خودمان خواستیم بازی بدون تماشاگر باشد


گروه ورزشی/ پس از کش و قوس‌های زیاد و اخبار ضد و نقیض، بالاخره عصر یکشنبه خبری روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال قرار گرفت و اعلام شد که دیدار ایران- کره جنوبی بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد. این اتفاق در شرایطی افتاد که پیش‌تر رئیس فدراسیون فوتبال از حضور تماشاگران خبر داده بود و برای همین ابهاماتی به وجود آمد. ماجرا در فضای مجازی شکل دیگری به خود گرفت و تعدادی از کاربران مدعی شدند چون بحث حضور زنان در ورزشگاه به میان آمده، فدراسیون تصمیم گرفته کلاً قید حضور تماشاگر در ورزشگاه را بزند تا در فرصت‌های بعدی برای کسب مجوز حضور زنان اقدام کند. از سویی خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال در زمان قانونی (حداقل 14 روز پیش از بازی) با ای اف سی نامه‌نگاری‌های لازم را انجام نداده است. در این میان، دیروز حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم رونمایی از سردیس قهرمانان ورزشی در جمع خبرنگاران، درباره این اتفاقات گفت: « شخصاً یکشنبه با استاندار هماهنگ کردم، مجوز هم برای حضور هواداران صادر شده بود. ما ۱۰ هزار نفر مجوز داشتیم، دوست داشتیم به دنیا بگوییم واکسیناسیون موفقیت‌آمیز بوده است. به من گفتند از طرف ای اف سی مجوز فروش بلیت داده نشد. درخصوص حضور بانوان هم باید قبل از هر بازی بررسی خاص خودش انجام شود. ما دوست داریم لیگ هم با حضور تماشاگران برگزار شود.»
کامرانی‌فر: باید از همه تماشاگران تست PCR می‌گرفتیم
سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درخصوص اقدامات انجام شده و نحوه حضور تماشاگران چنین توضیح داد: «ما به فیفا اعلام کردیم برای بازی با کره جنوبی می‌‌توانیم تماشاگران را داشته باشیم و از فیفا خواستیم شرایط را به ما اعلام کند. واقعیت این است افرادی که می‌خواهند به عنوان تماشاگر وارد ورزشگاه آزادی شوند، باید هم دو دوز واکسن را زده باشند و هم تست PCR بدهند. به همین دلیل محدودیت‌هایی ایجاد شد. باید پروتکل‌ها رعایت می‌شد و در هر دقیقه تعداد خاصی از تماشاگران وارد ورزشگاه می‌شدند.» حسن کامرانی‌فر در مورد اینکه برخی اعتقاد دارند اگر فدراسیون فوتبال زودتر به  ای‌اف‌سی و فیفا اعلام می‌کرد، اکنون شاهد حضور هواداران تیم ملی در استادیوم آزادی بودیم، گفت: «طبق قانون باید 2 هفته قبل از بازی، حضور تماشاگران را اعلام می‌کردیم اما 3 هفته قبل از دیدار ایران و کره جنوبی به فیفا ایمیل زدیم، یعنی 7 روز زودتر از موعد مقرر. هیچ کوتاهی از طرف فدراسیون فوتبال انجام نشد ولی در نهایت به این نتیجه رسیدیم که دیدار بدون تماشاگر برگزار شود.» کامرانی فر به این سؤال که دلیل ای اف سی برای بدون تماشاگر شدن بازی چه بوده؟ چنین پاسخ داد: «اتفاقی که رخ داد، هیچ ربطی به بحث‌های بیرونی ندارد و در داخل به این نتیجه رسیدیم که این مسابقه به دلیل شرایط پروتکل‌ها، واکسیناسیون، تست‌های PCR و اینکه هر فردی باید کارت واکسیناسیون را در اختیار داشته باشد و آن را در سیستم آپلود کند، بدون حضور تماشاگران برگزار شود. احساس کردیم اگر شرایط به سمتی برود که برخی پروتکل‌ها رعایت نشود شاید به جامعه صدمه بزنیم. ما خودمان به این نتیجه رسیدیم که دیدار ایران و کره جنوبی بدون تماشاگر باشد و برای دیدار بعدی زیرساخت‌ها و بعضی مسائل دیگر را رعایت کنیم.» گفتنی است سایت «hankookilbo.com» کره در گزارشی به برگزاری این بازی بدون تماشاگر واکنش نشان داد:« کره جنوبی در حالی به جهنم ورزشگاه آزادی می‌رود که خبر خوب برگزاری بازی بدون تماشاگر است. در نبود تشویق پرشور هواداران ایران در خانه‌اش، کره می‌تواند بازی خارج از خانه خود را در شرایط نسبتاً آسانی انجام دهد.»
کلاهبرداری با فروش بلیت برای بازی بدون تماشاگر
در این میان اتفاق عجیبی هم رخ داد. سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا از شناسایی و دستگیری عامل تبلیغ دروغین فروش بلیت دیدار بازی ایران با کره جنوبی خبر داد و اعلام کرد: «بر اساس رصد صورت گرفته در فضای مجازی، شخصی که در شبکه‌های اجتماعی با تبلیغات مختلف و دروغین، مدعی فروش بلیت دیدار بازی ایران و کره جنوبی در استادیوم آزادی بود، مورد شناسایی قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی متهم را احضار کرده و جهت سیر مراحل قانونی پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.» وی افزود: «خوشبختانه با اشراف اطلاعاتی کارشناسان سایبری فرصت ارتکاب جرم از این فرد کلاهبردار گرفته شد و او چند ساعت پس از اقدام مجرمانه خود مورد شناسایی قرار گرفته و دستگیر شد. متهم در اعترافات خود اقرار کرد که به قصد کلاهبرداری از هموطنان فروش این بلیت‌ها را حتی تا مبلغ 2 میلیون تومان به طعمه‌های خود پیشنهاد داده است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7745/14/588925/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها