اخبــــــار


ادامه تأمین واکسن کرونا تا مرز ۲۰۰ میلیون دوز

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه واردات واکسن کرونا را ادامه می‌دهیم، گفت: تا این لحظه حدود ۱۰۰ میلیون واکسن تأمین کرده‌ایم که بخش اعظم و حدود ۹۰ درصدش مربوط به حوزه واردات و حدوداً ۱۰ میلیون از آن برای بازار تولید داخلی بوده است. مجموع واردات و تولید داخل تا مرز ۲۰۰ میلیون ادامه می‌یابد. به گزارش ایسنا، دکتر سید حیدر محمدی درباره آخرین مجوزهای واکسن‌های داخلی کرونا، گفت: اولین واکسن برکت بود که خرداد ماه مجوز گرفت و دومین واکسن انستیتو پاستور بود. واکسن سومی که مجوز ما را دریافت کرده، اسپایکوژن بود و در حال حاضر هم دو واکسن دیگر در مسیر مطالعه فاز سوم هستند که اگر آن را به پایان رسانده و نتیجه اولیه را اعلام کنند، وارد بازار مصرف می‌شوند.
محمدی درباره چرایی عدم صدور مجوز برای واکسن رازی، گفت: فرایند صدور مجوز واکسن، فرایندی پیچیده و فنی است و تا زمانی که نتایج مورد نظر به ما گزارش نشود، نمی‌توانیم مجوز را صادر کنیم. اگر نتیجه را به ما ارائه کنند، قطعاً مانند سه شرکت دیگر به همه شرکت‌هایی که توانایی تولید دارند، مجوز را صادر می‌کنیم.

مدارس در پایان آبان به شیوه حضوری به فعالیت خود ادامه می دهند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس الگوی بازگشایی مدارس، تمام مدارس از پایان آبان به شیوه حضوری به فعالیت خود ادامه خواهند داد و صدور مجوز بازگشایی حضوری مدارس، منوط به تکمیل و ارائه چک لیست‌های بهداشتی و خودارزیابی مدیران مدارس است.
علیرضا کمره‌ای، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس در نشست مجازی معاونان وزیر با مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها و رؤسای ادارات آموزش و پرورش مناطق سراسر کشور که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، به تشریح فعالیت‌های صورت گرفته درخصوص «بازگشایی مدارس»، «آغاز سال جدید تحصیلی» و «ازسرگیری آموزش های حضوری» پرداخت و اظهار کرد: آغاز فعالیت‌های آموزشی در کشور نشان از پویایی و تحرک جامعه است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به شرایط و تصمیم ستاد ملی کرونا قرار شد با سیاست آرام و تدریجی به سمت بازگشایی حضوری مدارس حرکت کنیم و بر فعالیت‌های آموزشی و تربیتی به صورت ترکیبی (در فضای مجازی و به صورت حقیقی در مدرسه و حضوری)، تأکید داشته باشیم.
وی افزود: براساس الگوی بازگشایی مدارس، تمام مدارس تا پایان آبان ماه به صورت حضوری به فعالیت خود ادامه خواهند داد اما در شرایط مطلوب، ممکن است این کار سریع تر انجام شود در این زمینه باید با دقت و سرعت بیشتری الگوی بازگشایی را تبیین کنیم تا بتوانیم بر کارها نظارت داشته باشیم و با استناد بر گزارش‌های خوبی که به دست می‌آوریم، سیاست‌های آینده  بازگشایی مدارس را برنامه‌ریزی و هدفگذاری کنیم.

۲۷۶ فوتی و ۱۳۵۰۴ ابتلای جدید کرونا در کشور

بر اسا س اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، تا کنون ۴۵ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۷۲۴ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۹ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۷۴۳ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۶۵ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۴۶۷ دوز رسید. در 24 ساعت منتهی به شبانه روز گذشته، یک میلیون و ۲۶۵ هزار و ۵۲۲ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شد. همچنین، از ظهر روز 18 مهر تا ظهر ۱۹ مهرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳هزار و ۵۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۶۸ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۷۱۶ هزار و ۳۹۴نفر رسید. متأسفانه در طول این بازه زمانی، ۲۷۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۲ هزار و ۸۶۸ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۵ میلیون ۲۳۴هزار و ۱۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7745/7/588901/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها