اخبار




لایحه کنترل قدرت گوگل و آمازون به سنای آمریکا ارائه شد

حدود ۱۲ سناتور امریکایی به‌طور رسمی لایحه‌ای به مجلس ارائه کرده‌اند که اجازه نمی‌دهد شرکت‌های بزرگ فناوری مانند آمازون و گوگل، محصولات و سرویس‌های خود را ارجحیت دهند.
به‌گزارش مهر، پیش از این نیز لایحه‌های مشابهی با هدف کنترل قدرت فزاینده شرکت‌های فناوری (از جمله فیس بوک و اپل) در بازار ارائه شده بود اما هیچ یک تصویب و قانون نشده‌اند. البته فقط یک قانون که منابع موجود برای مجریان آنتی تراست را افزایش می‌دهد، توسط سنا تصویب شده است.طبق لایحه امی کلوبوچار و چاک گرسلی (سناتورهای امریکایی) پلتفرم‌های فناوری اجازه ندارند شرکت‌های فعال در سایت‌هایشان را وادار کنند کالاها و سرویس‌های آنها را بخرند. همچنین طبق این لایحه دستکاری در نتایج جست‌و‌جو به نفع پلتفرم‌ها نیز ممنوع خواهد بود. یک لایحه همراه این پیش‌نویس، اکنون در کمیته قضایی مجلس تصویب شده و اکنون پس از تصویب سنا به قانون تبدیل خواهد شد.هنگامی که اخبار مبنی بر ارائه این لایحه در هفته گذشته منتشر شد، آمازون و گوگل نسبت به عواقب ناخواسته آن هشدار دادند. آمازون در بیانیه‌ای اعلام کرد چنین قانونی به مشتریان خسارت می‌زند و بیش از ۵۰۰ هزار کسب و کار کوچک و متوسط را که در فروشگاه آنلاین آمازون فعال هستند در معرض خطر قرار می‌دهد. گوگل نیز اعلام کرد چنین اقدامی ارائه سرویس‌های رایگان توسط شرکت‌ها را سخت‌تر می‌کند.در این میان شرکت‌هایی از جمله اسپاتیفای، مچ گروپ، داک داک گو (موتور جست‌و‌جو) از این لایحه پشتیبانی می‌کنند.
این درحالی است که هفته قبل رویترز در گزارشی فاش کرد بررسی هزاران سند داخلی آمازون نشان می‌دهد واحد این شرکت در هند با استفاده از یک برنامه سیستماتیک نسخه‌هایی از کالاهای فروشندگان طرف سوم تولید و از سوی دیگر نتایج جست‌و‌جو را دستکاری می‌کند تا برندهای خود را در این کشور گسترش دهد.

کاهش 50 درصدی مطالب نفرت پراکنی در فیس بوک

بعد از افشاگری‌های مدیر محصول سابق فیس‌بوک در مورد این پلتفرم و زیر سؤال بردن عملکرد آن، اکنون قائم مقام این شرکت می‌گوید طی سه فصل قبلی، دیدگاه‌های نفرت‌انگیز در فیس‌بوک کاهش یافته‌اند و به ۰.۰۵ درصد محتواهای منتشر شده یعنی حدود معادل ۵ محتوای انتشار یافته از هر ۱۰ هزار مورد رسیده است.
به گزارش دیجیتاتو، فرانسیس هاوگن، مدیرمحصول سابق فیس‌بوک چند وقت پیش در مقابل مجلس سنا حاضر شد و درباره تأثیر فیس‌بوک بر جامعه افشاگری کرد. حالا فیس‌بوک تلاش می‌کند از خود دفاع کند و می‌گوید طی سه فصل قبلی محتواهای عامل تفرقه و نفرت‌انگیز تقریباً ۵۰ درصد کاهش یافته است.فرانسیس هاوگن ادعا می‌کند که سرویس‌های این شرکت به جوانان آسیب می‌رسانند، عامل تفرقه هستند و باعث تضعیف دموکراسی می‌شوند. در جلسه افشاگری وی چندین بار فیس بوک با شرکت‌های تولیدکننده دخانیات مقایسه شده بود و هاوگن از اعتیاد کودکان به پلتفرم‌های این کمپانی سخن گفته بود.فیس بوک با تلاش برای تغییر این وضعیت، به شهادت فرانسیس هاگن پاسخ می‌دهد. «گای روزن»، قائم مقام این شرکت ادعا می‌کند دیدگاه‌های نفرت‌انگیز در فیس بوک کاهش پیدا کرده است. روزن معتقد است تمرکز بر حذف محتوا به‌عنوان تنها راهکار، اشتباه است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7752/11/589719/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها