وزیر راه و شهرسازی:

عملیات اجرایی ساخت 2 میلیون مسکن آغاز شد


وزیر راه و شهرسازی گفت: زمین برای ساخت 2 میلیون و ۴۰۰ هزار واحد از 3میلیون واحد شهری که در دستور کار است، تا پایان سال آماده خواهد شد.
رستم قاسمی، گفت: همزمان با شروع ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال به برنامه چهار میلیون تا پایان دولت سیزدهم نمی‌رسیم، چون ساخت مسکن در کشور حدود یک و نیم تا دو سال زمان می‌برد، بر این مبنا برنامه ما برای ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در دو بخش 2میلیونی است تا شرایط عمل به این تعهد فراهم شود.
قاسمی در بیان آمار عملکرد دولت در زمینه نهضت ملی مسکن گفت: هم اکنون عملیات اجرایی ساخت 2 میلیون از 4میلیون مسکن آغاز شده است.
وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از اظهارات خود به توافق با شورای پول و اعتبار اشاره کرد و گفت: بر اساس این توافق سهم هر واحد مسکونی و استان به لحاظ سقف تسهیلات ساخت مسکن را اعلام کردیم که بر این اساس در تهران 450 میلیون تومان، مراکز استان‌ها 400 میلیون تومان و در روستا هم 200 میلیون تومان تعیین شد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: 5 میلیون نفر تاکنون در سامانه طرح جهش تولید مسکن کشور ثبت‌نام کردند و این فرایند همچنان ادامه دارد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: ۸۰۰ هزار نفر مجرد در سامانه طرح جهش تولید مسکن ثبت‌نام کردند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تسهیلات ودیعه مسکن گفت: در حال حاضر سایت وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات ودیعه را انجام می‌دهد اما در بودجه بر اساس آنچه که تا کنون در کمیسیون تلفیق تصویب شده است، 40 هزار میلیارد تومان برای ودیعه مسکن در اختیار خواهیم داشت که بر اساس ثبت‌نام، مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: برای حمایت از ساخت و تولید مسکن، اقداماتی نظیر تخفیف در هزینه‌های صدور پروانه ساختمان و حق‌الزحمه نظام مهندسی پیش‌بینی شده است. وزیر راه و شهرسازی در بیان محدودیت‌های نهضت ملی مسکن تأکید کرد: در استان‌های شمالی یکی از محدودیت‌ها، مشکل زمین است که با روش‌های مختلف سعی در تأمین بخشی از این زمین‌ها داریم و برای تأمین باقی مانده زمین‌ها نیز پیگیری لازم به عمل خواهد آمد.
وی در بیان عملکرد آماده‌سازی زیرساخت در برخی از استان‌های کشور ادامه داد: در بسیاری از استان‌ها زیرساخت‌ها آماده شده است و عملیات اجرایی در آنجا شروع می‌شود، برای مثال در استان آذربایجان شرقی بخش زیادی از زیرساخت‌ها برای شروع عملیات آماده شد و مسأله مذکور در همدان هم در حال انجام است.
عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه عملیات اجرایی حدود 20 هزار واحد مسکونی در کل استان و حدود 10 هزار واحد در شهر کرمانشاه شروع شد؛ گفت: زمین تا پایان سال برای حدود 2 میلیون و 400 هزار واحد از
3 میلیون واحد شهری که در دستور کار است آماده خواهد شد.
قاسمی تأکید کرد: همه استان‌ها را
به طور مرتب پیگیری می‌کنیم تا عملیات اجرایی در آنجا بموقع شروع شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7864/11/605237/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها