با فوت  ۵۴۲ بیمار کرونایی در یک شبانه روز

دلتا کرونا بی رحمانه قربانی می‌گیرد


مهسا قوی قلب/ هر روز که جلوتر می‌رویم، میزان مبتلایان و فوتی‌ها نیز در حال افزایش است تا حدی که با جابه‌جا شدن مسمر آمارها به صورت روزانه مواجه هستیم، از طرفی  با ادامه موج‌شکنی‌های ویروس دلتا دیروز آمار فوتی‌های روزانه وزارت بهداشت از مرز 500 قربانی در روز عبور کرد. این نخستین بار در طول اپیدمی کووید19 است که مرگ و میر 542 بیمار کرونایی در طول یک شبانه روز در کشور ثبت می‌شود. از سوی دیگر نیز منحنی ابتلا با شیب تندی پیشروی می‌کند به طوری که هم اینک تعداد مبتلایان جدید شناسایی شده در مرز 40 هزار بیمار تازه در روز قرار گرفته است. روز گذشته 39 هزار و 619 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 4 هزار و 102 نفر از آنها بستری شدند. تعداد بیماران بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه نیز با بستری 6 هزار و 462 بیمار افزایش چشمگیری داشته است. در همین حال مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به 15 میلیون و 661 هزار و 958 مورد رسیده است. دیروز نیز 528 هزار و 148 دوز واکسن در کشور تزریق شد،  البته همزمان با این مسأله، سازمان‌های مسئول از جمله وزارت بهداشت و هلال احمر با افزایش مراکز واکسیناسیون و تسریع در روند تزریق واکسن، سعی دارند جمعیت بیشتری واکسینه شوند، اگرچه مسئولان وزارت بهداشت معتقدند که بحران تهران همچنان پایدار و شرایط فراتر از قرمز است. این در حالی است که همزمان با ورود آخرین محموله واکسن به کشور، مرکز واکسیناسیون شرق تهران نیز افتتاح شد، متأسفانه در حال حاضر همه‌ شهرهای تهران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. به گفته فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران،  پایتخت همچنان وضع ناپایداری دارد و همه شهرهای استان تهران به صورت همگن در شرایط بحرانی هستند. دکتر علیرضا زالی در حاشیه افتتاح مرکز واکسیناسیون شرق تهران، گفت: ساختار چالاک اجرایی و خدماتی جمعیت هلال احمر که عمدتاً در مواقع بحران نقش‌آفرینی می‌کند از روزهای آغازین شیوع کرونا همراه ستاد ملی مقابله با کرونا بود که همواره در بخش بهداشت، درمان، مشکلات مدنی و پیشگیری کنار وزارت بهداشت هستند.
 دوازدهمین محموله واکسن به کشور وارد شد
دوازدهمین محموله واکسن کرونا، تهیه شده توسط جمعیت هلال احمر روز گذشته در فرودگاه امام خمینی(ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.
به گزارش ایسنا، دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: دوازدهمین محموله واکسن تهیه شده توسط جمعیت هلال احمر در فرودگاه امام خمینی (ره) برای توزیع سریع به وزارت بهداشت تحویل داده شد. محمدحسن قوسیان مقدم گفت: در این مرحله یک میلیون و ۱۱۰ هزار دُوز واکسن به کشور وارد شد. بنابراین در مجموع تاکنون ۱۳ میلیون و ۷۴۰ هزار دُوز واکسن کرونا توسط ۱۴ پرواز از سوی هلال احمر به کشور منتقل شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7696/7/584070/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها