فرجام بیت‌کوین در درگیری‌های اخیر چه خواهد شد؟


بیت‌کوین پس از افزایش بیش از ۱۶ درصدی در 2روز گذشته، تغییر اندکی کرده است، البته محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین ارز رمزنگاری‌شده جهان، بیش از ۳۰ درصد با بالاترین قیمت خود؛ یعنی ۶۹ هزار دلار در نوامبر ۲۰۲۱ فاصله دارد.
به گزارش ایسنا به نقل از کریپتونیوز، با تشدید درگیری‌ها بین روسیه و اوکراین، قیمت بیت‌کوین به ۴۴ هزار دلار افزایش یافت و ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال را به مرز 2تریلیون دلار رساند.
عملکرد سایر توکن‌های دیجیتال متفاوت بود البته ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال کاهش جزئی داشته است. نوسانات اخیر در ارزهای دیجیتال در بحبوحه فروش گسترده بازار و افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی به‌دلیل بحران روسیه و اوکراین رخ می‌دهد. مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۹۱ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روزهای قبل ۲.۵۰ درصد کمتر شده است.
در حال حاضر ۴۳.۱۳ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین است. بیت‌کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.
حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۹۳.۰۱ میلیارد دلار بوده که ۱۵.۱۵ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیرمتمرکز در حال حاضر ۱۶.۹۳ میلیارد دلار است که ۱۸.۲۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۷۷.۷۴ میلیارد دلار است که ۸۴.۵۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7864/7/605226/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها