دریادار ایرانی: نفتکش‌های ایران با اسکورت نیروی دریایی ارتش به لبنان رسیدند



فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز اسکورت شناورها با همت ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش با اقتدار انجام می‌شود و نفتکش‌های جمهوری اسلامی به سمت لبنان با اسکورت نیروی دریایی در دل دریاها انجام شد. به‌ گزارش فارس، امیر دریادار شهرام ایرانی صبح دیروز در نشست با نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد تجارت ایران از طریق دریا انجام می‌شود و نیروی دریایی تنها نیرویی است که فراتر از مرزهای کشور فعالیت دارد و توانسته در دیپلماسی دریایی نظام مقدس جمهوری اسلامی اثرگذار باشد.
«ایرانی» با اشاره به خدمات این نیرو از بدو انقلاب تاکنون تأکید کرد: امروز نیز اگر در صحنه‌های بین‌المللی اتفاقاتی افتاده، حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی باعث کمک به عزیزانمان در سیاست خارجی کشور شده است.
 وی ادامه داد: در زمان حاضر نیز ناوگروه هفتاد و هشتم نیروی دریایی ارتش در قالب دو فروند ناوشکن در محدوده خلیج عدن و دریای سرخ مستقر است و مشغول اسکورت شناورهای نفتکش به‌سمت کانال سوئز هستند. فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: در زمان حاضر اسکورت ناوگروه‌های نیروی دریایی تا دهانه کانال سوئز انجام می‌شود. ایرانی گفت: فعالیت نیروی دریایی به‌ سمت دریای عمان گسیل پیدا کرده است و بخش عمده‌ای از همکاران ما که در بوشهر مستقر بودند از نظر عملیاتی امروز در سواحل مکران مستقر هستند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7745/2/588870/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها