دیگه چه خبر


تصمیم‌گیری درمورد فیلترینگ از طرح صیانت خارج می‌شود؟

   خبر اول اینکه، یکی از اعضای کمیسیون ویژه بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی می‌گوید: قرار است موضوعاتی از جمله محدودسازی و کاهش پهنای باند به طور کامل از حیطه طرح خارج شود. به گزارش فارس، غلامرضا نوری سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی درباره احتمال تغییرات مهم در این طرح  در جلسه این هفته کمیسیون گفته: در نظر داریم تغییرات اساسی در طرحی که طراحان اولیه طرح تهیه کرده‌اند، ایجاد کنیم و موضوعاتی از قبیل محدودسازی و کاهش پهنای باند را کاملاً از مدار بررسی‌‌های خود خارج خواهیم کرد.
در این رابطه صحبت‌های دیگری هم مطرح شده که از احتمال تغییرات زیاد در طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی حکایت دارد. سیدعلی یزدی‌خواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده تهران در مجلس در جلسه اخیر این کمیسیون، گفته است: آنچه در پیش‌نویس اولیه این طرح آمده بود در جریان فعالیت کمیسیون مشترک تغییرات عمده‌ای در آن اعمال خواهد شد.  وی ادامه داد: کما اینکه پیشنهاد ما این است که تعداد ۳۷ ماده‌ای را که در این طرح آمده است  کاهش دهیم و پیگیری برخی از موضوعات آن را نیز در قالب دستورالعمل به قوه مجریه واگذار کنیم. اما لطف‌الله سیاهکلی، سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت در پاسخ به این سؤال که منظور از صحبتی که آقای نوری درباره حذف موضوع فیلترینگ از طرح صیانت مطرح کرده‌، چه بوده است، گفت: چنین چیزی را نگفته‌‌ایم و اصلاً در دستور کار نیست.  ما فقط درصدد نگارش قانون برای فضای مجازی هستیم. وی درباره اینکه آیا اصلاً در جلسه اخیر کمیسیون درباره این موضوع صحبت شد؟ گفت: اصلاً وارد موضوع نشدیم، در جلسه بعد وارد موضوع می‌شویم.

دستور ریاست جمهوری برای پیگیری برخورد با دختر جوان

  خبر دیگر اینکه، رئیس دفتر رئیس‌ جمهوری از وزیر کشور خواست به مسأله برخورد نامناسب مأموران ناجا با یک دختر رسیدگی کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پس از اینکه ویدئوی مربوط به برخورد سه مأمور نیروی انتظامی با دختری جوان به طور گسترده در فضای مجازی منتشر و سبب واکنش کاربران فضای مجازی شد، حالا شنیده‌ها از صدور دستور پیگیری این مسأله از سوی نهاد ریاست جمهوری خطاب به احمد وحیدی وزیر کشور حکایت دارد. در این دستور که از سوی رئیس دفتر رئیس‌ جمهوری به وزیر کشور ارجاع شده، از وزیر کشور خواسته شده ضمن پیگیری مسأله نسبت به ارائه گزارش به ریاست جمهوری اقدام کند. پیش از این، رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت، با تقبیح رفتار مأموران حاضر در صحنه، برخورد آنها را غیرقابل قبول ارزیابی کرده و از برخورد انضباطی با آنان خبر داده بود.

ادعای برقراری تماس‌هایی میان ایران ‌و مصر

  دست آخر اینکه،  یک روزنامه سعودی به نقل از منبع مصری ادعا کرد که اخیراً تماس‌هایی میان تهران و قاهره انجام شده است. به‌گزارش ایسنا، یک منبع آگاه مصری در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط ادعا کرد که قاهره به‌طور غیرعلنی پیام‌هایی از سوی تهران در راستای از سرگیری روابط دریافت می‌کند. این منبع تأکید کرد: تماس‌های بدون واسطه طی دوماه گذشته میان ایران و مصر انجام شده، اما نمی‌توان گفت که این تماس‌ها سیاسی است زیرا در سطح کارشناسان و متخصصان دو کشور بود، این تماس‌ها مقدماتی و همزمان با مذاکرات میان قاهره و آنکارا بود.بر اساس این گزارش، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان‌ روز دوشنبه در پاسخ به سؤالی در مورد روابط ایران و مصر گفت: روابط دو کشور در حد فعالیت‌های دفاتر حافظ منافع در تهران و قاهره پیگیری می‌شود.  در حاشیه نشست بغداد گفت‌وگوی کوتاهی بین وزیر امور خارجه ایران و رئیس‌جمهوری مصر صورت گرفت و امیدواریم در چهارچوب گفت‌وگوهایی که انجام می‌شود این روابط گسترش پیدا کند چرا که این موضوع به نفع کل منطقه است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7752/3/589688/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها