انتقاد استاندار کرمان از بحران مدیریت آب


کرمان - استاندار کرمان از مواجه بودن با نامتوازنی مدیریت آب انتقاد کرد و گفت: حدود 130 هزار میلیارد تومان طرح با اشتغال 14 هزار نفر احصاء شد و بخش عمده مشکل این طرح‌ها آب است.
علی زینی‌وند در نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کرمان گفت: متأسفانه مدیریت دقیقی بر آب نداریم و زمانی که صحبت از صرفه‌جویی در آب می‌شود اذهان به سمت آب مصرفی در بخش شرب و صنعت می‌رود اما بدانید از حدود 6 میلیارد متر مکعب آب مصرفی در استان حدود 200 میلیون متر مکعب آن در بخش خانگی و 70 میلیون مترمکعب دیگر آن در بخش صنعت مصرف می‌شود. وی با مقایسه سهم اشتغال و درآمد در بخش‌های کشاورزی و صنعت اظهار کرد: نمی‌توانیم به این فاجعه مدیریتی در مصرف آب ادامه دهیم و برخی طرح‌ها گیر تأمین حدود 7 لیتر آب در ثانیه هستند.
وی توسعه صنعت را مبتنی بر توسعه متوازن با رعایت اصول محیط زیستی می‌داند، بیان کرد: صنعت باید با استفاده از تکنولوژی‌های کم آب بر وهمچنین بازچرخانی آب، پساب و صرفه‌جویی آب مورد نیاز خود را تأمین کنند.
زینی‌وند در ادامه سخنانش گفت: طرح‌هایی که کف سرمایه‌گذاری آنها سه هزار میلیارد تومان است باید تضمین تأمین منابع آب باورپذیر و قابل قبولی ارائه دهند و با شرایط فعلی وزارت نیرو در آینده تعهدی در قبال تأمین آب برای این طرح‌ها ندارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7864/21/605180/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها