هنرمندان در فضای مجازی


تنها 15 روز به پایان سال 1400 مانده است. سالی که همچنان مردم به خاطر کرونا ماسک می‌زنند و از هم برای زدن ماسک و واکسن دعوت می‌کنند. این روزها کارشناسان در فضای مجازی در مورد اخاذی اینترنتی از زهره فکور صبور می‌‌نویسند و از مردم می‌خواهند که این صفحات را دنبال نکنند.

مرگ خودخواسته زهره فکور صبور بازتاب بسیاری بین هنرمندان داشت. در این میان هم روانشناسنان و جامعه‌شناسان هم به تحلیل این واقعه پرداختند و به نقش مردم در دنبال نکردن صفحات زرد و جنجالی اشاره کردند. مرجانه گلچین برای او نوشت: «سلام من رو به آسمونی‌ها برسون، بگو من هم مثل تو از زمینی‌ها خسته‌ام.» فریبا کوثری هم با انتشار عکس این بازیگر فقید نوشت: «فصل مشترک ما در دلنوازان همیشه برایم از خاطرات خوب با تو به یادگار خواهد ماند.» نعمیه نظام‌دوست هم در بخشی از یادداشت خود نوشت: «بالهایت رو باز کن، آزادانه پرواز کن، اوج بگیر و پرواز کن که از این زمین و پلیدی‌ها و قضاوت‌هاش چیزی نبینی، آروم بخواب دوست معصوم و مهربون من»، الهام پاوه‌نژاد هم نوشت: «چه زهر روزگاری است.» سوسن پرور در متنی به مسئولیت اجتماعی خود اشاره کرد. او که تا به حال فکور صبور را ندیده بود برای او نوشت: «می‌دانم در این رفتن تو سهمی دارم بابت آن سهم مرا ببخش. حتماً جایی چرخه مهربانی را قطع کردم که باعث شده دنیایت از مهر خالی شود. حتماً جایی از سر خشم فریادی کشیدم که دیگر تاب شنیدن صدای این دنیا را نداشتی حتماً جایی تلخی کردم که دنیایت را تلخی پر کرد و خواستی که بروی. زهره جانم ما همه به هم وصلیم و حتماً من جایی کج رفتم که تو از رفتن باز ایستادی. من را ببخش دختر مهربان. ببخش که نتوانستم دنیا را به اندازه خودم زیباتر کنم. ببخش که نتوانستم جلوی رفتنت را بگیرم.»

چهره ها
فاطمه معتمدآریا این روزها مشغول بازی در تئاتر «بچه» به کارگردانی افسانه ماهیان است. او در پست جدید اینستاگرام خود خبر از تمدید محدود این اجرا و البته پیش فروش بلیت‌های فروردین سال 1401 داده است. نغمه ثمینی نویسنده این نمایشنامه است که در آن علاوه بر فاطمه معتمد‌آریا، مهران نائل و شیوا فلاحی بازی دارند. نمایش بچه در سالن استاد سمندریان در تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.

سیاوش چراغی‌‌پور بازیگر تئاتر و سینما هم خبر از صدور پروانه نمایش «حبس مجرد» داد و تیزر این فیلم را در صفحه خود منتشر کرد. این فیلم به کارگردانی محمدحسام حدادیان و تهیه‌کنندگی مهران مهدویان قرار است که اوایل سال آینده در سینماهای کشور اکران شود. علاوه بر چراغی‌پور، مهدی کوشکی، مهرداد ضیایی، ثریا قاسمی، سید جواد یحیوی و هنرمندان دیگر در این فیلم بازی دارند.

نصرالله افجه‌ای با انتشار عکس تابلوی خط نوشت خود بخشی از یادداشت رویین پاکباز تاریخ‌نگار هنر، منتقد و نقاش نوگرای ایرانی را منتشر کرد: «نصرالله افجه‌ای علاوه بر بهره‌گیری از پتانسیل‌ خط، برخی ویژگی‌های سنت کتابت و صفحه‌آرایی ایرانی-اسلامی را در ترکیب‌بندی و چیدمان عناصر نقاشیخط‌هایش به کار برده است.»

جواد خواجوی در صفحه خود خبر از اجرای نمایش «آدیداس» به کارگردانی پویا غازی داده است. او درباره تکمیل5 شب ابتدای نمایش نوشت و خبر از امکان خرید بلیت برای روزهای دیگر داد. این نمایش به نویسندگی مهدی ضیاء چمنی است که در آن مصطفی محمدزاده، علی احمدی، مهیار غازی، حجت سادات، شایان بهداد، علی فلاحت و میلاد ادیب بازی دارند. «آدیداس» در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود.

دنیای نشر
نشر کنار برای علاقه‌مندان رئالیسم جادویی کتاب «عمارت رصدخانه» به نویسندگی ادوارد کری با ترجمه محمد غفوری را پیشنهاد داده است. این نشر درباره این کتاب نوشت: «ادوارد کری در این رمان، واقعیت و خیال را در هم آمیخته تا هم تخیل هم تعقل مخاطب را برانگیزد. نویسنده در این رمان، مخاطب را به‌خوبی با خود همراه و به گونه‌ای شخصیت پردازی کرده که خواننده با شخصیت‌های داستانش همراه شود و با آنها همذات پنداری می‌کند.»

پایان نیسان آبی
سریال «نیسان آبی» به پایان رسید و این امر بهانه‌ای شد که گروه سازنده با انتشار عکس و فیلم این موضوع را اطلا‌ع‌رسانی کنند. احسان ظلی‌پور تهیه کننده این سریال در بخشی از یادداشت خود نوشت: «قصه، قصه است، برآمده از بطن جامعه و صیقل داده شده در ذهن عده‌ای که هدفشان دنیایی بهتر است، به گمانم هدف ما و نویسندگانمان همین بود.» منوچهر هادی در پست خود از تک تک عوامل از نویسنده تا بازیگران، از طراحان لباس تا گروه تدارکات تشکر کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7864/32/605206/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها