آیت‌الله رئیسی پس از دریافت واکسن ایرانی کرونا:

واکسیناسیون عمومی از اولویت‌های دولت است

- حفظ جان مردم در عزاداری‌های محرم اولویت اول است - عاشقان اهل بیت (ع) به رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی توجه ویژه داشته باشند - در مقطع جابجایی دولت نظارت بر بازار و تأمین نیازمندی‌های مردم با سستی مواجه نشود - از شکایات ریاست جمهوری و دولت از خبرنگاران گذشت می کنیم

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر دیروز یکشنبه با حضور در یک مرکز درمانی، اولین دوز واکسن ایرانی کرونا را دریافت کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهور پس از دریافت واکسن برکت، در گفت و گویی کوتاه با تشکر از تلاش مجاهدانه کادر درمان برای صیانت از جان مردم، گفت: از همه دست‌اندرکاران تولید واکسن در کشور می‌خواهم که نهایت تلاش‌شان را برای تسریع در تولید واکسن به کار بگیرند.
رئیسی افزود: در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به مسئولان مربوطه تأکید کرده‌ام و اینجا نیز تکرار می‌کنم که همه توان خود را برای واکسیناسیون عمومی قبل از رسیدن فصل سرما به کار بگیرند. آیت‌الله رئیسی ادامه داد: واکسیناسیون عمومی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر و از اولویت‌های دولت است تا بتوانیم مقاومت عمومی مردم را در برابر این ویروس و جهش‌های احتمالی که دارد، بالا ببریم.
رئیس جمهور اظهار داشت: هر میزان که امکان استفاده از واکسن داخلی فراهم بود، استفاده می‌کنیم و به هر مقدار که کمبود وجود داشت نیز باید از خارج واکسن‌های معتبر وارد شود. رئیسی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه گزارش‌های دریافتی درباره آمار مبتلایان و قربانیان کرونا، نگران کننده است، تصریح کرد: مردم حتمأ توصیه‌های بهداشتی ارائه شده را به طور دقیق رعایت کنند و مسئولان مربوطه نیز تلاش کنند تا الزامات و زمینه اجرای کامل این دستورالعمل‌ها فراهم شود. واکسن کرونای برکت محصول تلاش محققان و دانشمندان جوان کشورمان است که از مدتی پیش مجوز مصرف را با اتکا به دانش بومی دریافت کرده و جمهوری اسلامی ایران با ساخت این واکسن به یکی از ۶ کشور تولیدکننده واکسن کرونا در جهان تبدیل شده است.
آیت‌الله رئیسی در جلسه هیات دولت:
حفظ جانِ مردم در عزاداری‌های محرم اولویت اول است
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی عصر یکشنبه در جلسه هیأت دولت با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت: عزاداری‌های ماه محرم با فرهنگ دینی و ملی مردم عجین شده و علاقه عمیق مردم کشورمان به امام حسین(ع) و یاران شهیدش از جلوه‌های بسیار زیبای ارادت ایرانیان به خاندان عصمت و طهارت(ع) است.
دکتر رئیسی با بیان اینکه انس زنان و مردان ایرانی با عزاداری‌های ایام محرم روحیه خودباوری و ایثار را در کشور تقویت کرده و به پیشرفت حل و فصل مسائل کشور کمک می‌کند، افزود: اگرچه ذکر مناقب اهل بیت(ع) در ایام محرم برکات زیادی دارد اما با توجه به شرایط سخت کرونایی کشور، رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی از ضرورت‌هایی است که عاشقان اهل بیت(ع) و مسئولان هیأت‌های عزاداری باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه حفظ جانِ مردم، اولویت اول است، اظهار داشت: متولیان ورزشگاه‌ها و اماکن غیرمسقف، با هیأت‌های  عزاداری نهایت همکاری و همراهی را داشته باشند تا بتوانیم هم به عزاداری‌های محرم بپردازیم و هم اصول بهداشتی را به طور کامل رعایت کنیم تا کشور از این شرایط سخت به سلامت عبور کند.
آیت‌الله رئیسی در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه باید مراقبت کنیم در فصل جابجایی دولت در اثر ایجاد وقفه در کارها و یا به تاخیر افتادن تصمیمات ضروری هیچ حقی از مردم و حکومت ضایع نشود، تصریح کرد: ضرورت دارد نهایت دقت به عمل آید تا در مقطع جابجایی دولت هیچ اقدامی به ویژه نظارت بر بازار و تامین نیازمندی‌های مردم با سستی مواجه نشود.
دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار خاطرنشان کرد: خبرنگاران پل ارتباطی دولت و مردم هستند که دغدغه‌های مردم را به مسئولین و دیدگاه مسئولان را به مردم منتقل می‌کنند و صمیمانه از تلاش همه اصحاب رسانه که صادقانه اخبار را به مردم می‌رسانند، تشکر می‌کنم.
رئیس جمهور ادامه داد: حمایت‌های حقوقی و قضایی از اصحاب رسانه یکی از ضروریاتی است که نباید در لفظ و سخن باقی بماند. لذا از وزیر دادگستری و دیگر مسئولین مربوطه می‌خواهم اگر شکایتی از جانب شخصیت حقوقی دولت علیه خبرنگاری مطرح است، چنانچه شکایت شخصی و احتمال تضییع حقوق بیت‌المال در آن مطرح نباشد، همه این شکایات بخشیده شود.
آیت‌الله رئیسی همچنین در واکنش به اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه، به موضوع بودجه‌ریزی عملیاتی اشاره کرد و گفت: بودجه‌ریزی عملیاتی یکی از آرزوهای سالیان دور کشور است. قاعده صحیح بودجه‌ریزی نیز این است که بودجه نه بر اساس چانه‌زنی و بر اساس افزایش‌های از قبل تعیین شده بلکه مطابق با فعالیت‌های عملیاتی و میزان تحقق اهداف و پروژه‌ها تخصیص یابد.
دکتر رئیسی تأکید کرد: نکته مهم در بودجه‌ریزی عملیاتی قابلیت رصد و نظارت هزینه‌کرد بودجه است و امیدواریم با اقداماتی که در دولت گذشته در این زمینه آغاز شده بتوانیم این هدف را محقق کنیم که بسیار در شفاف شدن بودجه، صرفه‌جویی و کاهش هزینه تمام شده پروژه‌ها مؤثر خواهد بود.
رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود ضمن تشکر از زحمات اعضای دولت به ویژه آقایان جهانگیری و واعظی، برای آقایان مخبر و اسماعیلی در مسولیتهای جدیدشان در دولت آرزوی موفقیت کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7696/1/584032/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها