سخنگوی دولت تشریح کرد

سازوکارهای کارشناسی پیش از انجام سفرهای استانی


سخنگوی دولت پنجشنبه شب با حضور در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری، سازوکارهای کارشناسی تصمیم‌گیری برای سفرهای استانی، از جمله نحوه تعیین طرح‌ها را تشریح کرد و گفت: قبل از سفر استانی رئیس جمهور برای هر استان، فقط ۸۰ ساعت زمان صرف برگزاری جلسات می‌شود تا طرح‌های اولویت دار استان براساس ارزیابی‌های کارشناسی و منطبق با نیازهای هر استان تعیین شود. به گزارش ایرنا، علی بهادری جهرمی با اشاره به اینکه در ۵ ماه ابتدایی فعالیت دولت ۱۵ سفر یعنی هر ماه سه سفر استانی از سوی رئیس جمهور انجام شد، این سفرها را در راستای اولویت‌های دولت و درجهت بودن در صحنه و میدان و میان مردم دانست و گفت: حجم زیادی از کارهای کارشناسی قبل از سفر انجام و هزار و 200 ساعت جلسه با استانداران و مسئولان استانی در این۱۵ سفر برگزار شد.
وی با بیان اینکه از استانداران خواسته می‌شود اولویت‌های استان را با توجه به طرح‌های نیمه تمام شناسایی کنند و هم اینکه ویژگی‌های منطقه را تعیین کنند، افزود: براین اساس برای این 15 سفر، ۳ هزار و ۸۹۲ طرح پیشنهاد شد که هزار و 797 طرح برای اجرا مصوب شده است، یعنی حدود نصف طرح‌های پیشنهادی به تصویب رسید و طرح‌های بسیاری به تأیید نهایی نمی‌رسد.
دوز سوم و محدودیت‌های نوروزی
سخنگوی دولت در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو، با بیان اینکه نوع نگاه دولت در مقابله با کرونا همکاری مردم در حل مشکلات ملی است، اظهار کرد: اگر مردم مشابه اینکه درابتدای شروع کار دولت برای تزریق واکسن همراهی کردند در تزریق دوز سوم هم همراهی کنند، محدودیت‌های چندانی در حوزه سفرهای نوروزی نخواهیم داشت.
بهادری جهرمی از مسافران نوروزی خواست حتماً دوز سوم را تزریق کنند.
رشد صادرات غیر نفتی
سخنگوی دولت در حوزه سیاست خارجی نیز با اشاره به اینکه نگاه متوازن از سوی دولت در حوزه سیاست خارجی پیگیری می‌شود، اظهار کرد: در سفرهای مختلفی که رئیس‌جمهور در این مدت داشته و ملاقات‌های انجام شده، شاهد توسعه صادرات غیرنفتی هستیم که بخش زیادی از آن باتوجه به توسعه همکاری‌ها با کشورهای همسایه بوده است.
بهادری جهرمی با اشاره به فروش نفت، شرایط بازگشت ارزهای نفتی را قابل قبول دانست و گفت: توسعه روابط با همسایگان یکی از راهکارهای دولت است که بواسطه آن خنثی‌سازی تحریم‌ها هم انجام شد و ثبات بازار ارز نتیجه این اقدامات بوده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7864/2/605292/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها