لیونل مسی با چشمانی اشکبار با هواداران بارسلونا خداحافظی کرد

سخت‌ترین روز فوتبالی‌ام؟ همین امروز!


گروه ورزشی/ دیروز، روز تلخی برای هواداران بارسلونا در سراسر جهان بود؛ لیونل مسی فوق‌ستاره و کاپیتان افسانه‌ای این باشگاه در مراسمی ویژه با هواداران بارسا خداحافظی کرد. روزی که اسطوره آرژانتینی فوتبال در کنفرانسی دراماتیک پایان همکاری‌اش با آبی و اناری‌پوشان را اعلام کرد. ساعاتی قبل از شروع نشست خبری، صدها هوادار بارسا بیرون ورزشگاه نیوکمپ حاضر شده بودند و با رسیدن ماشین مسی به سمت او شروع به دویدن کردند. لئو پس از ورود به سالن نشست پشت تریبون قرار گرفت اما بدون اینکه بتواند کلمه‌ای حرف بزند شروع به گریه کرد و حاضران در سالن (همبازیان او و اعضای باشگاه بارسا) هم شروع به تشویق او کردند. آنتونلا همسر مسی با دادن دستمال کاغذی به او کمک کرد تا اشک‌هایش را پاک کند و آماده صحبت شود. جالب اینکه حاضران در سالن نیز مثل مسی منقلب شده و برخی شروع به گریه کردند.
در واقعیت فکر نمی‌کردم بارسا را ترک کنم
مسی در شروع صحبت‌هایش گفت: «نمی‌دانم قادر به صحبت هستم یا خیر. در این چند روز به این فکر می‌کردم که چه باید بگویم. واقعیت این است که چیز خاصی برای گفتن نیست و ذهنم بلوکه شده است. هنوز هم چنین حالی دارم. خداحافظی با بارسا پس از این همه سال بسیار سخت است. بارسا همه زندگی‌ام بود و آماده جدایی نبودم. سال قبل که بوروفکس فرستادم به جدایی اطمینان داشتم ولی امسال نه. فکر می‌کردم که با بارسا ادامه خواهم داد و هر دو طرف چنین چیزی می‌خواستیم. بارسلونا خانه من است و با همسر و فرزندانم از حضور در این شهر و باشگاه لذت می‌بردیم. الان اما لحظه خداحافظی است. خیلی کوچک بودم که به بارسلونا آمدم و پس از 21 سال خداحافظی بسیار سخت است. نمی‌توانم بیش از این احساس غرور کنم. پس از چند سال به بارسلونا بازمی‌گردیم و این را به فرزندانم قول داده‌ام. با بارسلونا و ارزش‌هایش بزرگ شدم و از همه تشکر می‌کنم. روزهای خوب و بدی با بارسا داشتم ولی همه کمک کردند رشد و پیشرفت کنم. درون زمین همه توانم را برای بارسا گذاشتم و وجدانم آسوده است. دوست داشتم در ورزشگاه و با حضور هواداران خداحافظی کنم و آخرین تشویق‌های‌شان را بشنوم. یک‌سال و نیم از همراهی هواداران به دور بودیم و این بسیار سخت بود. هرگز فکر این لحظه را نمی‌کردم ولی باید قبول کرد که وقت خداحافظی است. متأسفانه در دنیای فوتبال گاهی اوقات هیچ مسیر برگشتی وجود ندارد. داستان من و بارسا به پایان رسید.
در واقعیت فکر نمی‌کردم بارسا را ترک کنم و زندگی‌ام به‌طور کامل عوض شود. 16 سال است در تیم اول بارسا بازی می‌کنم و حالا همه چیز از صفر شروع می‌شود. می‌دانم که این تغییر بخصوص برای خانواده‌ام سخت است و چقدر این شهر را دوست دارند ولی باید با محیط جدید خودمان را وفق دهیم.»
پی‌اس‌جی یک امکان ویژه است
مسی به این سؤال که چه اتفاقی در روزهای اخیر رخ داد چنین پاسخ داد: «متأسفانه به دلیل قوانین لالیگا امکان تمدید وجود نداشت. انتخابات که تمام شد با لاپورتا شام خوردم و حرف زدیم. مطمئن بودم که در بارسا خواهم ماند. از طرف من هرگز مشکلی بابت قرارداد وجود نداشت ولی در نهایت نشد.» او درباره اینکه بارسا برای تمدید همه توانش را گذاشت؟ چنین جوابی داد: «نمی‌دانم. لاپورتا گفت که همه چیز به‌خاطر لالیگا بود ولی من تمام تلاشم را برای تمدید کردم و حتی پیشنهاد دادم قراردادم 50 درصد کاهش پیدا کند.» او درباره مقصد بعدی‌اش هم حرف زد: «پی‌اس‌جی یک امکان ویژه است ولی تا به امروز هیچ چیز نهایی نشده. تماس‌های زیادی گرفته شده و چند باشگاه ابراز علاقه کرده‌اند ولی چیزی قطعی نیست و در حال مذاکره‌ایم.» مسی یادآور شد: «دوست دارم مرا به گونه‌ای به خاطر بیاورند که همیشه به ارزش‌های بارسا پایبند بودم. از بارسلونا بسیار ممنونم و با این تیم روزهای بسیار خوب و پرافتخاری داشتم. در بارسلونا یاد گرفتم و رشد کردم. روزهای خوب بسیار بیشتر از روزهای بد بودند و خاطراتی بسیار خوب از بارسا برایم مانده.» لئو به سخت‌ترین روز فوتبالی‌اش هم اشاره کرد: «همین امروز. قبلاً هم روزهای سختی داشتم ولی با انگیزه انتقام به تمرینات برمی‌گشتم. الان ولی همه چیز تمام شده و بازگشتی در کار نیست.» او درباره بارسلونای بدون مسی هم چنین نظر داد: «بازیکنانی جدید می‌آیند و برخی می‌روند ولی بارسا همیشه می‌ماند. در شروع قطعاً برای بارسا سخت خواهد بود ولی مردم عادت خواهند کرد. بارسا بازیکنان بسیار خوبی دارد و با زندگی بدون من خودشان را وفق خواهند داد.»




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7696/14/584111/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها