وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تکلیف دولت مردمی، بسط عینی مفهوم عدالت فرهنگی در کشور است


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حساب کاربری خود در فضای مجازی با بیان اینکه  تکلیف دولت مردمی، بسط عینی مفهوم عدالت فرهنگی در گوشه گوشه کشور پهناورمان ایران است، افزود:  باید رفت و چهره به چهره پای حرف‌های اهالی فرهنگ و هنر نشست. وی این سخنان را به مناسبت برپایی «بیستمین جشنواره سراسری شعر غدیر» و و «شانزدهمین جشنواره آوای انتظار» در شهرستان بناب عنوان کرده است.
آن‌طور که ایبنا نوشته، محمدمهدی اسماعیلی در این مراسم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره شعر و شاعری وعلاقه وافر ایشان به شعر گفت: « با وجود اینکه بسیاری از اشعار ایشان در دوران جوانی از بین رفته است، هنوز یک دیوان بزرگ از اشعارشان در دسترس علاقه‌مندان است. شعر از بنیادهای فکری- فرهنگی برای تجلی اندیشه‌های بزرگ انسانی است، شاعران بزرگ ایران‌زمین، همچون سعدی، حافظ، فردوسی، صائب تبریزی و شهریار، اوج حکمت و معنویت را با شعر آفریدند. از سوی دیگر آذربایجان شرقی مملو از بزرگان، شعرا و هنرمندان ولایی و آیینی از قرون گذشته تاکنون است.»
شهرستان‌ها برای بالفعل کردن توانمندی‌های خود در حیطه فرهنگ بکوشند
در ادامه این مراسم، سیدقاسم ناظمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی نیز گفت: «شهرستان‌ها نیز باید با بالفعل کردن توانمندی‌های بالقوه خود سهم و نقش خود را در عرصه فرهنگ و هنر ایفا کنند و با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد رونق بیش از پیش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کشور باشیم.» وی گفت: «ادبیات آذربایجان پیشینه غنی و قابل توجهی دارد و در حوزه شعر آیینی تولید فکر و شعر فاخر از شاخصه‌های شعرای این دیار محسوب می‌شود. ناظمی با اشاره به جایگاه هنر فاخر شعر، شعر را هنر مادر دانست.»
گفتنی است که در بخش شعر ترکی این جشنواره رتبه اول از تبریز بلال کمالی، رتبه دوم از زنجان امیر رسولی، رتبه سوم از بناب ناصر عباس‌زاده، رتبه چهارم از زنجان سیدضیا موسوی، رتبه پنجم از مرند علی فخری انتخاب شدند. در بخش شعر فارسی نیز آسیه رحمانی رتبه اول از تهران، محسن کاویانی رتبه دوم از قم، مهرداد محرابی رتبه سوم از تهران، مرتضی جلیلیان رتبه چهارم از مشهد، فاطمه سلیمان‌پور رتبه پنجم از قم انتخاب شدند. افزون بر این در بخش داستانک رده سنی بزرگسالان نیز نفر اول از خوزستان فرخنده صالحی، نفر دوم از مشهد فاطمه حلیمیان، نفر سوم از زنجان کاظم رستمی معرفی شدند. در رده سنی زیر ۱۳ سال، نسترن رضاییان، جایزه ویژه داوران از بناب را به‌دست آورد. هیأت داوران، هانیه فروغی، آیدا آقا محمدی و الینا مهدی قلی‌خانی، همگی از شهرستان بناب را به ترتیب به‌عنوان نفرات اول تا سوم برگزیدند.
در پایان نتایج جشنواره موسیقی آوای بناب نیز به این ترتیب اعلام شد: رتبه نخست موسیقی گروهی به‌طور مشترک به گروه موسیقی دومان از «ملکان» و «زخم» از بناب رسید. گروه موسیقی «همدلان» و گروه موسیقی «پژواک» هر دو از شهرستان بناب، رتبه دوم و گروه موسیقی «سها» و گروه موسیقی «طلوع» به‌طورمشترک از بناب.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7864/31/605194/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها