خبر در خبر


 ایرنا-گرد و غبار خوزستان، ایلام و کرمانشاه را درنوردید. میزان آلودگی هوا در خرمشهر به ۵۴ برابر حد مجاز و در آبادان و شادگان به ۴۷ برابر حد مجاز رسید. محیط زیست خوزستان منشأ آن را کشورهای همجوار دانست و از احتمال تشدید آنها در ساعت‌های آینده خبر داد. حرکت توده‌های خاک به خوزستان محدود نشد و پروازهای صبح دیروز فرودگاه ایلام به مقصد تهران را هم لغو کرد. ریزگردها از مرز ایلام هم گذشت و  میزان دید افقی در قصرشیرین کرمانشاه  به ۳۰۰متر کاهش یافت.
میراث خبر- جمهوری باکو بار دیگر به یونسکو درخواست ثبت میراث معنوی «ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی و کشتی‌گیری» در سال 2022 را داد. این در حالی است که ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در اجلاس کنیا به‌عنوان میراث معنوی بشریت به ثبت یونسکو به‌نام ایران به ثبت رسیده است. این درخواست سؤال‌برانگیز است چون جمهوری باکو می‌تواند پرونده ایران را پیوند بزند.
‌ایرنا- عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: رئیس‌جمهور پس از بازدید از جزیره آشوراده برای حل موانع اجرای طرح طبیعت‌گردی در تنها جزیره ایرانی دریای خزر دستورات لازم را صادر کرد. در ۲۲ هکتار از این منطقه که در اختیار ما قرار داده شده، یک طرح مقدماتی پیش‌بینی شده و خدمات و سرویس‌های مختلف گردشگری و تفریحی و اینترنتی در اختیار گردشگران قرار خواهد گرفت.
ایرنا- «علی سلاجقه» رئیس سازمان حفاظت محیط‌‌زیست در مراسم اختتامیه پنجاهمین سالگرد تأسیس برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد در نایروبی کنیا گفت: تحریم‌ها دسترسی به‌موقع و مقرون‌به‌صرفه به کالاها و فناوری‌های لازم برای تضمین مدیریت سالم اکوسیستم و احیای آن را مختل کرده است.
ایسنا- یوسف بیدخوری، معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: واحدهایی که بتوانند استانداردهای لازم برای میزبانی از زائران را رعایت کنند، از اداره‌ کل، مجوز دریافت می‌کنند. در غیر این صورت از فعالیت واحدهای اقامتی غیرمجاز جلوگیری خواهد شد.
ایرنا-رضا فرجی، سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت‌ محیط‌زیست گفت: هزار و ۲۳ گونه مهره‌دار در کشور به ثبت رسیده که از این تعداد، حدود ۱۵۱ گونه در فهرست سرخ IUCN به‌عنوان گونه‌های در خطر معرض انقراض ثبت شدند که ممکن است با توجه به تهدیدات متنوعی که متوجه اکوسیستم‌های طبیعی کشور ما است و شرایطی که با آن مواجه هستیم این گونه‌ها بیشتر هم باشند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7864/24/605193/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها