه این اقدام از سوی افراد ناشناس مشخص نشده است. مصر
هر از چند گاهی صحنه حوادث عجیبی از این دست است.

فرار بزرگ از زندان نیجریه

در حمله افراد مسلح به یک زندان در نیجریه، بیش از ۱۸۰۰ زندانی موفق به فرار شدند. به گفته مقام‌ها، تاکنون ۶ زندانی خود را معرفی کرده‌اند و از جمع کل زندانیان هم ۳۵ نفر در زندان باقی مانده بودند.
به گزارش‌ بی‌بی‌سی، مهاجمان مسلح ابتدا با منفجر کردن بخش اداری زندان توانستند وارد محوطه حیاط زندان شهر اوری شوند و پس از آن درهای بازداشتگاه را به روی زندانیان گشودند.
پلیس نیجریه گروه جدایی‎‌طلب «بومیان بیافرا» را مسئول این حمله دانسته است. اما آن طور که گزارش شده این گروه نقش داشتن در این حمله را رد کرده است.
سازمان زندان‌های نیجریه می‌گوید در جریان این واقعه ۱۸۴۴ زندانی موفق به فرار شده‌اند.
این سازمان در اطلاعیه‌ای گفته بامداد دوشنبه ۵ آوریل، افراد مسلح با وانت‌های شاسی‌بلند و اتوبوس در حالی که تسلیحات سنگین داشتند ابتدا به ساختمان اداری زندان اوری حمله کردند و سپس وارد محوطه زندان شدند.
سخنگوی پلیس هم گفته مهاجمان حتی به سلاح‌هایی چون راکت‌انداز، مسلسل و مواد منفجره مجهز بوده‌اند.
محمدو بوهاری، رئیس‌جمهوری نیجریه این واقعه را «اقدامی تروریستی» خوانده که به گفته او از سوی «آنارشیست‌ها» رخ داده است. او به نیروهای امنیتی دستور داده که مهاجمان و زندانیان فراری را تحت تعقیب قرار دهند.
سخنگوی گروه بومیان بیافرا به خبرگزاری فرانسه گفته اتهام‌هایی که دولت نیجریه متوجه این گروه کرده و آن را مسئول این حمله دانسته «دروغ» است.
ایالت ایمو در نیجریه مدت‌هاست که پایگاه گروه‌های جدایی‌طلب معرفی شده چرا که روابط میان دولت مرکزی و بومیان ایگبو این منطقه مدت‌هاست با چالش جدی روبه‌رو است.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7597/11/573653/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها