انهدام باند تکنیسین های بیت کوین


گروه حوادث /  اعضای یک باند که با کمک متخصصان و تکنیسین‌های حرفه‌ای تعمیرات و مونتاژ دستگاه‌های بیت کوین اقدام به استخراج ارز دیجیتال می‌کردند از سوی پلیس دستگیر شدند.
سرهنگ کارآگاه علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت درباره این خبر به میزان، گفت: چندی قبل با دریافت گزارش‌هایی از فعالیت یک شبکه قاچاق و بازاریابی انواع دستگاه‌های بیت کوین در تهران با خبر شدیم.
برابر این گزارش‌ها مشخص شد شبکه‌ای از افراد متخصص و تکنیسین‌های متبحر تعمیرات و مونتاژ دستگاه‌های بیت‌کوین در کشور و تهران اقدام به تعمیرات، قاچاق دستگاه‌ها و قطعات و لوازم مربوط و بازاریابی و فروش آنها در فضای مجازی توسط اپلیکیشن‌های تبلیغاتی معروف به‌صورت غیر مجاز کرده و با دسترسی غیر مجاز به برق شهری موجبات مصرف غیر متعارف را رقم زدند.
وی افزود: مأموران پلیس امنیت اقتصادی با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی لازم، ابتدا محل فعالیت آنها را واقع در بلوار فردوس تهران شناسایی و پس از هماهنگی قضایی از محل که یک ساختمان مسکونی بود، بازدید کردند.
 در بازرسی از محل مشخص شد که این افراد با دایر کردن یک کارگاه داخل ساختمان مسکونی نسبت به مونتاژ و تعمیر دستگاه‌های ارز دیجیتال (بیت کوین) اقدام کرده و در واحد‌های دیگر نیز در حال راه‌اندازی و تست دستگاه‌های استخراج ارز بودند. همچنین واحد مسکونی دیگری را تبدیل به انباری مملو از قطعات و دستگاه‌های بیت کوین کرده بودند.
وی با بیان اینکه تعداد ۷ نفر از متخصصان و تکنیسین‌های متبحر در این زمینه فعالیت داشتند، تصریح کرد: شیوه بازاریابی آنها به این صورت بوده که در ظاهر با راه‌اندازی آتلیه عکاسی و فیلمبرداری، عکس‌های باکیفیت تهیه و در فضای مجازی برای خود تبلیغ می‌کردند و با این شیوه از مشتریان سفارش گرفته و همچنین محصول را به آدرس مشتریان ارسال می‌کردند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت اعلام کرد: روز دوشنبه با تلاش مأموران در عملیاتی غافلگیرانه این شبکه منهدم شد و حدود ۷۰ میلیارد ریال انواع قطعات و دستگاه‌های قاچاق از آنها توقیف و ۷ نفر متهم دستگیر شده و تحقیقات تکمیلی نیز ادامه دارد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7597/12/573662/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها