گفت‌و‌گوی «ایران» با مهاجم پیکان که با حرکت جوانمردانه‌اش چهره شد

رنجبری: با قلبم تصمیم گرفتم آن توپ را بیرون بزنم


محمدمحمدی سدهی/ لیگ برتر فوتبال در برخی مواقع شاهد اتفاقات تلخ است؛ ‌اعتراض تند به داوری از سوی بازیکنان و کادر فنی، دعوای بازیکنان دو تیم و حتی هم تیمی از جمله این اتفاقات تلخ در تاریخ لیگ برتر بوده و خواهد بود. اما جدا از این اتفاقات تلخ و حاشیه‌ای در تعداد بسیار محدودی از بازی‌ها گاه شاهد اتفاقات خوب و جوانمردانه‌ای هستیم. همانند اتفاقی که در بازی فجر و پیکان رخ داد جایی که مهاجم پیکان در دقیقه 88 دیدار با فجر سپاسی و در شرایطی که می‌توانست در موقعیت گلزنی قرار بگیرد، حرکت جوانمردانه‌ای انجام داد. رنجبری در شرایطی که تیمش 1-0 پیش بود، به‌دلیل زمین خوردن مدافع حریف از ادامه حرکت برای گلزنی خودداری کرد و با حرکتی جوانمردانه توپ را به اوت زد. در آن صحنه رنجبری می‌توانست در موقعیت تک به تک با ایمان صادقی (گلر فجر) قرار بگیرد، اما وقتی متوجه شد مدافع فجر روی زمین افتاده، ترجیح داد توپ را به اوت بزند.
پیمان رنجبری، مهاجم پیکان در خصوص بازی با فجر و این اقدام به خبرنگار «ایران» گفت: ‌«بازی به‌دلیل کیفیت بد زمین بار فنی نداشت و هر دو مربی هم در کنفرانس خبری گفتند که در مورد بازی نمی‌توان صحبت کرد. هر دو تیم به‌دنبال ضربات ایستگاهی و شروع مجدد بودند. ما دقیقه خوبی به گل رسیدیم اما متأسفانه در دقایق آخر گل خوردیم و بازی با تساوی به پایان رسید. دقایق آخر بازی بود که توپ را به اوت زدم. من برخوردی با بازیکن حریف نداشتم اما بازیکن حریف دچار مصدومیت بدی شد و تصمیم گرفتم که در آن لحظه توپ را به بیرون بزنم. حس کردم که این کارم قشنگ‌تر است. من دوست داشتم که بازی را جوانمردانه ببریم و ارزش این بیشتر از هرچیزی بود. چیزی که من در فوتبال یاد گرفتم، رسم جوانمردی است و یک لحظه احساس کردم باید از حرکت بایستم و توپ را به اوت بزنم. پس از آن دیدم که همه استقبال کردند و مربیان و مدیران خودمان و حتی باشگاه فجر سپاسی تشویق کردند.»
او صحبت‌های خود را اینگونه ادامه داد:‌«متأسفانه امسال حواشی بسیار زیاد شده است ولی به نظرم شاید 90 درصد بازیکنان دیگر هم همین کار را می‌کردند و در آن صحنه توپ را به بیرون می‌زدند. امیدوارم حرکات جوانمردانه در لیگ بیشتر شود و شاهد اتفاقات بیشتر اینچنینی باشیم. حرکات اینچنینی در فوتبال ما کاملاً از بین نرفته و تنها محدود شده است. حقیقتاً همه بازیکنان دوست دارند جوانمردانه بازی کنند. اما حساسیت‌های لیگ، شرایط اقتصادی باشگاه‌ها و فشارهای زیادی که روی مربیان و مدیران لیگ است، بیشتر باعث می‌شود تا زیاد به چنین مسائل مهمی نپردازند و دنبال امتیازگرفتن باشند.»
این مهاجم پیکان در پاسخ به این سؤال که آیا فکر نمی‌کنی چنین حرکات جوانمردانه‌ای بیشتر مختص به رشته‌هایی همچون کشتی است؟ افزود: ‌«انجام چنین حرکاتی در رشته‌های انفرادی بیشتر است اما امیدوارم از این به بعد در فوتبال بیشتر شود. متأسفانه سال به سال مشکلات اخلاقی بیشتر می‌شود و مثلاً بازیکنان و کادر فنی به داوران پرخاش می‌کنند که البته این هم دلایلی دارد و همان حساسیت‌های بالای لیگ است. بیشتر باشگاه‌ها در مضیقه هستند و تنها 3 الی 4 باشگاه در لیگ برتر است که شرایط مالی خوبی دارند. بیشتر باشگاه‌ها دغدغه مالی دارند و این دغدغه باعث می‌شود تا حرکات جوانمردانه فراموش شود.»
رنجبری در خصوص واکنش‌ها نسبت به این اقدام‌اش این گونه پاسخ داد:‌ «بازیکنان و کادر فنی تیم در همان لحظه به من می‌گفتند که پیمان برو! اما زمانی که من توپ را به بیرون زدم کاملاً نسبت به این حرکتم استقبال شد. همه از من تشکر کردند حتی باشگاه ما گفت که این حرکت تو ارزشمند بود حالا شاید بازی را می‌بردیم اما از نظر خودم گل نزدن من برای من اندازه صد گل بود. چرا که با قلبم تصمیم گرفتم آن توپ را به بیرون بزنم.»
این مهاجم پیکان اظهار داشت:‌ «چنین تصمیماتی لحظه‌ای است و باید در لحظه تصمیم بگیرید. من در آن صحنه صدای ناله مدافع حریف را شنیدم و به خودم گفتم که قطعاً مصدومیت بدی دارد و توپ را به بیرون بزنم بهتر است تا در موقعیت تک به تک قرار بگیرم و گل بزنم. بعد از آن صحنه گل مساوی را خوردیم و حقیقتاً با وجود این از کارم پشیمان نشدم و تصمیم گرفتم تا با تلاش بیشتر به تیم کمک کنم. پیکان شرایط خوبی دارد و با اختلاف کمتر ششم هستم.»
او در پاسخ به این سؤال که در صورت تکرار این اتفاق مجدداً این اقدام جوانمردانه را انجام می‌دهی؟ افزود:‌ «قطعاً این کار را تکرار می‌کنم. پس از آن اتفاق واکنش‌های زیادی شنیدم که البته بیشتر این واکنش‌ها مثبت بود اما این اتفاقات به روحیه و شخصیت طرف بازمی‌گردد. اما در آن لحظه احساس و منطق طرف عاملی می‌شود برای انجام کاری که درست است. کارم در آن صحنه درست بود و از تصمیمم کاملاً راضی‌ام.»
رنجبری ادامه داد: ‌«تیم ما تیم جوانی است و آقای مجتبی حسینی سرمربی‌مان این تیم جوان را خیلی خوب جمع کرد. 90 درصد از بازیکنان تیم ما شناخته شده نیستند اما مربی‌مان تیم را خیلی خوب جمع کرد و ما هم تلاش‌مان را خواهیم کرد تا در 10 بازی باقی مانده بهترین نتایج را کسب کنیم تا به سهمیه نزدیک بشویم و حتی سهمیه را بگیریم. من 2 بار آقای گل لیگ یک شدم اما انتخاب‌های خوبی نداشتم و این انتخاب‌های نه چندان خوب باعث شد تا چندان پیشرفت نکنم. البته دوست ندارم به گذشته برگردم و دوست دارم آینده را ببینم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7864/16/605259/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها