اخبار


انکار اسیدپاشی به مرد همسایه

گروه حوادث / زن جوان که با ریختن اسید روی مرد همسایه باعث سوختگی او شده در بازجویی‌ها مدعی شد می‌خواسته اسید را از پنجره به خیابان بریزد اما روی همسایه‌اش ریخته است.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت یک بامداد 27 مهر صدای فریاد‌های مرد جوانی در یکی از خیابان‌های فرجام در شرق تهران همسایه‌ها را به خیابان کشاند.
آنها مرد جوانی را دیدند که از شدت سوختگی با اسید فریاد می‌زد. مرد جوان بلافاصله به بیمارستان سوانح و سوختگی منتقل و در بررسی‌ها مشخص شد از ناحیه صورت و دست دچار سوختگی اسیدی شده است.
گزارش این اسیدپاشی به بازپرس مصطفی واحدی اعلام شد و بازپرس جنایی دستور تحقیقات در این خصوص را صادر کرد. مرد جوان که میلاد نام داشت در تحقیقات گفت: به همراه دوستانم سوار بر خودروی پژو 206‌ام در مقابل خانه خودم ایستاده بودم. چند دقیقه‌ای که گذشت برای برداشتن وسیله‌ای از ماشین پیاده شدم که ناگهان مایع سوزنده‌ای به روی من و خودروام پاشیده شد.
او ادامه داد: همسایه طبقه سوم ما زنی است که با من اختلاف و کینه دارد او عامل این اسیدپاشی است. او که فهمیده بود من داخل خودرو هستم به کمینم نشسته بود تا زمانی که از خودرو پیاده شوم نقشه اسیدی‌اش را اجرا کند.
دستگیری زن جوان
در ادامه تحقیقات به دستور بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی پایتخت زن همسایه، بازداشت شد. او در تحقیقات گفت: من خانه دار هستم. شب حادثه دیر وقت بود که صدای آهنگی در فضا پیچید صدا خیلی بلند و آزار دهنده بود البته من قصد انتقام‌گیری و اذیت نداشتم. کمی مایع لوله بازکن داخل ظرف بود من آب داخل آن ریختم تا ته مانده مایع را دور بریزم. هیچ وقت تصور نمی‌کردم که مخلوط آب و مایع لوله بازکن باعث سوختگی شدید شود.
او ادامه داد: بدون آنکه بدانم مرد همسایه زیر پنجره است مایع داخل ظرف را به بیرون ریختم. از شانس من اسید روی مرد همسایه ریخته و باعث سوختنش شده بود.
به دستور بازپرس جنایی، زن جوان به اداره شانزدهم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد و تحقیقات در رابطه با این اسیدپاشی ادامه دارد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت خبر داد:
رشد 84 درصدی دستگیری متهمان فراری با حکم جلب

گروه حوادث / رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اجرای طرح‌های مقطعی پلیس را تلاشی برای ارتقای امنیت پایتخت دانست.
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای صبح دیروز در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۲۹ طرح آرامش و امنیت، ۷ طرح رعد و ۳ طرح صاعقه برگزار کردیم که در واقع از ابتدای سال بالغ بر ۸۰۰ مورد طرح مقطعی داشته‌ایم.
وی در حالی که هدف از برگزاری این طرح‌ها را ایجاد امنیت بیان کرد گفت: سهم تهران در کل کشور در بحث وقوع جرم ۲۹ و نیم درصد در چهار سال گذشته بوده است که اکنون به ۱۹/۵ درصد رسیده است و دستگیری متهمان فراری که حکم جلب داشته‌اند در پایتخت ۸۴ درصد افزایش داشته است.
وی از راه‌اندازی قرارگاه جلب محکومان متواری خبر داد و گفت: از هزار و ۴۰۰ نفری که برگه جلب داشتند ۴۷۰ نفر دستگیر شده‌اند.
موقوفه‌ای بیان کرد: ۳۷۱ هزار و ۱۴۷ مورد پرونده از ابتدای سال تاکنون در کلانتری‌های پایتخت تشکیل شده است که ۸۴ درصد از پرونده‌هایی که به مراکز مشاوره کلانتری‌ها ارجاع داده شده به صلح انجامیده است.
سرهنگ موقوفه‌ای همچنین در پایان از زحمات وحید سلطانی، رئیس سابق اطلاع‌رسانی پلیس پیشگیری پایتخت که از سوی عزت‌الله ضرغامی به‌عنوان مشاور وزیر و مدیرکل حراست وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی منصوب شده است قدردانی کرد.

حرکات مارپیچ مرگ موتورسوار را رقم زد

گروه حوادث /مرد موتورسوار که با حرکات مارپیچ در بزرگراه منجر به تصادف شدید با یک خودروی بنز شده بود جان باخت.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت 11 شب دوشنبه 26 مهر تصادف مرگباری روی پل شهید باکری در غرب تهران به بازپرس حبیب‌الله صادقی اعلام شد. به‌دنبال اعلام این خبر تحقیقات به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امورجنایی پایتخت آغاز شد. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد راکب موتورسیکلتی که حرکات خطرناکی داشته با خودروی بنز تصادف کرده و در برخورد با گاردریل جان خود را از دست داده است.
این تصادف مرگبار باعث شده بود که دو خودروی پراید و پژو 206 نیز که پشت سر خودروی بنز در حرکت بودند با گاردریل تصادف کرده و دچار صدمه شوند.
جسد به دستور بازپرس جنایی به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

دستگیری عاملان شهادت مأمور پلیس

گروه حوادث / عاملان شهادت مأمور پلیس در شهرستان آبادان با ردیابی‌های یک ماهه و در عملیاتی ویژه در شوش دستگیر شد.
سرهنگ روح‌الله یاری‌زاده، فرمانده انتظامی شوش در تشریح این خبر گفت: پس از شهادت سرگرد «مهدی آزمون» در ۱۶ شهریور سال‌جاری در شهرستان آبادان، از همان لحظات اولیه پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان خوزستان تلاش‌های ویژه‌ای را برای دستگیری عامل این جنایت آغاز کردند.
 وی با بیان اینکه مأموران پلیس اطلاعات با کار اطلاعاتی و استفاده از روش‌های نوین کشف جرم مخفیگاه عاملان این حادثه را در شهرستان شوش شناسایی کردند، افزود: ضمن هماهنگی قضایی، تیم‌های عملیاتی پلیس متشکل از یگان‌های انتظامی و تخصصی فرماندهی انتظامی شوش پس از درگیری مسلحانه، یک نفر از اعضای این باند را به هلاکت رساندند و دو نفر دیگر نیز به ضرب گلوله زمین‌گیر شدند.
فرمانده انتظامی شوش با بیان اینکه در ادامه این عملیات دو نفر دیگر از اعضای این باند دستگیر شدند، تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قبضه سلاح جنگی کلاشنیکف به همراه ۵ تیغه خشاب و ۱۰۱ عدد فشنگ جنگی، یک قبضه سلاح شکاری شورشی به همراه ۵ فشنگ مربوطه و مقادیری مواد مخدر کشف شد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7752/13/589730/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها