هنرمندان در فضای مجازی




اوج گرفتن بیماری کرونا باعث شد هنرمندان از کرونا بیشتر بنویسند و البته در کنار این نوشتن از کادردرمان به خاطر سختی‌هایی که این مدت کشیدند تشکر کنند. همچنین روزخبرنگار با تبریک برخی از هنرمندان و تبریک متفاوت نماوا و اسنپ همراه شد.

از تبریک هنرمندان تا نماوا و اسنپ
نوید محمدزاده، رضا کیانیان، پرویز پرستویی، رامبد جوان، مصطفی کیایی، پدرام شریفی، سارا بهرامی، بهتاش صناعی، داود نامور مدیر عمارت نوفل لوشاتو روز خبرنگار را در صفحات شخصی خودشان تبریک گفتند و نماوا که این روزها دریچه‌ای برای سینما و دیدن فیلم شده است تبریک را همراه با عمل متفاوتی انجام داده است: «به بهانه روز خبرنگار و به یاد تمام خبرنگارهایی که امروز کنار ما نیستند. با همراهی جمعی از خبرنگارهایی که در مسیر اعتلای فرهنگ و هنر و همچنین ترویج باورهای انسان‌دوستانه با نماوا هم‌قدم شده‌اند، به همت محسن چاوشی، بدهی چند زندانی پرداخت شد و به زندگی برگشتند.به امید اینکه هر کدام از ما، به سهم خودمان دلیل رهایی یکدیگر باشیم.»
اما اسنپ هم به مناسبت روز خبرنگار و به یاد تمام خبرنگارانی که بین ما نیستند «جشنواره خبری نویسبان اسنپ برای حفظ محیط زیست» را برپا کرده است. در بخشی از این فراخوان آمده است: «به یاد ریحانه و مهشاد، از همه خبرنگاران، گزارشگران، عکاسان، برنامه‌سازان رادیویی و تلویزیونی و روزنامه‌نگارانی که برای پیگیری سوژه‌های خبری و تحقیقی خود در حوزه محیط زیست به‌دنبال حامی مالی هستند دعوت می‌کند تا در جشنواره خبری «نویسبان» با حمایت مالی ۲۰ میلیون تومانی مشارکت کنند. علاقه‌مندان شرکت در این جشنواره تا تاریخ دوشنبه یک شهریور ۱۴۰۰ فرصت دارند طرح‌ اولیه خود را به نشانی pr@snapp.cab ارسال کنند.»

چهره‌ها
سعید روستایی کارگردان جوان سینمای ایران در پستی اعلام کرد که فیلم «متری شیش و نیم» چهارمین فیلم پرفروش فرانسه شد. فیلم «متری شیش و نیم» که هفته پیش اکران خود را در فرانسه با نام فرانسوی «قانون تهران» آغاز کرد توانست بعد از فروش 109,589 دلاری در آخر هفته اول، مجموع فروش خود را در حدود 9 روز تا کنون به 243,874 دلار برساند. این افتتاحیه نسبتاً خوبی برای فیلمی ایرانی در بازار فرانسه است.
ویشکا آسایش این روزها فیلم «گورکن» به نویسندگی و کارگردانی کاظم ملایی را در اکران آنلاین دارد. او با انتشار فیلم تمرین دورخوانی فیلمنامه گورکن از مردم خواسته که فیلم را به شکل قانونی ببینند: «لطفاً با دیدن قانونی این فیلم، از سینمای مستقل حمایت کرده و به احترام سازندگان اثر، گورکن را فقط در پلتفرم‌های فیلیمو، نماوا و تلویکا تماشا کنید.»
آرمین: این خواننده بیش از یک و سال نیم است که فعالیت مجاز خود را شروع کرده است این روزها مشغول تمرین و برنامه‌ریزی برای کنسرت است. این خبری است که محسن رجب‌پور تهیه‌کننده در صفحه شخصی‌ خود اعلام کرده است: «یادمون باشه که جامعه با ۸۰ میلیون جمعیت و سلایق مختلف احتیاج به همه گونه‌های هنری و موسیقی داره و گروه‌های سنی مختلف طرفدار سبک‌ها و صدا‌های مختلفی هستند، پس به نظر و علاقه دیگران احترام بگذاریم.»
فریدون جیرانی هم در صفحه خود خبر از تولید پادکست جدیدی درباره فیلم «گوزن‌ها» اثر مسعود کیمیایی داده است: «پادکستی درباره گوزن‌ها ‌(قسمت پنجم) روزنامه‌ها پس از نمایش «گوزن‌ها» در جشنواره جهانی فیلم تهران چه نوشتند؟ در مصاحبه مطبوعاتی گوزن‌ها چه سؤالاتی پرسیده شد؟ اسم گوزن‌ها از کجا آمد؟»

دعای برای سلامتی یک دوست
دکتر مصطفی جلالی فخر متخصص بیمارهای داخلی و البته منتقد فیلم و نویسنده این روزها مبتلا به کرونا دلتا شده است. او در پستی خبر از بیماری خودش داد. این روزها هنرمندان برای این پزشک دلسوز آرزوی سلامتی دارند. ناصر صفاریان، کارگردان، مستندساز و منتقد سینمایی در صفحه خود برای او آرزوی سلامتی کرد: «صفحه‌اش را می‌بینی و پستش و کامنت‌هایش را؛ و می‌بینی چه خبر است از این همه احساسِ نیک و انرژی مثبت و دعا برای سلامتی‌اش. حاصلِ یک سال و نیم تلاش برای درمان بیماران کرونایی است و کمک‌های بسیارش به هرکسی که می‌شناخت و نمی‌شناخت، از توصیه‌های تلفنی تا هماهنگی برای پیداشدن تخت خالی... و البته و صدالبته نوشته‌های هشداردهنده‌اش در مورد کرونا و اطلاع‌رسانی درست. خب همین بس است دیگر؛ این همه دعای خیرِ پشتِ سر، خودش کفایت می‌کند؛ خدا هم که هست، خدایی که می‌بیند و می‌داند.»

تازه‌های نشر
نشر آموت در صفحه خود از کتاب «زن دوم» نوشته ماری کوبیکا با ترجمه فرشاد شالچیان نوشته است: «ماری کوبیکا نویسنده پرفروش‌ترین کتاب‌های فهرست نیویورک‌تایمز و یواِس‌اِی تودِی است. رمان‌های پرمخاطب «دختر خوب»، «کودک زیبا» از آثار اوست. او مدرک کارشناسی تاریخ و ادبیات امریکا را از دانشگاه میامی در آکسفورد اوهایو دریافت کرده است و در اوقات فراغتش به عکاسی و باغبانی و کمک به حیوانات بی‌سرپرست می‌پردازد.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7696/16/584102/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها