اخبـــــار


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد
تشکیل شورایی ویژه دانشجویان ایرانی اوکراین

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تشکیل شورای ارزشیابی و انتقال دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های اوکراین خبر داد. به‌گزارش وبدا، دکتر بهرام عین‌اللهی در حاشیه افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ۱۶۰ تختخوابی شهدای سلامت ملارد اظهار داشت: شورای ارزشیابی و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های اوکراین به کشور در نظر گرفته شده تا مستندات تحصیلی دانشجویان مایل به تحصیل در کشور بررسی و برای مدتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی، میهمان و مشغول به تحصیل شوند.
وی درخصوص محدودیت‌های کرونایی گفت: اعتقادی به محدودیت‌های سخت سال‌های قبل نداریم که کلاً همه امور و زندگی مردم دچار مشکل شود و مسافرت نروند بلکه طرح مدیریت هوشمند کرونا در کشور در حال اجرا است که به عنوان نمونه در شهرهای قرمز، ۳۰ درصد سالن‌ها استفاده و مدت زمان جلسات و تجمعات محدود باشد. تصمیم‌گیری در مورد محدودیت‌ها منحصر به وزارت بهداشت نیست بلکه ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه تصمیم‌گیری می‌‌کند.
وزیر بهداشت افزود: دیگر شاهد محدودیت‌های سابق نیستیم و مردم باید به زندگی خود بپردازند. اگر افراد واکسینه باشند، شدت بیماری در آنها بسیار کمتر است بنابراین دیگر لازم به محدودیت‌های شدید دو سال گذشته نیست. تاکنون حدود ۹۲ درصد از جمعیت هدف بالای ۱۸ سال، یک دوز و حدود ۸۵ درصد دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و این خیلی کمک می‌‌کند که محدودیت‌های هوشمند، اجرایی شود.
عین‌اللهی خاطرنشان کرد: منابع مالی وزارت بهداشت شامل منابع پایدار مانند یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و مالیات دخانیات و نیز درآمدهای اختصاصی است. در حال حاضر هزینه‌ها به دلیل افزایش بهای خدمات و دارو، بالا است و باید منابع بیمه‌ها تأمین شود تا بتوانند پوشش کافی بدهند. درآمدهای اختصاصی وزارت بهداشت در دوران کرونا صدمات زیادی دید چون بیمارستان‌ها درگیر کرونا شدند و امیدواریم با فروکش کردن بیماری، درآمدهای اختصاصی تقویت شود.
عین‌اللهی گفت: امروزه جزو ۵ کشور اول و برتر دنیا در حوزه سلول‌های بنیادی هستیم و جهش زیادی در حوزه بایوتکنولوژی و رشته‌های مختلف پزشکی داشته‌ایم و زیرساخت‌های حوزه سلامت، بزرگترین پشتوانه انقلاب است.

اجرای طرح امضای الکترونیک پزشکان تا اول اردیبهشت به تعویق افتاد

معاون دبیرخانه شورای تخصصی وزارت بهداشت با اشاره به مشکلات اجرای طرح امضای الکترونیک پزشکان از به تعویق افتادن اجرای این طرح تا اول اردیبهشت خبر داد.
به گزارش ایسنا، محمد حق ازلی در این باره افزود: برای اجرایی ‌شدن امضای الکترونیک و احراز هویت پزشکان باید یک کار ساماندهی شده‌ای انجام شود تا به صحت امضاها خدشه‌ای وارد نشود و از سوء استفاده‌های احتمالی جلوگیری شود. در اجرای نسخ الکترونیک در شرایط فعلی خدشه‌ای به امنیت اسناد وارد شده است که نظام‌پزشکی باید مجدداً با فراهم‌کردن زیرساخت‌ها این کار را به‌ صورت یکپارچه انجام دهد.
حق ازلی تصریح کرد: پرونده‌های الکترونیک در کشور هنوز کامل اجرایی نشده و از ابتدای دی‌ماه اجرای نسخ الکترونیکی بر اساس آمادگی‌های زیرساختی که خود پزشکان تأمین کرده بودند اجرایی شد ولی به دلیل اشکالاتی که در زیرساخت وجود داشت اجرای این طرح تا اول اردیبهشت‌ماه به ‌تعویق ‌افتاده است.
وی در خاتمه سخنان خود  با اشاره به اینکه شاکله‌ای مرتبط با ارائه خدمات پیشگیری، خدمات درمانی، تشخیصی، روانپزشکی و سلامتی مربوط به وزارت بهداشت است، گفت: مسئولیت‌های متعددی برعهده وزارت بهداشت است و اگر یک بازوی اجرایی مناسبی مثل سازمان نظام‌پزشکی این وظیفه را با کمک وزارت بهداشت با برنامه منسجم پیش ببرد نتیجه بهتری خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور در امور زنان:
حمایت از مشاغل خانگی در اولویت است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: حمایت از مشاغل خانگی و خانواده محور، یکی اولویت‌های ما است.
انسیه خزعلی اظهار کرد: از کارآفرینی حمایت می‌‌کنیم و در راستای توسعه کارآفرینی در حوزه‌های مختلف اعم از صنایع تبدیلی، قالیبافی و غیره اعتبارات لازم را اختصاص خواهیم داد، با توجه به ظرفیت و تقاضای بانوان و همچنین بازار موجود برای صنایع مختلف اعتبار تخصیص می‌‌یابد.
وی افزود: بازار برخی از صنایع دستی، اشباع شده و برای حمایت از کارآفرینان این حوزه‌ها ابتدا موارد مختلف سنجیده می‌‌شود و سپس از آنها حمایت خواهد شد.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه مشاغل خانگی و خانواده محور در اولویت ما است، بیان کرد: همچنین در راستای حمایت از زنان بویژه زنان سرپرست خانوار، بدسرپرست و بی‌سرپرست برنامه‌های مختلفی را آغاز کردیم که در سال آینده با جدیت پیگیری و اجرا می‌‌شود.
خزعلی با بیان اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق از دیگر برنامه‌های ما است، خاطرنشان کرد: مسأله عدالت یکی از مسائل مهم و محوری است که رئیس جمهور به آن تأکید می‌‌کنند و مقام معظم رهبری نیز فرمودند تصمیم‌گیری‌ها باید به گونه‌ای باشد که تمامی مردم از عواید و منافع آن بهره‌مند شوند. وی به سفر هیأت دولت به استان گلستان اشاره کرد و یادآور شد: برخی محرومیت‌ها در استان گلستان شناخته شده ولی برخی محرومیت‌ها به دلیل ظاهر سرسبز این استان شناخته شده نیست که یکی از دلایل رئیس جمهور برای سفر استانی شناسایی این مسائل است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر اینکه توجه به کارآفرینی، تسهیل‌‌گری، ایجاد فرصت‌‌های شغلی، وجود افراد بازمانده از تحصیل، غربالگری سرطان و تجهیز پارک بانوان از نیازها و مشکلات بانوان گلستان است که حل آن در دستور کار دولت قرار دارد، تصریح کرد: اصلاح ساختارها و قوانین و حرکت در مسیر برنامه ششم برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به طور جدی در دولت سیزدهم پیگیری می‌شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7864/20/605176/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها