اخبـــــار


کنفرانس بین‌المللی بلاکچین رمز ارزها برگزار شد

نخستین کنفرانس بین‌المللی بلاکچین رمز ارزها و اقتصاد جهانی، با حضور مدیران و متخصصان حوزه بلاکچین و رمز ارز به همت کمیسیون ملی یونسکو-ایران و باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو به‌صورت آنلاین در تاریخ 15 مرداد 1400 برگزار شد.به گزارش «ایران»، پیمان سرحدی، رئیس کل باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو و رئیس کنفرانس، دلیل برگزاری این کنفرانس را ایجاد فضای تبادل اطلاعات و افکار اعضای جامعه علمی و بررسی واکنش‌های جامعه نسبت به موضوع فناوری بلاکچین و ایجاد تحولات اجتماعی عنوان کرد.
وی افزود طی سال‌های گذشته به‌دلیل فضای اقتصادی شکل گرفته و اتفاقات فضای مجازی، حوزه رمز ارزها و بلاکچین به‌سمت سطحی شدن رفته است که دلیل برخی از این اتفاقات ورود نکردن استادان و دانشگاه‌ها به این فناوری است. سرحدی تأکید کرد: همین موضوع باعث شده مردم آگاهی درستی نسبت به این فناوری نوظهور نداشته باشند و بدون آگاهی وارد بازارهای مالی این حوزه شده  و شکست بخورند.رئیس باشگاه نوآوری و فناوری یکی از دلایل مهم برگزاری این کنفرانس را در کمیسیون ملی یونسکو  ایجاد بستری برای تعامل نخبگان و توسعه‌دهندگان حوزه بلاکچین و همچنین ایجاد زیرساخت‌های تجاری‌سازی دانست و گفت: بی‌توجهی نسبت به این فناوری عواقب جبران‌ناپذیری دارد، چراکه فناوری منتظر ما نمی‌ماند و سرعت رشد آن سریع‌تر از تصمیمات کلان ما است. بنابراین باید تلاش کنیم با ایجاد بستری مناسب به رشد و توسعه فناوری‌های نوظهور کمک کنیم.

اخراج کارمندان گوگل به دلیل جاسوسی از کاربران

گوگل ده ها کارمند خود را به‌دلیل سوءاستفاده از ابزارهای داخلی برای دسترسی به اطلاعات کاربران اخراج کرد.به‌ گزارش ایسنا، وب سایت وایسز مادربرد در گزارشی با اشاره به اسناد داخلی گوگل درباره این تحقیقات نوشت: در بعضی از موارد کارمندان گوگل با استفاده از ابزارها که برخلاف سیاست‌های گوگل بوده، از کارمندان دیگر جاسوسی کرده‌اند. طبق اسناد مشاهده شده توسط مادربرد، گوگل سال میلادی گذشته ۳۶ کارمند را اخراج کرد که بیشتر آنها به شکل نادرستی از اطلاعات محرمانه استفاده کرده بودند به‌عنوان مثال اطلاعات را با افراد خارج از شرکت در میان گذاشته بودند. این شرکت ۱۸ نفر را در سال ۲۰۱۸ و ۲۶ نفر را در سال ۲۰۱۹ به دلایل مربوط به امنیت اخراج کرده بود.
سخنگوی گوگل به اینسایدر گفت: ما دسترسی کارمندان را از طریق شماری از حفاظت‌های رایج صنعت بشدت محدود کرده‌ایم که شامل محدود کردن دسترسی به اطلاعات کاربران برای افراد لازم، الزام به داشتن دلیل موجه برای دسترسی به چنین اطلاعاتی، بازبینی چند مرحله‌ای پیش از موافقت با دسترسی به اطلاعات حساس و مونیتورینگ موارد غیرمعمول دسترسی و تخلفات است. این خبر پس از انتشار کتاب جدیدی اعلام شد که در آن به سوءاستفاده مشابه کارمندان گوگل از اطلاعات کاربران اشاره شده است. در کتاب «حقیقت زشت: جنگ داخلی فیس بوک برای حاکمیت» آمده است، فیس‌بوک ۵۲ نفر را در فاصله سال ۲۰۱۴ تا اوت سال ۲۰۱۵ به‌دلیل دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران به دلایل شخصی، اخراج کرد. یک مهندس از دسترسی خود به اطلاعات کاربران فیس بوک برای ردیابی یک زن استفاده کرده بود. بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، سایر شرکت‌های فناوری هم موارد مشابه سوءاستفاده کارمندانشان از اطلاعات کاربران را تجربه کرده‌اند. کارمندان اسنپ چت چند سال پیش از امکان دسترسی به اطلاعات کاربران برای جاسوسی از افرادی که از ابزارهای داخلی استفاده می‌کردند، سوءاستفاده کرده بودند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7696/11/584086/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها