آغاز سی‌ و‌ هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

سینما روایتگر مسلط واقعیت و حقیقت


فرهنگی/ سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران صبح  سه‌شنبه ۲۷ مهر با برگزاری مراسم افتتاحیه در سالن ۸ پردیس سینمایی «ایران مال» به‌صورت رسمی آغاز به کار کرد. محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی که در آیین افتتاحیه این رویداد قرائت شد، فیلم کوتاه را سرآغاز حرکت‌هایی سازنده و ثمربخش دانست.
پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است: «هنر، بازآفرینی واقعیت است و اندیشه‌ای که با واقعیت زندگی پیوند نخورد درختی بی‌ریشه است. هنر، گزارش واقعه است و هنرمند، گزارنده و جوینده راهگشا. طرح نوساخته‌ای که هنرمند از واقعیت پدید می‌آورد آیینه‌ای است در مقابل جامعه و سینما هنری راهبردی، هنری متعالی و رسانه‌ای تأثیرگذار، نافذ و سریع‌الامضا است و در عصر حاضر معرف تاریخ، فرهنگ و تمدن کشورهاست.»
در ادامه این پیام آمده است: «فیلم کوتاه، سرآغاز حرکت‌هایی سازنده و ثمربخش است و جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران خاستگاه چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه بوده و به‌دلیل ارتباط تنگاتنگ‌اش با نسل جوان و نوگرای کشور، افق نگاه آن باید مبتنی بر نگاهی ملی و انقلابی باشد و امروز در دومین گام انقلاب، با حضور نسل جوان متعهد کارآزموده دانا و پرانگیزه سبب شکوفایی و بالندگی فرهنگ ایرانی اسلامی و زمینه ساز تمدن نوین اسلامی خواهد شد.
به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب «هنر سینما بلاشک یک هنر برتر است؛ یک روایتگرکاملاً مسلط - که هیچ روایتگری تاکنون در بین این شیوه‌های هنری روایت یک واقعیت و یک حقیقت، تا امروز به این کارآمدی نیامده- و یک هنر پیچیده و پیشرفته و متعالی. برای هنرمندان و سینماگران سرزمینم، ایران عزیز، موفقیت و سربلندی  آرزومندم.»
پخش کلیپ یادبود هنرمندانی که سال گذشته جان خود را از دست دادند، رونمایی از تازه‌های انتشارات انجمن سینمای جوانان ایران و اجرای گروه موسیقی گل‌ها به رهبری استاد مهیار فیروزبخش و قطعاتی به خوانندگی علیرضا افتخاری از دیگر بخش‌های مراسم افتتاحیه بود.
سی‌ وهشتمین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران از ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ به‌صورت فیزیکی و برخط برگزار می‌شود. پردیس سینمایی ایران‌مال به‌صورت حضوری میزبان صاحبان آثار و اهالی رسانه است و آثار حاضر در بخش مسابقه ملی و مسابقه بین‌الملل از طریق پلتفرم‌های هاشور، وُدیو و تیوال به نمایش در می‌آید. این رویداد برای اولین‌ بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تأیید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.
 طبق گفته سید صادق موسوی دبیر این دوره از جشنواره در آیین افتتاحیه، ایران در خاورمیانه سومین کشور و در آسیا هفتمین کشوری است که به این مهم دست یافته است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7752/15/589736/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها