دیگه چه خبر؟




احتمال ازسرگیری مذاکرات وین در شهریور
   خبر اول اینکه، یک مقام ارشد اروپایی پیش‌بینی کرده است که گفت‌وگوهای احیای توافق هسته‌ای ایران اوایل ماه سپتامبر (اواسط شهریور) ازسرگرفته شود. به گزارش فارس؛ روزنامه امریکایی «وال‌استریت ژورنال» در پیامی در صفحه خود در توئیتر نوشت: «یک مقام ارشد اروپایی گفت که احتمال می‌دهد گفت‌وگوها با ایران در وین در اوایل سپتامبر از سرگرفته شود.» این مقام اروپایی تأکید کرد که این تنها حدس وی بوده و ابراز امیدواری کرد که این موضوع زمانی که کابینه دولت جدید به طور کامل تشکیل و مورد تأیید قرار بگیرد، روی دهد. این خبر در حالی منتشر می‌شود که طبق اعلام «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، او از فرصت حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در تهران، برای انجام رایزنی‌‌ها درباره مسائل مختلف از قبیل برجام استفاده کرده است.

انتقاد از غیبت نمایندگان در مراسم تحلیف
  خبر دیگر اینکه، نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از غیبت ۲۵ نماینده مجلس در روز تحلیف انتقاد کرد. به گزارش ایلنا، سید غنی نظری خانقاه در تذکری گفت: در مراسم تحلیف رئیس جمهوری که روز ۱۴ مردادماه برگزار شد، ۲۵ نماینده مجلس غایب بودند. مگر مهمتر از این روز، روز دیگری هست که آقایان در مراسم تحلیف غیبت داشتند.این نمایندگان مدعی انقلابی‌گری هستند ولی برخی از این آقایان را در طول یک سال گذشته چهار بار هم ندیدم. وی افزود: برخی از نمایندگان در مجلس احساس می‌کنند که نماینده‌تر هستند. از شما نمایندگان می‌خواهم اجازه ندهید این احساس نماینده‌تر بودن در مجلس پرورش داده شود. اسامی همه نمایندگانی که غایب هستند باید در صحن مجلس قرائت شود و پیامک‌های مختلفی هم دریافت کردم که این ۲۵ نماینده در روز تحلیف کجا بودند.محمدباقر قالیباف در پاسخ به وی گفت: اولاً هیچ تبعیضی در این مورد وجود ندارد و آیین‌نامه داخلی مجلس باید برای همه اجرا شود، بنابراین اگر کسی غایب است و این غیبتش نیز غیرقانونی باشد حتماً باید نام وی اعلام شود.

پیام انگلیس به ایران
  شنیدیم که، بعد از ادعاهای اخیر وزیر خارجه انگلستان علیه ایران در ارتباط با حمله به کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی، دولت این کشور پیامی بابت کنترل تنش میان دو طرف به ایران منتقل کرده است. یک منبع مطلع به نور نیوز گفت: «اخیراً انگلیس با واسطه تراشی پیغامی را به ایران منتقل نموده و طی آن تأکید کرده است: قصدی برای بالا بردن تنش و درگیری و اقدام نظامی علیه ایران ندارد و تلاش خواهد کرد که از مسیر اقدامات دیپلماتیک و ائتلاف‌سازی علیه ایران موضوع را پیگیری کند. در این پیام به موضع مشترک واشنگتن و لندن نیز در این موضوع اشاره شده است.»

بازداشت مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان
  دست آخر اینکه، معاون پیشگیری از وقوع جرم و پیگیری حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان از بازداشت مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان خبر داد و گفت: اخذ وجوه برخلاف مقررات و بدون مستند قانونی، تضییع حقوق دولت و نهادهای عمومی، اختلاس و تحصیل مال از طریق نامشروع و مداخله در معاملات با شهرداری از موارد اتهامی در پرونده تشکیل شده است. به گزارش ایسنا، محمد محسنی اژیه با اعلام این خبر، اظهار کرد: با توجه به وصول گزارش‌های متعدد در خصوص اخذ مبالغ غیر متعارف جهت ارائه خدمات در سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان و متعاقب مستندسازی و صدور دستورات قضایی، تحقیقات کامل و جامعی توسط اداره کل اطلاعات استان انجام شد. وی افزود: با اعلام موارد مزبور براساس دلایل متقن و گزارش تنظیمی ضابطین و در راستای جلوگیری از امحای ادله و استمرار اقدامات مجرمانه، دستور بازداشت مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان صادر شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7696/3/584052/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها