بررسی دلایل تحریم ورزش روسیه

زورمان نمی‌رسد!


مرضیه ربیعی
خیلی‌ها برایشان سؤال شده که با وجود جنگ‌افروزی‌های امریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در افغانستان و عراق، فلسطین و یمن، چرا نه ورزش و نه هیچ چیز دیگر این کشورها تحریم نمی‌شود و مگر جنگ روسیه و اوکراین جنگ است و باقی جنگ‌ها چهارشنبه‌سوری است؟ البته عده‌ای هم عقیده دارند جنگ‌های خونین خاورمیانه، رزمایش نظامی به همراه رژه زیبا و منظم ارتش‌ ناتو است!
اگر شما هم فکر می‌کنید چون اروپایی‌ها زورشان می‌رسد هر کشوری را که بخواهند تحریم می‌کنند و آخرش هم می‌گویند همینه که هست؛ باید بگوییم سخت در اشتباهید و کاملاً هم برعکس است. چطور؟ همین طور که در ادامه می‌خوانید...
 
فوتبال: در سال ۲۰۱۸ که جام‌ جهانی فوتبال در روسیه برگزار شد، این کشور توانست در میان چهار تیم فینالیست حضور پیدا کند. این امر برای کشورهای اروپایی بسیار گران تمام شد و از همان روز کینه فوتبال روسیه را به دل گرفتند. آنها همین الان هم مثل چی... مثل یک جاندار چهارپای وفادار! پشیمانند که چرا به میزبانی روسیه رضایت داده‌ بودند که مجبور شوند این خواری را تحمل کنند. اصلاً فوتبالی که فرانسه، انگلیس، اسپانیا و پرتغال در صدر نباشند، گل کوچیک هم نیست!
 
کشتی: روسیه از همان قدیم‌تر‌ها که شوروی بوده، سری توی سرهای کشتی گیران مطرح دنیا داشته و الان هم موفق‌ترین کشور در ورزش کشتی است. الکساندر کارلین و سایتیف با اینکه چشم آبی نیستند، اما پرافتخارترین کشتی‌گیران دوران نام‌ گرفته‌اند و همان‌طور که می‌دانید برای یک اروپایی خیلی افت دارد که یک نفر از اروپا یا امریکا نتواند یک روسی آسیایی را به خاک بزند ولی با یک سالتو بارانداز شکست بخورد! این برای آنها خفت بزرگی به حساب می‌آمد که خب، با این قضیه تحریم ورزش روسیه، حل شد!
 
شطرنج: من از شما می‌پرسم؛ اصلاً چه معنی دارد در میان صد شطرنج باز مطرح جهان، بیست و پنج نفرشان روسی باشند و همچنان نام کاسپاروف به‌عنوان استاد بزرگترین شطرنج‌باز منظومه شمسی و حومه مطرح باشد؟ برای همین غربی‌ها با تحریم ورزش روسیه، زور زدند به دنیا بفهمانند که شاه کیست و امثال روسیه باید در حد همان اسب و فیل و مرغ و خروس باقی بمانند. سربازهای ردیف جلو هم که مخصوص خاورمیانه است.
 
جودو: این یکی را خودتان قضاوت کنید؛ ما هیچ حرفی نداریم! شما خودتان را به جای یک اروپایی سفیدپوست چشم آبی لپ گلی گوگولی مگولی که می‌خواهد همه جا رئیس باشد، بگذارید. وقتی خودتان آنقدر ناز هستید که دلتان نمی‌آید جنگ در اوکراین را تحمل کنید و فقط ناامنی‌های خاورمیانه برایتان قابل هضم است، حالا که روسیه به‌عنوان قدرت اصلی در ورزش جودو تبدیل شده است، آیا می‌توانید پوتین را به‌عنوان رئیس افتخاری فدراسیون جودو تحمل کنید؟ نه، واقعاً؟!

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7864/30/605149/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها