اخـــــــبار




کلاهبرداری در پوشش مأموران آبفا


گروه حوادث / همزمان با شکایت برخی از مشترکان شرکت آب و فاضلاب مبنی بر کلاهبرداری و سوء استفاده افرادی سودجو در پوشش مأموران این شرکت آب و فاضلاب استان تهران به تمامی مشترکان خود هشدار داد از پرداخت وجه نقد به برخی سوءاستفاده‌ کنندگان با نام این شرکت و در قالب مأمور قرائت کنتور و توزیع قبض خودداری کنند. به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران» علی صاحبی، مدیر روابط عمومی آبفای استان تهران در این‌باره گفت: این شرکت بابت هرگونه خدماتی که توسط نیروهای امدادی این شرکت که در معابر و یا منازل انجام می‌شود، از جمله تعمیرات شبکه و کنتور، قطع و وصل انشعاب آب، رسیدگی به حوادث و... هیچ‌گونه وجه نقدی دریافت نمی‌کند و تمامی پرداخت‌ها به این شرکت باید از طریق درگاه‌های بانکی و شماره حساب‌های بانکی به‌نام این شرکت پرداخت شود و شماره حساب بانکی شخصی، اعتبار قانونی ندارد و ارتباطی به این شرکت ندارد. وی خاطرنشان کرد: در مورد اجرای شبکه و نصب انشعاب فاضلاب یادآوری این نکته ضروری است که این شرکت هیچ‌گونه دخالتی (مجوز قانونی) در نصب انشعاب فاضلاب در منازل مشترکان ندارد و مجاز به ورود داخل مِلک مشترکان نیست. مشترکان می‌توانند برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی به‌نام مأموران قرائت کنتور و توزیع قبض این شرکت، با ارسال کد درج‌‌شده روی کارت شناسایی هولوگرام‌دار مأموران به سامانه ١٠٠٠١٥٢٢ ضمن احراز هویت آنان، اطلاعاتی مانند نام، وظیفه‌ای که به عهده دارند و شرکتی که در آن مشغول خدمت هستند را دریافت کنند. او در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه سوءاستفاده و یا درخواست وجه نقد به‌نام شرکت آب و فاضلاب استان تهران، مراتب را به سامانه ۱۲۲ اطلاع دهند.


حفر تونل در خانه مسکونی


گروه حوادث / رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ری ازحفر یک تونل غیرمجاز در خانه‌ای مسکونی در بخش خاوران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نوروز تقی‌پور در این باره گفت: براساس گزارش‌های واصله مبنی بر یک مورد حفاری غیرمجاز در روستای «چهل قز »از توابع بخش خاوران شهرستان ری این حفاری را از حدود دو ماه پیش با همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی رصد می‌کردیم که با هماهنگی‌های انجام شده و با دستور رئیس حوزه قضایی بخش خاوران به محل مورد نظر رفته و با همکاری کلانتری قیامدشت، دو نفر که یکی صاحب خانه و دیگری مجری کار بود، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
رئیس اداره میراث فرهنگی ری با بیان اینکه چند کارگر اتباع افغانی که مشغول  حفاری بودند متواری شده‌اند، اظهار داشت: در بازرسی‌های انجام شده اشیایی که از این حفاری کشف شده باشد پیدا نشد ،اما در این خانه مقداری ادوات حفاری کشف و مشخص شد متهمان در حال حفاری در داخل حیاط خانه بودند.
وی افزود: تونل حفر شده بسیار عریض و طویل بود که ابتدا حدود ۱۲ متر در عمق زمین کنده شده و سپس در چند مرحله دیگر به طور پلکانی در عمق زمین حفر شده است و به نظر می‌رسد حفاری به سمت مقصد مشخصی ادامه داشته است؛ از متهمان اعلام شکایت کرده‌ایم و پرونده قضایی تشکیل داده شده است و پیگیر موضوع هستیم تا جزئیات آن مشخص شود.

خریدار مانتو نقره داغ شد


گروه حوادث: خرید مانتو از یک فروشنده در فضای مجازی برای خریدار 11 میلیون تومان تمام شد.
سرهنگ محمدرضا رضایی، رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی ویژه کیش در  این باره گفت: هفته گذشته یکی از غرفه‌داران جزیره کیش در یکی از سایت‌های تبلیغاتی  با آگهی تحت عنوان ارسال مانتو به سراسر کشور روبه‌رو شد و پس از ارتباط با فرد ثبت کننده آگهی برای خرید مانتو و لباس ۱۱ میلیون تومان به عنوان بیعانه به حساب فروشنده واریز کرد اما پس از آن تمام راه‌های ارتباطی فروشنده به شکل ناگهانی مسدود شد، پس از این شکایت، کارشناسان پلیس  فتا با اقدامات فنی و پلیسی روی آگهی ارائه شده موفق به شناسایی فرد کلاهبردار و معرفی او به مرجع قضایی شدند. رئیس پلیس فتای کیش با اشاره به اینکه پلیس فتا سایت‌های تبلیغاتی را ملزم به نوشتن پیام اخطار در هنگام خرید کاربران کرده است، اما برخی از کاربران فضای مجازی به این اخطار‌ها
بی توجه هستند، افزود: خریداران  قبل از پرداخت وجه حتماً از کیفیت و قیمت کالا اطمینان حاصل کنید، تا کالا را از نزدیک ندیده‌اید به هیچ عنوان مبلغی برای بیعانه واریز نکنید، پایین بودن بیش از حد قیمت می‌تواند ترفندی از سوی کلاهبرداران باشد و در پایان سعی کنید خرید و فروش کالا‌های خود را به صورت حضوری در شهر  یا استان محل سکونت خود انجام دهید.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7597/12/573663/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها