ضریب نفوذ اینترنت در کشور از ۱۲۲ درصد عبور کرد



بررسی آخرین آمار حوزه فناوری اطلاعات نشان می‌دهد ضریب نفوذ پهن باند ثابت و سیار در کشور درمجموع از ۱۲۲درصد عبور کرده است.
به‌گزارش ایرنا، با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و تغییر سبک زندگی مردم جهان، استفاده از تلفن همراه بویژه در یک و نیم سال گذشته و به‌واسطه شیوع کرونا، شدت گرفت. شیوع کرونا در جهان، مخاطرات بسیاری را رقم زد و شاید بتوان گفت روی تنها چیزی که تأثیر مثبت داشت، استفاده از فناوری برای رفع نیازهای روزمره بود.استفاده مردم از اینترنت که لازمه آن دسترسی داشتن به گوشی تلفن همراه است، باعث شده اکنون ۱۳۵میلیون و ۸۸۹هزار و ۴۲۴خط تلفن همراه در کشور فعال باشد. وضعیت توسعه تلفن همراه، در سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد سهم همراه اول از خطوط فعال ۷۲ میلیون مشترک، ایرانسل بیش از ۵۸میلیون مشترک و اپراتور رایتل بیش از پنج میلیون مشترک است. همچنین باید گفت که ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور اکنون از ۱۶۱درصد عبور کرده است. تعداد اشتراک‌های تلفن ثابت در کشور اکنون از ۲۹میلیون و ۳۰۶هزار خط دایری عبور کرده و ضریب نفوذ استفاده از این فناوری را به بیش از ۳۴درصد رسانده است. اکنون ۵۱هزار و ۴۰۰روستا دارای ارتباط و ۴۷ هزار و ۲۷۲روستا دارای تلفن خانگی هستند.
آخرین گزارش آماری از بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان می‌دهد ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند در کشور به حدود ۱۲۲درصد رسیده است؛ مانند گذشته در بخش اینترنت سیار (با ضریب نفوذ بیش از ۱۰۹درصد) رشد مناسبی را شاهد بودیم، اما اینترنت ثابت با ضریب نفود نزدیک به ۱۳درصد همچنان به دلایل مختلف از توسعه دور مانده است. تعداد مشترکان اینترنت پهن‌باند در کشور بیش از ۱۰۲مشترک است که از این میان ۱۰میلیون و ۸۹۵ هزار و ۷۵۹مشترک، اینترنت پهن‌باند ثابت دارند و۹۱میلیون و ۸۴۴ هزار و ۲۸۱ نفر هم مشترک اینترنت پهن‌باند سیار هستند. تعداد اشتراک‌های پهن‌باند سیار هم تا پایان سه ماهه سوم سال به این شکل است که همراه اول بیش از ۴۸میلیون مشترک، ایرانسل بیش از ۳۹میلیون مشترک و رایتل حدود ۴میلیون مشترک دارند که درمجموع بیش از ۹۱میلیون اشتراک اینترنت همراه را رقم زده‌اند.
ترافیک ۱۸۴ میلیونی مرسولات پستی در ۹ ماه
ترافیک مرسولات و تعداد واحدهای پستی نیز بخش دیگری از این گزارش هستند. تعداد مرسولات پستی در ۹ماه ابتدای ۱۴۰۰بیش از ۱۸۴میلیون مرسوله بوده است. اکنون تعداد ۲هزار و ۵۳۹واحد پستی در سراسر کشور مشغول ارائه خدمت هستند. سهم ترافیک پیشتاز بیش از ۹۴میلیون، ترافیک سفارشی بیش از ۱۴میلیون، ترافیک پست ویژه بیش از 5میلیون، ترافیک فروش بیش از ۴۳میلیون، ترافیک الکترونیکی بیش از ۲۰میلیون، خرید و فروش اینترنتی و ترافیک عادی هر کدام بیش از 3میلیون ترافیک را به خود اختصاص داده‌اند.
گفتنی است اسفند سال گذشته تعداد روستاهای دارای ارتباط (هر نوع از ارتباط) ۵۲هزار روستا و تعداد اشتراک‌های روستایی از 3میلیون اشتراک گذشته بود. در آن بازه زمانی، ضریب نفوذ ارتباطات سیار در ایران اکنون ۹۲درصد و تعداد مشترکان نیز ۷۷میلیون اشتراک بود. ضریب نفوذ اینترنت ثابت ۱۱درصد و تعداد مشترکان پهن باند ثابت نیز در این زمان ۹میلیون و ۷۷۸هزار مشترک بود. همچنین تعداد کل مرسولاتی که طی ۹ماه ابتدایی سال گذشته در شبکه پستی کشور جا به جا شده به ۱۶۲میلیون بسته رسید.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7864/25/605136/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها