ایران در ایران


دستور استاندار گیلان برای صدور مجوز سرمایه‌گذاری ظرف 7 روز

رشت -استاندار گیلان با بیان اینکه مهم‌ترین مأموریت مدیران اجرایی حوزه تولید و اشتغال در دولت سیزدهم تلاش در راستای رفع موانع و مهیا کردن فضا و زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی است، گفت: مجوزهای سرمایه‌گذاری در گیلان باید در کمتر از یک هفته صادر شود.
به گزارش استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی در نشست ستاد سرمایه‌گذاری استان افزود: ایجاد بسترهای لازم جهت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه تولید و اشتغال از اولویت‌های دولت مردمی و انقلابی سیزدهم است.
وی با اشاره به تأکید رئیس‌جمهور مبنی بر هدایت سرمایه‌گذاران به‌سوی تولید و اشتغال اظهار داشت: گیلان ظرفیت‌های متنوع و متعدد فراوانی برای جذب سرمایه‌گذاری دارد و تحقق این امر مهم، رسالتی‌ است که تمامی مدیران اجرایی مرتبط باید بدان اهتمام ورزند.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه با دستور آیت‌الله دکتر رئیسی صدور مجوز سرمایه‌گذاری در کشور، ۱۰ روزه صورت می‌گیرد؛ گفت: مدیران متولی حوزه تولید، اقتصاد و اشتغال، با حذف موازی کاری، کاهش بوروکراسی اداری و تسریع در امور با توجه به جغرافیای گیلان، مجوزهای سرمایه‌گذاری در استان را کمتر از یک هفته صادر کنند.
عباسی با ابراز رضایت از شناسایی ۱۷۲ عرصه برای واگذاری به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در مناطق مختلف استان توسط اداره کل اقتصاد و دارایی گیلان، خاطرنشان کرد: تاکنون ۶۳ مجوز بی‌نام برای سرمایه‌گذاران علاقه‌مند در حوزه‌های گردشگری، تولیدی، کشاورزی، صنعتی، صنایع تبدیلی و بسته‌بندی صادر شده که باید بیشتر شود.

پایان بلاتکلیفی ۹۰ هزار سهامدار گلستانی

گرگان - رئیس کل دادگستری استان گلستان در خصوص آخرین وضعیت پتروشیمی گلستان، گفت: تقاضایی که از دستگاه قضایی شده خلع ید سرمایه‌گذار فعلی است و این کار حتماً انجام می‌شود و با انتخاب سرمایه‌گذار جدید که دارای سابقه اجرایی معتبر باشد شرکت پتروشیمی کار خود را دنبال می‌کند.
به نقل از گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حیدر آسیابی درباره پرونده کثیرالشاکی پتروشیمی گلستان افزود: پرونده پتروشیمی گلستان بیش از ۹۰ هزار سهامدار دارد که از طریق پذیره‌نویسی در سال ۱۳۸۴ سهامدار این شرکت شدند.
متأسفانه به خاطر وقفه‌ای که در راه‌اندازی این شرکت به وجود آمد، حدود دو سال پیش یک پرونده قضایی در این ارتباط در دادگستری استان گلستان تشکیل و منتهی به بازداشت هیأت مدیره سابق شد.
وی با تأکید بر اینکه هیأت مدیره فعلی صلاحیت مالی و صلاحیت فنی ندارد، گفت: متأسفانه در زمان اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی دقت لازم نشده بود که البته این موضوع نیز در دست بررسی و برای آن پرونده قضایی تشکیل شده است.
رئیس کل دادگستری استان گلستان در پاسخ به اینکه آیا هم اکنون قرار است سرمایه‌گذار جدید جذب شود، اظهار داشت: وزارت نفت دو پیشنهاد مطرح کرده که اولی بحث تکمیل پروژه با همین وضعیت و ادامه کار با تأییدیه‌های مورد نیاز است و تقاضایی که از دستگاه قضایی داشتند که آماده همکاری هستیم، بحث خلع ید سرمایه‌گذاری فعلی به لحاظ عدم اهلیت مالی و فنی است که قطعاً اتفاق خواهد افتاد و به‌دنبال آن نیز با انتخاب سرمایه‌گذار جدید که دارای سابقه اجرایی معتبر در زمینه پتروشیمی باشد، موضوع پیش خواهد رفت.

حقوق دولتی معادن آذربایجان شرقی باید به خود استان اختصاص یابد

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی گفت: منابع حاصل از حقوق دولتی معادن استان به طور کامل باید به خود استان اختصاص یابد و از این موضوع کوتاه نخواهیم آمد.
عابدین خرم در جلسه شورای معادن استان، اظهار کرد: به همان میزان که سایر مناطق کشور از حقوق دولتی معادن بهره‌مند هستند آذربایجان شرقی هم باید از این حقوق بهره‌مند شود و تبعیض در این خصوص به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
وی با اشاره به اینکه مخالف توسعه معادن بویژه معدن مس سونگون نیستیم، افزود: ما به توسعه این صنعت و ایجاد صنایع پایین‌دستی آن معتقدیم، اما در مقابل مسئولیت‌های اجتماعی این معدن هم باید عملیاتی شود. خرم خاطرنشان کرد: در توافقی که با شرکت ملی مس داشتیم بنا بود اقداماتی در حوزه جنگلکاری توسط مجتمع مس سونگون انجام شود که متأسفانه عملی نشده است.
استاندار آذربایجان شرقی درخصوص مصوبه ممنوعیت فعالیت‌های معدنی در محدوده جنوبی تبریز هم گفت: فعالیت کارخانه‌های شن و ماسه در این محدوده موجب تخریب منابع طبیعی شده و وضعیت خطرناکی ایجاد کرده است که باید این موضوع به دستگاه‌های ملی منعکس شود. وی افزود: مصوبه ممنوعیت فعالیت‌های معدنی در این منطقه کاملاً منطقی است و اگر نیاز به مصوبه دستگاه‌های ملی است باید حساسیت موضوع به درستی تبیین شود.
خرم تأکید کرد: کمیته فنی شورای معادن به‌صورت کارشناسی و دقیق محدوده مصوبه مورد نظر را مشخص کند و پس از آن، هرگونه فعالیت کارخانه های شن و ماسه و پوکه در محدوده مشخص‌شده باید متوقف شود.

مشوق‌های کمیته امداد برای خانه‌دار کردن مستأجران همدانی

همدان - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان گفت: هر خانوار مستأجر تحت پوشش کمیته امداد که مهاجرت معکوس داشته باشد صددرصد به خانه‌دار شدن آنها کمک می‌کنیم.
محمدرسول شیخی‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه این فرهنگ نادرست در بین مددجویان وجود دارد که ترجیح می‌دهند در حاشیه شهر و با شرایط نامناسب زندگی کنند اما در یک روستای خوش آب و هوا ساکن نباشند.
وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت افزایش قیمت در شهرها امسال به ندرت توانستیم در مناطق شهری برای مددجویان خرید مسکن داشته باشیم ،اما همه واجدان شرایط را به ثبت‌ نام در طرح مسکن ملی تشویق و هدایت کرده‌ایم.
شیخی‌زاده بیان کرد: کمیسیون تلفیق منابع خوبی برای مسکن ملی خانواده‌های کمیته امداد در بودجه سال ۱۴۰۱ تصویب کرده است‌.
وی تصریح کرد: تفاهمنامه خوبی با سپاه داریم و ساخت ۱۰۰ مسکن روستایی آغاز شده و زمینه صاحبخانه شدن برای مددجویان کمیته امداد در مناطق روستایی فراهم است.
وی گفت: حدود ۶۱ هزار خانوار تحت پوشش در استان وجود دارد، ۵۱ هزار و ۵۱۵ خانواده در کنار تمام خدمات کمک معیشت خانوار می‌گیرند و در ۱۱ ماه گذشته بیش از ۲۵۶ میلیارد تومان مستمری ماهانه پرداخت کرده‌ایم که۵۰ میلیارد تومان هم در اسفند به این مبلغ اضافه می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7864/21/605181/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها