دیگه چه خبر


تصرف 1800 متر ویلای مسکونی در نیاوران توسط رحمانی فضلی

   خبر اول اینکه، مطابق سند معتبری که خبرگزاری ایرنامنتشر کرده است، آقای «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر سابق کشور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، ویلایی 1800 متری در منطقه نیاوران تهران که متعلق به بیت‌المال است را از دوره اول وزارت خود، به صورت غیرقانونی به تصرف درآورده است. مطابق این سند، آقای رحمانی فضلی نه تنها در این مدت اجاره‌بهایی نپرداخته بلکه ماهیانه هزینه قابل‌ توجهی به منظور نگهداری از این ملک را نیز از بیت‌المال پرداخت کرده است. در این سند ذکر شده که در سال 95، سازمان بازرسی کل کشور طی مکاتبه‌ای رسمی از آقای رحمانی فضلی خواسته که اقدام به تخلیه این ویلای مسکونی نماید که وی استنکاف کرده است. به‌طور مشخص، دادستانی نیز طی سال‌های گذشته، اقدامی برای رفع غصب این ویلای 1800 متری نکرده است.
مطابق سند مذکور، دولت جدید دستور تخلیه این واحد مسکونی را طی دو ماه اخیر به وی ابلاغ نموده و دولت تصمیم دارد تا اقدامات قانونی برای رفع تصرف وی از این ملک را عملی نماید.

سفر 3 وزیر عراقی به ایران برای حل مشکل گاز

  خبر دیگر اینکه، وزارت برق عراق، شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که یک هیأت بلندپایه از این کشور بزودی برای توافق بر سر یک سازوکار به منظور واردات بیشتر گاز و حمایت از شبکه ملی این کشور با مقادیر بیشتری انرژی در فصل تابستان، وارد ایران خواهد شد. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق(واع)، «احمد موسی» سخنگوی وزارت برق این کشور در گفت‌‌و‌گو با شبکه «العراقیه الاخباریه» گفت: «کاهش تزریقات همچنان ادامه دارد و انتظار می‌رود که ایران روزانه حدود ۴۵ میلیون متر مکعب گاز به عراق انتقال دهد. گازرسانی همچنان در حد ۸ میلیون متر مکعب است. ما این امکان را داریم که 8 هزار مگاوات به شبکه ملی بیفزاییم به‌شرط آنکه کمک‌های سوختی فراهم شود». احمد موسی ادامه داد: «هیأت‌هایی بلندپایه از عراق به نمایندگی از وزارت برق، دارایی، نفت و مدیر کل بانک تجارت عراق با هدف ایجاد راه‌حل برای بازتزریق مقادیر مورد نیاز عراق به ایران سفر خواهند کرد.»

ادعاهای فرمانده سنتکام علیه نقش ایران در منطقه

  دست آخر اینکه،  کنِت مک‌کنزی فرمانده نیروهای تروریستی سنتکام (فرماندهی مرکزی نیروهای امریکا در غرب آسیا) که در آستانه پایان دوره خدمتش در این سمت است، در آخرین سفرش به فلسطین اشغالی به‌عنوان فرمانده سنتکام در گفت‌وگویی اختصاصی با روزنامه «اسرائیل هیوم»، ادعاهایی را درباره نقش ایران در منطقه مطرح و رویکرد امریکا در قبال آن را تشریح کرد. به گزارش ایسنا، مک‌کنزی در این باره ادعا کرد: «سهم من از [حل] این مشکل این است که مانع انجام دادن اقدامات متجاوزانه توسط ایران یا حتی نیروهای نیابتی‌شان علیه خودمان یا شرکایمان در منطقه شوم.» وی همچنین گفت: «یکی از اصلی‌ترین کارهای بازدارندگی ما در منطقه، جلوگیری از بروز درگیری کشورها با یکدیگر است و از آن جلوگیری هم شده است. پایین‌تر از این سطح، مسلماً فعالیت‌هایی در منطقه خاکستری انجام می‌شود، [مثلاً] نیروهای نیابتی ایران و فعالیت‌های مخربشان. من نمی‌دانم ما توان این را داریم که واقعاً چنین فعالیت‌هایی را متوقف کنیم اما کاری که از دستمان بر می‌آید، جلوگیری از گسترش تنش است و این به نوعی وظیفه‌ای اصلی در پیش روی ماست.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7864/5/605309/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها