اخبـــار


از سوی رهبر معظم انقلاب
مراسم بزرگداشت آیت‌الله علوی گرگانی در قم برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله علوی گرگانی از سوی رهبر معظم انقلاب امروز بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم برگزار می‌شود.
به گزارش مهر، مراسم تشییع این مرجع تقلید شیعیان نیز امروز پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) در شهر قم برگزار می‌شود. مرحوم آیت‌الله علوی گرگانی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) تدفین خواهد شد.

تشییع پیکر آیت‌الله العظمی علوی گرگانی در گرگان
همچنین روز گذشته مراسم تشییع پیکر مطهر آیت‌الله العظمی علوی گرگانی با حضور باشکوه مردم متدین گرگان برگزار شد. پیکر مطهر این عالم ربّانی از میدان شهرداری گرگان به سمت آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) از سوی مقلدان و دوستداران ایشان تشییع شد.

افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی به 500 میلیون تومان

سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد: سقف وام قرض‌الحسنه بانک‌ها از ۵۰ میلیون به 200 میلیون تومان و وام قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی هم از ۱۰۰ میلیون به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.
به گزارش «ایران» علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود نوشت: سقف وام قرض‌الحسنه بانک‌ها از ۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۳۶ ماهه به 200 میلیون تومان با بازپرداخت ۶۰ ماهه افزایش یافت. وام قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی هم از ۱۰۰ میلیون تومان به ۵۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۸۴ ماهه افزایش یافت.

برگزاری مراسم جشن دیپلماتیک نوروز ۱۴۰۱

مراسم جشن دیپلماتیک نوروز ۱۴۰۱ به میزبانی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و با حضور سفرا و رؤسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران از جمله سفیران کشورهای چین، روسیه، ترکیه، فرانسه، هند و استرالیا برگزار شد.به گزارش مهر، سخنگوی وزارت امور خارجه طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه نوروز آیین کهن و ماندگار است و از جیحون تا فرات، از غرب چین تا آناتولی، از هند و افغانستان در شرق تا بین‌النهرین در غرب و از سین‌کیانگ تا دامنه‌های شمالی قفقاز بزرگ در شمال و آسیای صغیر به این حکایت نیاکان دل بسته‌اند، گفت: معتقد هستیم نوروز و سال جدید آغاز کارهای بزرگ برای حوزه مشترک تمدنی ما است و به معنای دقیق‌تر سیاست همسایگی ما در این حوزه تجلی پیدا خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه سده جدید شمسی با شروع کار دولت جدید و سیاست‌های خارجی جدید در ایران همزمان شده است که برای ما معنا و خجستگی مضاعفی دارد، افزود: سیاست خارجی دولت مردمی در نظر دارد که مبتنی بر این مؤلفه‌های مشترک آینده مشترکی را در این منطقه رقم بزند تا دوستی‌ها بیشتر و مهربانی‌ها ملموس‌تر شود و وحدت میان ملت‌های وفادار افزایش یابد.

از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت
رونمایی از شبیه‌ساز جنگنده F4

طی مراسمی در پایگاه هوایی برادران شهید دلحامد کنارک، از شبیه‌ساز جنگنده «F4» رونمایی شد. امیر‌سرتیپ حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم اعلام کرد که در حوزه ساخت شبیه‌سازها به نقطه بلوغ رسیده‌ایم و جوانان انقلابی در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در سال ۱۴۰۰ توانستند ۲ جنگنده را شبیه‌سازی کنند.
به گزارش ایرنا، وی شبیه‌سازها را ابزارهای بسیار ارزشمندی ارزیابی کرد که از آنها برای ارتقای توان عملیاتی و بالابردن تجربه خلبانان استفاده می‌شود.
فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه برای ساخت شبیه‌ساز در منطقه حرف اول را می‌زنیم، اظهارکرد: خدا را شاکر هستیم که به این فناوری رسیده‌ایم و توان ساخت سیمیلاتور برای هر کشوری را داریم و همینجا اعلام می‌کنیم که توانایی ساخت و عرضه هر نوع شبیه‌سازی را برای کشورها داریم.
امیر‌سرتیپ واحدی با بیان اینکه در دوران قبل از انقلاب حتی اجازه دست زدن به هواپیماها و جنگنده‌ها را نداشتیم، تصریح کرد: هم‌اینک صنعتگران و نخبگان نیروی هوایی و دانشمندان عزیز کشورمان به عرصه ساخت انواع جنگنده ورود کرده‌اند و امروز ساخت هواپیمای شکاری بمب‌افکن کوثر افتتاح و خط تولید آن راه‌اندازی شده است.
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بزودی تمامی گردان‌های پروازی می‌توانند از تجهیزات بومی‌سازی شده‌ای که ۱۰۰ درصد هواپیما از سوی صنعتگران کشور با کمک نیروی هوایی ساخته می‌شود، استفاده کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7875/2/607444/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها