اخبار




25 مهرماه صورت می گیرد
 آغاز بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی

سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی گفت: نخستین جلسه بررسی این طرح در کمیسیون مشترک، یکشنبه برگزار می‌شود.
به‌ گزارش مهر، لطف‌الله سیاهکلی اظهار داشت: با تشکیل جلسه تعیین ساختار کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی در ظهر یکشنبه ۱۸ مهرماه، این کمیسیون مشترک وارد فاز عملیاتی شد.وی با بیان اینکه در این جلسه اعضای هیأت رئیسه کمیسیون مشترک مشخص شدند، ادامه داد: در این جلسه مقرر شد که نخستین جلسه کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی برای بررسی ابعاد این طرح در روز یکشنبه ۲۵ مهرماه ساعت ۱۶ تشکیل شود. سخنگوی کمیسیون طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی افزود: این جلسه با حضور حداکثر اعضا برگزار می‌شود و قرار است در خصوص روش کار، کلیات طرح و شیوه اقدام بحث و بررسی شود.

وعده فیس بوک برای دور کردن محتوای مضر از نوجوانان

یکی از مدیران اجرایی فیس‌بوک قول داد این شرکت ابزار تازه‌ای را عرضه کند که باعث شود جوانان از محتوای مضر در شبکه اجتماعی مذکور به دور بمانند.
به‌گزارش فارس تعدادی از نمایندگان کنگره امریکا در روزهای اخیر بشدت از فیس‌بوک و اینستاگرام انتقاد کرده و می‌گویند این دو شبکه اجتماعی روی سلامت ذهنی کاربران تأثیر منفی می‌گذارند. نیک کلگ، معاون امور جهانی فیس‌بوک نیز در واکنش به این هشدارها از ایده دسترسی رگولاتورها به الگوریتم‌های تقویت کننده محتوای فیس‌بوک استقبال کرد. اما افزود نمی‌تواند به این سؤال پاسخ دهد که آیا الگوریتم‌های یادشده صدای عاملان حمله به کنگره امریکا در ششم ژانویه را تقویت کرده یا خیر. این تحولات پس از آن رخ می‌دهد که فرانسیس هاگن یکی از مدیران ارشد فیس بوک هفته قبل با حضور در کنگره امریکا به افشاگری در مورد این شرکت پرداخت و گفت: فیس‌بوک به جوانان و نوجوانان آسیب می‌زند.

از سوی گوگل
 عامل دسترسی به اطلاعات حساس کاربران شناسایی شد

گوگل آسیب‌پذیری‌های موجود در کروم را شناسایی کرده که مهاجم با بهره‌برداری از آنها می‌تواند کد دلخواه خود را اجرا کرده و کنترل کامل دستگاه را به دست آورد و به اطلاعات حساس قربانی دسترسی پیدا کند.
به‌گزارش ایسنا، شرکت گوگل به‌روزرسانی‌هایی را به منظور وصله آسیب‌پذیری‌های روزصفرم موجود در مرورگر کروم در سیستم‌عامل‌های ویندوز، Mac و لینوکس منتشر کرد؛ به کاربران توصیه می‌شود هرچه سریع‌تر مرورگر خود را به نسخه 94.0.4606.71 به‌روزرسانی کنند.  آسیب‌پذیری روز صفر به این معناست که تا کنون هیچ راهکاری برای آن ارائه نشده و یا شما صفر روز فرصت پیدا کردن راهکار دارید. یکی از ملاک‌های حمایت از بدافزارها، تعداد بالای روز صفری است که در آن پشتیبانی می‌شوند. اغلب آسیب‌پذیری‌های روز صفر توسط گروه‌های هکر تحت حمایت دولت‌ها یا گروه‌های تروریستی بزرگ کشف می‌شوند و مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند. مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای) اعلام کرده است این آسیب‌پذیری‌ها با شناسه‌های CVE-2021-37975، CVE-2021-37976 و CVE-2021-37974 شناخته شده و مهاجم با بهره‌برداری از آنها قادر است کد دلخواه خود را در سیستم‌های آسیب‌پذیر اجرا کرده و کنترل کامل دستگاه را به دست آورد؛ همچنین می‌تواند به اطلاعات حساس قربانی دسترسی پیدا کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7745/11/588908/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها