ایران در ایران



18 درصد آب گرگان به‌خاطر فرسودگی شبکه هدر می‌رود

گرگان - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: اصلاح فرسودگی ۱۰۱۸کیلومتری شبکه آب شهری گلستان نیاز به افزایش اعتبار دارد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، بهزاد هرمزی افزود: با توجه به مؤلفه‌های مختلف ظاهری و فیزیکی و اختلاف ارتفاع هدررفت آب در گرگان ۱۸درصد است و در ایام مختلف سال تغییر می‌کند.
وی گفت: هزار و ۱۸کیلومتر شبکه فرسوده آب در حوزه شهری گلستان نیاز به اصلاح و بازسازی دارد و پارسال کل تخصیص اعتبار در این زمینه ۸۰۰میلیون تومان بود، در حالی که برای اصلاح هر کیلومتر ۱ونیم میلیارد تومان اعتبار نیاز است. وی افزود: با وجود اهمیت موضوع اما اعتبار در این سرفصل داده نمی‌شود و امیدواریم در بودجه ۱۴۰۱ توجه اساسی به آن شود. مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان افزود: گلستان تابستان سختی را پشت سر گذاشت و در نیم قرن اخیر این خشکسالی بی‌سابقه بوده است.

جذب سرمایه‌گذار؛ اولویت مهم در استان سیستان و بلوچستان

زاهدان -  استاندار سیستان و بلوچستان فعالیت پنجره واحد سرمایه‌گذاری را برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ضروری عنوان کرد.  
حسین مدرس خیابانی در نشست با مدیران حوزه اقتصادی استان، اولویت مهم استان را جذب سرمایه‌گذار و ترغیب و تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری عنوان کرد و اظهار داشت: بزرگ‌ترین مأموریت اداره کل اقتصاد و دارایی، جذب سرمایه‌گذار و ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری برای عبور از موانع و هموارکردن مسیر سرمایه‌گذاری و کوتاه کردن مسیر صدور مجوزهاست.
استاندارسیستان و بلوچستان  با بیان اینکه سرمایه‌گذار باید بداند که به کجا مراجعه کند و در کوتاه‌ترین زمان مجوزهای لازم صادر شود، افزود: با استقرار باجه و حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط از جمله حوزه‌های امنیتی و عمرانی در محل مرکز جذب سرمایه‌گذاری موجبات تسهیل امر سرمایه‌گذاری فراهم شود. وی گفت: استان سیستان و بلوچستان در عین محرومیت، دارای مزیت‌های دست‌نخورده از جمله فرصت مرز و مبادلات تجاری است که در بسیاری از استان‌ها این فرصت وجود ندارد.
وی با اشاره به ظرفیت معادن استان گفت: استان به لحاظ ذخایر آنتیموان رتبه اول، ذخایر طلا رتبه دوم و منیزیوم  جایگاه سوم را دارد؛ اما آنچه مشهود است این ذخایر هنوز در زیر زمین هستند و در عین اینکه مجوزهای اکتشاف و استخراج صادر شده اما مستلزم حضور سرمایه‌گذار و آغاز عملیات اجرایی است. مدرس خیابانی درباره  برخی مشکلات برای سرمایه‌گذاران افغان گفت: می‌توان با صدور کارت هویتی سرمایه‌گذار و تسهیل در حوزه ویزا و مباحث گمرکی شرایط بهتری برای حضور این افراد در سطح استان فراهم کنیم.

رکورد زنی قیمت میوه در اهواز

اهواز - رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار اهواز گفت: قیمت میوه در اهواز نسبت به تمام شهرهای ایران گرانتر و این گرانی واقعاً سرسام آور است.
به‌ گزارش ایسنا، عبدالرضا جمالی‌پور در خصوص وضعیت میوه در اهواز، اظهار کرد: در حال حاضر برای میوه‌ها در بین دو فصل تابستان و پاییز قرار داریم؛ میوه‌های تابستانی در بازار به اتمام رسیده‌اند و موجودی میوه فقط به‌صورت سردخانه‌ای است و میوه‌های پاییزه و زمستانه نیز به وفور و با کیفیت مطلوب در بازار وجود ندارد.
وی افزود: میوه‌های تابستانه به‌دلیل سردخانه‌ای بودن و دپو شدن‌شان، قیمت‌های بسیار بالایی دارند و متأسفانه در دست دلالان هستند؛ زمانی که قیمت میوه کاهش می‌یابد، این افراد میوه را در بازار توزیع نمی‌کنند و بالعکس.  رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار اهواز با اشاره به میزان خرید میوه توسط مردم، گفت: قیمت میوه در سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۹ بسیار مناسب بود و در سال ۹۹ موج گرانی در میوه به وجود آمد. در سال‌ جاری، خرید میوه از طرف مردم در مقایسه با سال گذشته با کاهش ۷۰ درصدی مواجه شده است و معمولاً میوه‌ها را به علت بالا بودن قیمت، قشر مرفه جامعه خریداری می‌کنند.
جمالی‌پور با اشاره به قیمت میوه در میدان میوه و تره‌بار اهواز افزود: هر کیلوگرم گلابی ۴۵ هزار تومان، ‌طالبی ۹ هزار تومان، شلیل ۲۷ هزار تومان، سیب قرمز ۱۶ هزار تومان، انگور قرمز ۳۰ هزار تومان، موز ۳۰ هزار تومان و هویج ۱۴ هزار تومان در میدان میوه و تره‌بار اهواز قیمت دارد. وی گفت: اگر چه قیمت‌های اعلام شده صرفاً برای میوه‌های ممتاز هستند اما بالا بودن این قیمت‌ها بدون در نظر گرفتن سود فروشنده میوه و هزینه حمل‌ونقل آن است .

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7745/12/588913/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها