دیگه چه خبر



تجهیز پایگاه‌های امریکایی در پی حمله موشکی ایران به اربیل
   خبر اول اینکه، حمله موشکی ایران به مرکز جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل،  امریکا را به فکر تقویت پایگاه‌های خود در سوریه انداخته است. به گزارش ایسنا، خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که دو روز بعد از حمله موشکی ایران به مرکز راهبردی رژیم صهیونیستی در اربیل، ارتش امریکا تجهیزات نظامی و لجستیکی پایگاه‌های خود در شمال سوریه را افزایش داده است. این خبرگزاری نوشت: بعد از حمله موشکی ایران، کاروان نظامی امریکا متشکل از 150 کامیون حامل تجهیزات نظامی و لجستیکی به پایگاه امریکایی رمیلان رسیده  و واشنگتن پایگاه‌های نظامی خود در استان‌های الحسکه و دیرالزور را تقویت کرده است. در این گزارش همچنین آمده است که 30 خودروی نظامی هاموی و کامیون حمل سوخت و ذخایر دیگر نیز وارد منطقه‌ای شده‌اند که دارای میدان‌های نفتی است. این منطقه تحت سیطره نیروهای کرد مورد حمایت امریکا است.

مشارکت مرزبانی ایران در تأمین امنیت جام‌جهانی قطر
  خبر دیگر اینکه، فرمانده مرزبانی انتظامی کل کشور از آمادگی برای تأمین امنیت دریا در ایام برگزاری جام‌جهانی قطر خبر داد. به گزارش ایسنا، احمدعلی گودرزی با اشاره به برگزاری مسابقات جام‌جهانی فوتبال در قطر گفت: در آذرماه و همزمان با برگزاری جام‌جهانی فوتبال در قطر، امنیت دریا را بیش از گذشته تأمین خواهیم کرد و وقتی این موضوع را به آنها گفتیم از آن استقبال کردند. وی در نشست خبری دیروز با تأکید بر اینکه با هیچ‌یک از کشورهای همسایه مشکلی نداریم، گفت: خوشبختانه تعامل و همکاری خوبی با تمام کشورهای همسایه داریم. بعضاً دو یا سه مورد هم بداخلاقی‌هایی از سوی برخی کشورها رخ داده که بلافاصله موضوع را پیگیری کردیم وسریعا حل شد. خوشبختانه دیپلماسی مرزی ما فعال است و قوانین مرزی هم بسیار محکم است.

توان موشکی ایرانی‌ها را  در عین‌الاسد تجربه کردیم
  دست آخر اینکه،  فرمانده تروریست‌های سنتکام با اشاره به قدرت موشکی ایران گفت که برخی از موشک‌های بالستیک ایران ممکن است به تل‌آویو برسند. به گزارش ایسنا، کنت مک کنزی که قرار است طی چند روز آتی مأموریتش به پایان برسد، گفت: موشک‌های ایران به اروپا نمی‌رسند اما این کشور طی پنج تا هفت سال گذشته منابع زیادی را در راستای افزایش برد و دقت موشک‌های خود به کار گرفت. ما این مسأله را در حمله موشکی ایران به پایگاه امریکایی عین‌الاسد در عراق در ژانویه 2020 در پی ترور ژنرال قاسم سلیمانی مشاهده کردیم و موشک‌ها با دقت بالایی به اهداف خود اصابت کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7875/5/607457/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها