واکنش وزیر ورزش روسیه به تحریم ورزشکاران این کشور:

خودمان تورنمنت‌های بین‌المللی برگزار می‌کنیم


گروه ورزشی/  اولگ ماتیتسین، وزیر ورزش روسیه گفته است که این کشور با وجود یک سری تحریم‌های «غیرقابل قبول» از سوی فدراسیون‌های مختلف ورزشی، منزوی نیست و مقامات ورزش روسیه برای برگزاری تورنمنت‌های مختلف در روسیه با دعوت از ورزشکاران بین‌المللی، تلاش خواهند کرد. روز پنجشنبه کمیته بین‌المللی پارالمپیک (IPC) اعلام کرد که ورزشکاران روسیه و بلاروس از حضور در بازی‌های پارالمپیک زمستانی 2022 پکن منع می‌شوند، با وجود اینکه فقط یک روز قبل از آن اعلام کرده بود آنها می‌توانند به‌عنوان ورزشکاران بی‌طرف و با پرچم کمیته بین‌المللی پارالمپیک در بازی‌ها شرکت ‌کنند. این جدیدترین ضربه‌ای بود که از طریق ممنوعیت‌های ورزشی به روسیه وارد شد.
IPC نسبت به توصیه قبلی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) مبنی بر محرومیت همه ورزشکاران روسیه و بلاروس از حضور در مسابقات جهانی مقاومت کرده بود، اما پس از اینکه با تهدید تحریم از سوی کشورهای رقیب قرار گرفت، تسلیم شد و در عین حال از نقش «تأثیر دولت‌ها» روی سرنوشت ورزشکاران هر کشور حرف زد.
ماتیتسین وزیر ورزش روسیه در پاسخ گفت: «روسیه با وجود همه تلاش‌هایی که از سوی برخی نهادهای ورزشی بین‌المللی انجام شده هنوز منزوی نشده است.» او در این مورد به خبرگزاری تاس گفت: «در آینده نزدیک، برنامه‌ای مدون برای برگزاری مسابقات در قلمرو کشور روسیه با شرکت حداکثر تعداد ورزشکاران خارجی ایجاد خواهد شد. اول از همه، ورزشکاران بلاروس و سپس ورزشکاران کشورهای منطقه مشترک المنافع (CIS)، کشورهای سازمان همکاری شانگهای (SOC) و همچنین گروه BRICS شامل کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی، جزو گروه‌هایی هستند که در سیستمی که طراحی خواهد شد در تورنمنت‌های بین‌المللی داخل روسیه شرکت می‌کنند.»
ماتیتسین در ادامه گفت: «ما منزوی نیستیم، به تماس با فدراسیون‌های بین‌المللی ادامه می‌دهیم. ما امیدواریم که این اقدامات موقتی باشد و عقل پیروز شود و کل جامعه جهانی بفهمد که انشعابی که اکنون در ورزش جهان در حال وقوع است غیرقابل قبول است. ورزش باید به‌عنوان یکی از ابزارهای هدایت‌کننده‌ دیپلماسی و احیای ارزش‌های انسانی عمل کند.» از سوی دیگر، کمیته المپیک روسیه (ROC) پاسخ خود را به تحریم‌های اخیر ورزشی در قالب بیانیه‌ای منتشر و تأکید کرد که این تحریم‌ها «به شدت ناقض اصول جنبش بین‌المللی المپیک است».
در این بیانیه آمده است: «ورزشکاران روسی بر اساس ملیت و شهروندی خود مورد تبعیض قرار می‌گیرند. به شکل تناقض برانگیزی، کمیته بین‌المللی المپیک در تصمیم 28فوریه 2022 خود به صراحت اعلام کرده که مجازات ورزشکاران بی‌گناه ناعادلانه است و ظاهراً کمیته بین‌المللی المپیک از رقابت عادلانه و بدون هیچ تبعیضی حمایت می‌کند. اما در نتیجه تصمیمات اتخاذ شده، هزاران ورزشکار روسی در حال حاضر از فرصت شرکت در مسابقات بین‌المللی صرفاً به‌دلیل اینکه شهروند روسیه هستند محروم شده‌اند.» کمیسیون ورزشکاران ROC نیز تحریم‌های ضد روسیه را «نسل‌کشی ورزشی» علیه مردان و زنان ورزشکار این کشور خوانده است.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7864/17/605160/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها