اخبــــــــار


 رئیسی: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید برای مشکلات کلان فرهنگی راه‌حل‌ ارائه دهد

رئیس جمهوری با تأکید بر تلاش برای ارتقای فرهنگی جامعه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید با نگاه و اقدامات تحولی در مسیری قرار بگیرد که راه‌حل‌های عملیاتی برای حل مسائل و مشکلات کلان فرهنگی ارائه دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله  سید ابراهیم رئیسی عصر دیروز در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بازنگری در مسائل فرهنگی کشور را ضروری دانست و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی که از شخصیت‌های حقوقی و حقیقی برجسته تشکیل شده، مهم‌ترین مرجع برای تدوین برنامه جامع برای غلبه بر مشکلات کلان فرهنگی و جبران کاستی‌های موجود است و در این راستا دبیرخانه شورا مسئولیت اصلی پیگیری این مباحث را برعهده دارد.
رئیسی در این جلسه چندین مصوبه ابلاغ نشده شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال‌های گذشته را ابلاغ کرد.در این جلسه اعضای شورا دیدگاه‌های خود را برای ایجاد تحول در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و درباره سیاست‌ها و برنامه‌های ترویجی برای نام‌های تازه متولدان بحث و تبادل نظر کردند.

سردار سلامی:
شاهد عقب‌نشینی‌های آشکار دشمنان هستیم

سردار سلامی فرمانده کل سپاه با اشاره به اخراج و فرار امریکا از افغانستان پیش‌بینی کرد که در ماه‌های آینده شکست‌های بیشتر امریکا در منطقه را مشاهده می کنیم.
به گزارش ایسنا، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه ۲۶ مهرماه در جوار مرقد سردار شهید سلیمانی با بیان اینکه حاج قاسم یک مکتب است، عنوان کرد: مسیر حرکت انقلاب اسلامی به گونه‌ای است که با شهادت شخصیت‌های بزرگ، این حرکت متوقف نمی‌شود، بلکه پیمودن آن شتاب بیشتری می‌گیرد و امروز این شتاب را در جای جای منطقه مقاومت که در حال مبارزه با استعمار و استکبار برای اعاده حق مسلمانان هستند، مشاهده می‌کنیم. سلامی ادامه داد: شاهد عقب‌نشینی‌های آشکار دشمنان ما و قدرت‌های بزرگ از این منطقه هستیم.
وی با اشاره به اخراج و فرار امریکا از افغانستان اظهار کرد: شاهد شکست تحریم‌های ظالمانه آنها علیه ایران هستیم. بخوبی شاهد شکست محاصره سیاسی و اقتصادی کشور هستیم، بنابراین این راه با شهادت شخصیت‌ها و فرماندهان بزرگی مثل حاج قاسم که شخصیت جهانی دارند، نه تنها متوقف نمی‌شود بلکه به نحو بسیار مناسبی توسط دنبال کنندگان آن راه و طریق مستقیم ادامه پیدا خواهد کرد.
وی افزود: امروز آثار اعتماد به نفس و پیروزی در جبهه اسلام و جبهه مقاومت بیش از گذشته نمایان است و نشانه‌های پیروزی و عقب‌نشینی دشمن را می‌بینیم.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری در عرصه هدایت امت همانند گذشته و بهتر و بیشتر از گذشته در حال ایجاد تأثیرات تعیین کننده هستند بنابراین گویش‌های جدید نشان دهنده آن است که انقلاب با نفس جدید در حال حرکت است.

واکنش وزیر کشور به اظهارات اخیر رئیس جمهوری آذربایجان

وزیر کشور به اظهارات رئیس‌جمهوری آذربایجان و ادعای قاچاق مواد مخدر از ایران به اروپا از مسیر ارمنستان واکنش نشان داد و گفت: این اظهارات نه با حُسن همجواری سازگار است و نه با یک سیاست‌ورزی درست تطابق دارد، یک نوع بحران‌آفرینی است که بیشتر نگران هستیم دست‌های دیگری به‌دنبال بر هم زدن روابط کشورهای همسایه باشند.
به گزارش تسنیم، احمد وحیدی ظهر دیروز در حاشیه نشست تخصصی روند برنامه تحول راهبردی مبارزه با مواد مخدر درباره سخنان الهام علی‌اف مبنی بر اینکه ارمنستان به‌مدت 30 سال با کمک ایران، مواد مخدر به اروپا قاچاق می‌کرده است، اظهار کرد: این اظهارات را هیچ کس در دنیا تأیید نمی‌کند، آمارهای رسمی وجود دارد که 90 درصد کشفیات مواد مخدر در دنیا توسط جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و برخی کشورهای مدعی کمتر از یک درصد کشفیات دارند.
وحیدی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران تاکنون بیش 3 هزار شهید و 12 هزار جانباز و میلیاردها میلیارد هزینه در بحث مقابله با مواد مخدر داشته و در این راه سینه سپر کرده است تا مواد مخدر به جاهای دیگر منتقل نشود، لذا امیدواریم اظهارات خلاف واقع خود را اصلاح کنند.

دیدار نمایندگان مجلس با رئیس جمهوری در قالب مجامع استانی

نماینده مردم قم در مجلس از برنامه‌ریزی برای نشست مشترک رئیس جمهور با نمایندگان مجلس در قالب مجامع استانی خبر داد.احمد امیرآبادی فراهانی در گفت‌وگو با خانه ملت، از برنامه‌ریزی برای دیدار نمایندگان مجلس در قالب مجامع استانی با رئیس جمهور خبر داد و گفت: طی گفت‌وگو با آقای رئیسی و اعلام ضرورت هموار شدن مسیر توسعه همه جانبه با بررسی مسائل کشور به صورت استانی، رئیس جمهوری موافقت خود را برای دیدار با وکلای ملت براساس مجامع استانی بیان کرد.
نماینده مردم قم در مجلس تأکید کرد: در این راستا قرار است، بزودی رئیس جمهوری اولین دیدار خود را با نمایندگان استان آذربایجان‌ شرقی و غربی برگزار کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7752/2/589683/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها