اخبــــــــار



پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی تاکندی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین آقای شیخ علی محمدی تاکندی را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالم متخلق جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ علی محمدی تاکندی رحمةالله علیه را به مردم عزیز قزوین و بویژه به خاندان محترم و ارادتمندان و دوستان آن مرحوم تسلیت عرض
می کنم و رحمت و مغفرت الهی برای ایشان مسألت می کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
۱۹ مهر ۱۴۰۰

پیام تشکر رهبر معظم انقلاب در پی موفقیت ورزشکاران ایران در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان

در پی موفقیت ورزشکاران کشورمان در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی از این پهلوانان و مربی آنان تشکر کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
آفرین بر پهلوانان کشتی فرنگی کشور و مربی آنان که همه بویژه جوانان را شاد کردند. ان‌شاءالله موفق باشید.
سیدعلی خامنه‌ای
۱۹ مهر ۱۴۰۰
آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری هم در پیامی با تبریک کسب عنوان نایب قهرمانی جهان از سوی کشتی گیران فرنگی کار ایران در مسابقات جهانی نروژ، تأکید کرد: این حضور مقتدرانه و امید بخش نشانه‌ای دیگر بر گام ‏های بلند ملتی پویا و توانمند بر فتح قله‏‌های افتخار و شایستگی جوانان لایق و سرزنده این مرز و بوم بود.

استانداران هرمزگان و اصفهان آغاز به کار کردند

با حضور وزیر کشور در بندرعباس و اصفهان استانداران جدید هرمزگان و اصفهان سکان مدیریت این دو استان را برعهده گرفته و آغاز به کار کردند. احمد وحیدی در معارفه استانداران جدید سیاست‌ها و پیش‌بینی‌های دولت برای هر یک از این دو استان مهم کشور را تبیین کرد. به گزارش ایسنا، وزیر کشور در معارفه مهدی دوستی استاندار هرمزگان، با بیان اینکه هرمزگان استانی مهم و استراتژیک است و وجود تنگه مهم و حیاتی تنگه هرمز یکی از موقعیت‌های حساس و مهم بین‌المللی است، گفت: دست کشورهای همسایه را در جهت همکاری و ایجاد امنیت پایدار می‌گیریم و اجازه فتنه گری در منطقه به کشورهایی نظیر امریکا را نمی‌دهیم. وزیر کشور تقویت ظرفیت کشاورزی، آبزی‌پروری و به‌طور کلی اقتصاد دریامحور هرمزگان را از جمله برنامه‌های دولت اعلام کرد و گفت: هرمزگان یکی از بزرگترین واحدهای صنعت کشتی‌سازی کشور را به خود اختصاص داده و باید کمی همت‌مان را برای توسعه آن بیشتر کنیم. او همچنین با اشاره به اینکه پالایشگاه ستاره نفت خلیج فارس نماد شکست تحریم کشورمان است، یادآور شد: با وجود این پالایشگاه نیز در تولید بنزین به خودکفایی رسیدیم و نشان دادیم تحریم‌ها نتوانست کشورمان را از حرکت و تولید بازدارد. وحیدی در ادامه با بیان اینکه با وجود چنین ظرفیت‌هایی نباید در هرمزگان شاهد بیکار و بالا بودن میزان فقر باشیم، خارج کردن اقتصاد از وضعیت دولت محوری را ضروری دانست و تأکید کرد: باید فضا را برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران فراهم کنیم و زمینه را برای مشارکت مردم مهیا سازیم. روز گذشته همچنین با حضور وزیر کشور در اصفهان سید رضا مرتضوی به عنوان استاندار جدید آغاز به کار کرد. مرتضوی از اعضای هیأت علمی دانشگاه اصفهان بوده و فرمانداری شهرضا به مدت سه سال، عضویت در قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور و قائم مقامی مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان اصفهان را در کارنامه اجرایی و مدیریتی خود دارد. وحیدی در آیین معارفه او به مسأله کمبود آب به عنوان یکی از معضلات اصلی استان اصفهان پرداخت و با بیان اینکه حل مشکل آب در کشور و استان اصفهان جزو برنامه‌های عمومی دولت است، گفت: باید با کمبود آب سازگاری پیدا کنیم و الگوی مصرف و بهره وری آب و الگوی کشت را اصلاح کنیم. او با بیان اینکه اصفهان نقطه اتکای بزرگی در انقلاب و حرکت‌های ملی ایران است و در خدمت چنین مردمی بودن توفیق بالایی می‌خواهد، تأکید کرد: استاندار جدید اصفهان انسانی خدوم و متواضع است که باید قدر این فرصت را بداند و به مردم بزرگ اصفهان خدمت صادقانه کند. او در ادامه بر تقویت ظرفیت‌های ممتاز این استان در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری و ایجاد تحول بزرگ اقتصادی از این طریق تأکید کرد.

معاون سیاسی سپاه: فرصت طلایی برای اسلامی کردن دانشگاه ها ایجاد شده است
 
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره جهاد امیدآفرینی، مقابله با جریان تحریف و جهاد تبیین، خواستار حرکت اساتید دانشگاه ها در مسیر جهاد امیدآفرینی شد. به گزارش فارس، سردار یدالله جوانی روز گذشته در همایش مسئولان استانی کانون های بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم مبنی بر اینکه جامعه ما در یک محاصره تبلیغاتی قرار گرفته است، اظهارکرد: این محاصره تبلیغاتی با یک هدفی انجام شده و تبلیغاتی برای تصرف ذهن و قلب مردم ما صورت می گیرد. دشمن می گوید اگر اینها را تصرف کنیم می توانیم خاک را هم تصرف کنیم. از این رو این محاصره باید شکسته شود. معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند هدف محاصره تبلیغاتی ایجاد یک یأس و ناامیدی و بدبینی در جامعه است، اضافه کرد: دشمن می‌خواهد نسل جوان ما را نسبت به اصل انقلاب، جمهوری اسلامی و سیاست‌های نظام بدبین کند و از همه ظرفیت‌ها هم برای این کار استفاده می‌کنند، امروز هم دارند تلاش می‌کنند تصویرسازی های غلطی را انجام دهند، به عنوان مثال، برای اینکه جریان انقلاب را در ذهن جوانان بد نشان دهند می‌آیند رژیم فاسد گذشته را تطهیر می کنند.   جوانی گفت: دشمن به دنبال تسخیر و تصرف ذهن های مردم ما است و یک تصویرسازی غلط و نادرستی هم از خودش نشان می دهند. ببینید در سال های گذشته غربی ها به چه فیلم هایی از ایران جایزه داده اند! اینها با برنامه‌ریزی صورت می گیرد. او در بخش دیگری از سخنان خود، اسلامی شدن دانشگاه‌ها را مهم توصیف کرد و با بیان اینکه اگر دانشگاه‌های ما اسلامی شود خروجی آن مثبت خواهد شد، اضافه کرد: ما در خیلی از حوزه‌ها پیشرفت های بزرگی را به رغم همه تحریم‌ها و مشکلات داشتیم، اشکالاتی هم داریم که باید برطرف شوند، ما الان با توجه به شکل‌گیری مجلس و دولتی انقلابی یک فرصت طلایی پیدا کردیم برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها. معاون سیاسی سپاه، ارائه تعریف درست از اسلامی کردن دانشگاه و تبیین شاخص های آن را ضروری دانست و گفت: اگر ما امروز در کشور ناهنجاری ها و مشکلاتی را در حوزه‌های مختلف داریم قطعاً به خاطر این است که دانشگاه‌ها اصلاح نشده و باید این کار انجام شود و ظرفیت بسیج اساتید ظرفیت بالایی برای این کار است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7745/2/588872/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها