بازتاب


عزیزی خادم: عده‌ای بازی‌ کودکانه‌ای راه انداخته اند
رئیس فدراسیون فوتبال درباره ارتباط با جادوگر و ابهامات VAR صحبت کرد

شهاب‌الدین عزیزی خادم دوشنبه شب برای چندمین بار از زمان ریاستش در فدراسیون فوتبال در برنامه «فوتبال برتر»حاضر شد و حالا می‌توان او را یکی از میهمان‌های ثابت این برنامه نامید. او که به ظاهر برای پاسخگویی به ابهامات اخیر درخصوص مسائلی چون VAR و ارتباط با جادوگر در این برنامه حاضر شده بود، در دقایقی موضع هجومی به خود گرفت و درحالی که به نظر می‌رسید از گزارش‌های برخی رسانه‌ها و بیان شبهات عصبانی است، درباره نحوه ورود VAR، شرکت طرف قرارداد و اعداد و ارقام مطرح شده توسط برخی رسانه‌ها گفت: «فدراسیون به سازمانی بالنده تبدیل شده و دانش‌بنیان هستیم. من فرصتی برای رصد اخبار ندارم اما عده‌ای بازی‌ کودکانه‌ای راه انداخته‌اند که بازنده آن خواهند بود. این افراد که به‌دنبال منافع شخصی خود هستند، عوام‌فریب و دنبال تخریب فوتبال ملی هستند. آنها در 20 سال گذشته، فوتبال را گروگان گرفته بودند ولی مردم خائن و خادم را تشخیص می‌دهند.»
عزیزی خادم در واکنش به اینکه گفته می‌شود مهرعلی نایب رئیس اول فدراسیون در موضوع VAR نقش دارد را رد کرد: «اصلاً این‌گونه نیست. مسئولیت کار با من است. AFC شرکت هاکای را برای اجرای VAR در نظر داشت و 14 شرکت دیگر مجری این سیستم هم به دلیل تحریم‌ها به ایران نمی‌آیند. ما باید کمک داور ویدیویی را به داوران آموزش بدهیم و سیستم مربوطه را برای 4 دیدار مقدماتی جام جهانی آوردیم که هزینه آن مجموعاً 40 هزار یورو شد. ما این مبلغ را برای اجاره پرداخت کردیم و سیستم را خریداری نکرده‌ایم.» یکی از کلماتی که عزیزی خادم به صورت متداول استفاده می‌کند، «خوبان عالم» است و برای همین شائبه ارتباط او با جادوگر مطرح شده است. رئیس فدراسیون به سؤال مجری برنامه در این باره پاسخ داد: «این مسائل بی‌پایه و اساس که مطرح می‌کنند در شأن فدراسیون فوتبال و نگاه توسعه‌ای ما نیست و برای آخرین بار درباره آن صحبت می‌کنم. ما شکرگزار خداوند عالم هستیم و موفقیت‌های امروز فدراسیون، لطف الهی است. همیشه درباره دعای خیر حرف می‌زنیم و زیارت هم می‌رویم. همه مخلوقات حضرت حق هستیم و هرکسی بخواهد با نفسش، قدمش و دعایش به ما کمک کند دست‌مان را به سویش دراز می‌کنیم.»

تخلف فدراسیون فوتبال در ماجرای سفر به بحرین

سفرهای انجام‌شده در فدراسیون فوتبال مدتی است که به‌عنوان یکی از مباحث اصلی در این فدراسیون مطرح است. به‌گزارش تسنیم، فدراسیون فوتبال در سفر به بحرین (خرداد سال‌ جاری در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی 2022) اقدام به اعزام 12 مسافر مازاد بر مجوز شورای برون‌مرزی کرده است. طبق مجوز این شورا، فدراسیون برای اعزام تیم ملی به بحرین برای 47 نفر مجوز داشته در صورتی که 59 نفر به بحرین اعزام شدند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که فدراسیون فوتبال 4 بازیکن مازاد، یک نماینده وزارت ورزش، یک ماساژور، 3 خبرنگار، حمیدرضا مهرعلی، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال به‌همراه مشاور رئیس و یک آشپز به بحرین اعزام کرده بود. حال سؤال اینجاست که اگر فدراسیون می‌خواسته این افراد را ببرد و حضورشان لازم بوده چرا از طریق قانونی اقدام نکرد؟ چرا فدراسیون که با شعار قانونمندی روی کار آمده، قانون‌گریزی را ترجیح داده است؟ فدراسیون فوتبال چرا تصمیم گرفت نایب‌رئیس را به بحرین ببرد آن هم در حالی که عزیزی خادم در ایران نبود و فدراسیون عملاً بدون رئیس  ونایب‌رئیس اول در آن مقطع به کارش ادامه می‌داد؟


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7752/14/589733/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها